Web Analytics Made Easy - Statcounter

سارا الزوفری روز یکشنبه در کارگاه آموزشی بین المللی اصول حاکم در ارتباطات بشردوستانه و آشنایی با اصول و نهضت بین المللی صلیب سرخ هلال احمر، افزود: روزنامه نگار باید بداند که در صورت دستگیری اسیر جنگی محسوب می شود یا خیر؟ باید هر آنچه که احساس امنیت می دهد را بشناسد.
وی تاکید کرد: خبرنگار باید  برای رفتن به خط مقدم از نظر ذهنی، روانی و جسمی آماده باشد و مدارک شناسایی لازم را به خود همراه داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از تجهیزات ایمنی، جلیقه ضدگلوله، لباس یا یونیفرم مشخص رسانه استفاده کند و غذای کامل، آب آشامیدنی سالم و غیره را همراه داشته باشد.
همچنین روزنامه نگاران می توانند بوسیله خط داغ جمعیت صلیب سرخ  گمشدن و مفقودی خود را اعلام کنند.
لزوم آشنایی خبرنگار به حقوق و قانون 

سخنگوی کمیته بین المللی صلیب سرخ در منطقه خاور نزدیک و میانه گفت: هر چه بر اجرای حقوق بین الملل بشردوستانه اصرار کنیم درد و رنج‌ها کاهش می یابد. شاید کار چندانی پیش نرود اما هر وقت به منطقه ای که غیرقابل دسترسی است، دسترسی پیدا کنیم موفقیت و کارهای مثبت بیش‌تری اتفاق می افتد.
وی ادامه داد: در منطقه خاورمیانه افراد بسیاری به اطلاعات دسترسی ندارند و روزنامه نگاران آموزش دهندگانی هستند که آنان را مطلع می کنند.  پس برای این که خبرنگار خوب عمل کند باید به حقوق و قانون آگاه باشد.
سخنگوی کمیته بین المللی صلیب سرخ در منطقه خاور نزدیک و میانه با تاکید بر اینکه روزنامه نگاران معلمان مردم هستند، تصریح کرد: بر همین اساس باید نسبت به اصطلاحات حقوقی آگاهی داشته و آموزش ببینند، چرا که هر واژه حقوقی جنبه ای دارد و باید بجای خود بکار برود.

هشتاد درصد مخاصمات جهان در خاورمیانه روی می دهد
الزوفری درباره آخرین اخبار وضعیت بشردوستانه در خاورمیانه توضیح داد: در حال حاضر هشتاد درصد مخاصمات جهان در خاورمیانه اتفاق می افتد.  
وی در ادامه سخنان خود به اوضاع سوریه، عراق و یمن اشاره کرد و اظهار داشت: جنگ در سوریه تمام نشده و ۱۳ میلیون نفر به کمک های بشردوستانه احتیاج دارند. در عراق هم ویرانی های ناشی از جنگ تمام نشده و ۴میلیون و۳۵۰ هزار نفر آواره هستند. ناامنی، وجود ابزارهای جنگی رها شده راه بازگشتی برایشان باقی نگذاشته است.
وی درباره یمن هم گفت: اوضاع یمن هم امروز به عنوان بزرگ‌ترین بحران بشردوستانه در جهان بشمار می رود و هشتاد درصد مردم نیازمند کمک و ۱۳ میلیون نفر به آب سالم دسترسی ندارند. فقط ۵۱ درصد تجهیزات درمانی در این کشور کار می کند.
وی با بیان این که مفقودان جنگ هم دغدغه حقوق بین الملل بشردوستانه است، خاطرنشان کرد: صدها هزار نفر در عراق مفقود شده یا بر روی مین رفته اند، برای کاشت یک مین ۳ دلار هزینه می کنند و برای خنثی کردن آن ۳۰۰ دلار هزینه می شود.
الزوفری ادامه داد: اکثر افراد آسیب دیده کودکان هستند که به دلیل انفجار مین جان یا اعضای بدن خود را از دست داده اند. ضمن این که سلامتی روحی و روانی و ذهنی جوانان این منطقه هم نیاز به پشتیبانی و حمایت دارد.

در کارگاه آموزشی یک روزه آموزشی اصول حاکم بر ارتباطات بشردوستانه که به همت جمعیت هلال احمر و مشارکت مستقیم کمیته بین المللی صلیب سرخ که امروز در هتل بزرگ تهران درحال برگزاری است، مشارکت کنندگان با حقوق بین‌الملل بشردوستانه، اهمیت حقوق بین الملل بشردوستانه برای خبرنگاران، آخرین اخبار مربوط به وضعیت بشردوستانه در خاورمیانه آشنا می شوند.

برچسب‌ها سازمان صلیب سرخ جهانی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان صلیب سرخ جهانی سازمان صلیب سرخ جهانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۱۶۸۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک‌های هلال احمر بدون هیچ چشم‌داشتی بصورت شبانه‌روز انجام می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، کیانوش ثقفی نیا صبح چهارشنبه در مراسم اختتامیه ۲۴ مین طرح ملی خدمات بشردوستانه به مسافرین نوروزی اظهار کرد: در مراسم اختتامیه طرح ملی بشردوستانه که به میزبانی جمعیت هلال احمر شهرستان کامیاران برگزار شد، سعادتی بود که در خدمت جوانان و امدادگرانی حضور یابیم که همه چیز خود را برای خدمت بی منت به هموطنان گذاشتند.

وی افزود: خدمات داوطلبان هلال احمر برای تسکین آلام بشری و برای مردمی که در همه جا احساس امنیت و آرامش داشته باشند، قابل تقدیر است.

ثقفی نیا اعلام کرد: به تاسی از پیامبر اکرم (ص) هر جا شخصی ندای کمک خواست، هلال‌احمر ها به کمک مردم شتافتند کمک‌های بشردوستانه و بدون هیچ چشم داشتی به صورت شبانه روز انجام شده است.

وی بیان داشت: هلال احمر در میان مردم جایگاه ارزشمندی دارد و در شرایط سخت، امدادگران و جوانان در کنار هموطنان بودند و قدردان زحمات این عزیزان هستیم.

کد خبر 6080796

دیگر خبرها

  • نهاد‌های بین‌المللی در برابر جنایات رژیم صهیونیستی ورود جدی کنند
  • نهادهای بین‌المللی در برابر جنایات رژیم صهیونیستی ورود جدی کنند
  • سنگ اندازی اسرائیل در روند کمک رسانی‌ها یک گام به جلو و دو گام به عقب است
  • ثبت رکورد جدید برای سفرهای هوایی چین
  • ثبت لرزه‌ نگاری در مرکز اورژانس همدان برای نخستین بار
  • پیروزی 4-1 لیورپول مقابل پورتو و صعود به نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا (17 آوریل، 2019) / فیلم
  • کمک‌های هلال احمر بدون هیچ چشم‌داشتی بصورت شبانه‌روز انجام می‌شود
  • درخواست ۲.۸ میلیارد دلاری سازمان ملل برای کمک به فلسطینیان
  • مضحکه شدن زن صهیونیست عاقبت همنشینی با مسیح علینژاد
  • سازمان ملل به دنبال جمع آوری کمک ۲.۸ میلیارد دلاری برای غزه و کرانه باختری