Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه در کشور دو میلیون و 800 هزار معتاد داریم که، 156 هزارنفر بانوان هستند گفت: جمعیت معتادان نسبت به جمعیت فعال کشور 5.4 درصد است که البته این آمار در مقایسه با کل جمعیت فعال 0.6 درصد است.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از روابط عمومی ستاد مبارزه با مواد مخدر، سردار اسکندر مومنی در مراسم انعقاد تفاهم نامه با معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با بیان اینکه در جهان 280 میلیون نفر مصرف کننده موادمخدراند که33 درصد این آمار مربوط به زنان است گفت: آمار اعتیاد زنان در جوامع سنتی و آسیایی حدود 10 درصداست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: در کشور دو میلیون و 800 هزار معتاد داریم که، 156 هزارنفر بانوان هستند. در مقایسه با 33 درصد آمار جهانی، فاصله زیادی داریم و جمعیت زنان معتاد 6 درصد از کل جمعیت معتادان است. جمعیت معتادان نسبت به جمعیت فعال کشور 5.4 درصد است که البته این آمار در مقایسه با کل جمعیت فعال 0.6درصد است.
وی با بیان اینکه بیشترین مبتلایان در گروه سنی 23 تا 44 سال قرار دارند گفت: 4.7 درصد جمعیت دانشجویان ما مصرف مواد دارند که این آمار در زنان 2.1 درصد است.
وی ادامه داد: در شیوع شناسی ما از کل جمعیت کشور 66 درصد اعلام آمادگی برای مشارکت در امر پیشگیری کرده‌اند و آمار زنان در این باره 68 درصد است. بیش از 30 درصد دانش آموزان که مصرف داشته‌اند، گفته‌اند نتوانسته‌اند پاسخ منفی به پیشنهاد مصرف بدهند که این رقم در دختران دانش‌آموز سه برابر است.
وی با اشاره به اینکه وقتی صحبت از زنان می‌شود خانواده بلافاصله مطرح می‌شود و زنان رکن و ستون اصلی خانواده در پیشگیری از مواد هستند گفت: بیش از 30 درصد زنان معتاد می گفته‌اند اصلا فکر نمی کرده‌اند که روزی معتاد بشوند. از این حیث زنان می توانند در امر پیشگیری نقش موثر و ویژه داشته باشند. قبول داریم بخش زنان کمی مغفول مانده و باید توجه بیشتری به این جمعیت داشته باشیم.
وی ادامه داد: این تفاهم نامه با معاونت زنان باید منتج به یک دستورالعمل اجرایی شود و کمیت پذیر و مشخص شود ظرف دو سال چه کارهایی ستاد و چه کارهایی معاونت باید انجام دهد؟ و قرار است چه جمعیتی در چه بخش هایی تحت پوشش قرار بگیرند؟.



منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: دختران دانش آموز مواد مخدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۱۶۸۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شعر یک معلم برای دانش‌آموز بیمارش در حضور رهبر انقلاب + فیلم

لحظاتی از شعرخوانی یک معلم در دیدار شب گذشته جمعی از شاعران و اهالی فرهنگ و ادب با رهبر انقلاب در شب میلاد امام حسن مجتبی (ع) را در این ویدئو ببینید.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • دانش آموز قمی برگزیده جشنواره جوان خوارزمی شد
  • ممنوعیت کشت خشخاش بعد از یک سال از فرمان طالبان
  • نتایج پویش مهر از اردیبهشت ۱۴۰۳ اعلام می‌شود/ ثبت‌نام بیش از ۵۰۰ هزار دانش‌آموز
  • نتایج پویش مهر از اردیبهشت ۱۴۰۳ اعلام می‌شود / ثبت‌نام بیش از ۵۰۰ هزار دانش‌آموز
  • یک سال از فرمان طالبان درباره ممنوعیت کشت خشخاش می‌گذرد/ ۷ کیلوگرم گوجه ۳۰ سنت، هر کیلوگرم تریاک حدود ۳۶۰ دلار
  • ۲۷۰۰ کیلوگرم مواد مخدر در استان بوشهر کشف شد
  • ترک تحصیل ۹۳۰ هزار دانش‌آموز در سال تحصیلی گذشته
  • کشف بیش از ۲ کیلو شیشه در خرمشهر
  • سازمان بهداشت جهانی خواستار حمایت از بیماران روانی در افغانستان شد.
  • شعر یک معلم برای دانش‌آموز بیمارش در حضور رهبر انقلاب + فیلم