Web Analytics Made Easy - Statcounter

پول نیوز - بانک سامان با معرفی اپلیکیشن رمزساز رمزینه، به دنبال ارتقای امنیت خریدهای اینترنتی و مقابله با فیشینگ است.

به گزارش گروه بانک و بیمه پول نیوز، بر اساس آنچه پلیس فتا اعلام کرده فیشینگ عامل شکل‌گیری یک‌سوم جرائم سایبری در کشور است و روزانه تعداد زیادی شکایت در خصوص سوءاستفاده کلاه‌برداران از حساب‌های بانکی از طریق رمزهای دوم ثابت به پلیس فتا و مراکز قضایی کشور وارد می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی است که مدت‌هاست بانک‌ها در خصوص حفظ امنیت رمزهای دوم به مشتریان خود هشدار داده‌اند. رمزهایی که با بی‌دقتی مشتریان از طریق درگاه‌های جعلی پرداخت و یا نگهداری غیرمطمئن این رمزها افشا می‌شود و زمینه را برای تخلیه حساب و کلاه‌برداری فراهم می‌کند.

 

ازاین‌رو با تدبیر صورت گرفته از سوی بانک مرکزی و باهدف کاهش جرائم در این حوزه، استفاده از رمز دوم یک‌بارمصرف به‌جای رمز ثابت در دستور کار قرارگرفته است؛ به‌طوری‌که پیش‌بینی می‌شود با جایگزین شده رمز یک‌بارمصرف از سوی تمامی بانک‌ها می‌توان میزان قربانیان فیشینگ را به‌طورجدی کاهش داد.

 

در همین ارتباط مقررشده که از ابتدای دی‌ماه ۹۸ رمز دوم ایستا حذف و مشتریان رمز دوم یک‌بارمصرف خود را برای دریافت خدماتی اینترنتی فعال کنند. اتفاقی که از ابتدای بهمن‌ماه 98 الزامی خواهد بود و عملاً هیچ حساب بانکی در کشور رمز دوم ایستا نخواهد داشت.

 

شیوه کار سارقان چگونه است؟

 

هم‌اکنون مشتریان برای خریدهای اینترنتی یا انتقال وجه اینترنتی یک رمز دوم ثابت دارند که آن را در کنار مشخصات دیگری مانند شماره کارت، کدCVV2 و تاریخ انقضا در صفحات پرداخت اینترنتی وارد می‌کنند اما در این میان کلاه‌برداران با ساخت صفحات جعلی پرداخت که تنها یک یا دو حرف با صفحه اصلی متفاوت است و یا از طریق اپلیکیشن های نا امن در زمان عملیات کارت به کارت، کاربران را فریب می‌دهند و پس از واردکردن اطلاعات کارت توسط مشتریان، بلافاصله این اطلاعات را استخراج و از آن برای خالی کردن حساب آن‌ها استفاده می‌کنند.

 

بانک سامان، بانک پیشرو در مقابله با فیشینگ

 

اما در همین حال بانک سامان به‌عنوان نخستین بانک کشور که خدمات بانکی بر بستر اینترنت را عرضه کرده، همواره تلاش زیادی برای حفظ اطلاعات حساب‌های مشتریانش انجام می‌دهد و در این راه هزینه‌های زیادی را جهت شناسایی و مسدود کردن راه‌های کلاه‌برداری از مشتریانش را انجام داده است. به‌نحوی‌که بانک سامان با استفاده از نرم‌افزارهای پیشرفته به‌صورت لحظه‌ای در حال مراقبت از حساب‌های مشتریان خود است و چنانچه تراکنشی مشکوک در حساب هریک از مشتریان و در هر زمان از شبانه‌روز صورت بگیرد، ضمن مسدود کردن حساب مبدأ و مقصد، بلافاصله با صاحب حساب تماس و موضوع این انتقال مشکوک را به اطلاع وی می‌رساند.

 

در کنار این بانک سامان برای ارتقا امنیت خریدهای اینترنتی مشتریانش اقدام به تولید و عرضه اپلیکیشن رمزساز رمزینه کرده که مشتریان می‌توانند با استفاده از این اپلیکیشن هر 30 ثانیه یک رمز دوم جدید تولید کنند و برای هر خرید اینترنتی خود از یک رمز دوم جدید بهره بگیرند.

 

مشتریان بانک سامان برای استفاده از اپلیکیشن رمزینه، لازم است که آن را از طریق سایت بانک سامان به نشانی www.sb24.com دانلود و نصب کنند. پس‌ازآن با استفاده از نام کاربری و رمز عبور وارد نت بانک سامان شوند و از طریق منوی «مدیریت کارت» و یا یخش تنظیمات در نت بانک، گزینه «فعال‌سازی رمز دوم یک‌بارمصرف کارت» را انتخاب کنند. پس‌ازآن کارت موردنظر را برای صدور رمز دوم پویا انتخاب و گزینه «فعال‌سازی رمزینه» را انتخاب کنند. در این مرحله یک QR CODE اختصاصی برای مشتریان تولید می‌شود که لازم است از طریق اپلیکیشن رمزینه و پس از انتخاب یک رمز 6 رقمی و از گزینه «فعال‌سازی رمز دوم کارت» در این اپلیکیشن، کد تصویری (QR) نمایش‌ داده‌شده بر صفحه مانیتور را اسکن کنند. در پایان لازم است که کد ارسالی از طریق پیامک به شماره تلفن همراه مشتریان، در رمزینه وارد شود تا این اپلیکیشن فعال و آماده استفاده شود.

 

نکته مهم در خصوص این اپلیکیشن این است که تولید رمز یک‌بارمصرف در رمزینه به‌صورت آفلاین صورت می‌گیرد و برای کار با آن نیازی به اتصال اینترنتی نیست.

 

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: بانک سامان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۱۶۹۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسمومیت ۸ نفر با گاز مونوکسیدکربن در سامان

محمود شمسی‌پور اظهار داشت: ۸ نفر در خانه دچار مسمومیت با گاز منوکسیدکربن شده بودند که با تلاش تکنسین‌های اورژانس به بیمارستان آیت الله کاشانی شهرکرد منتقل شدند.

بیشتر بخوانید

گاز مونوکسیدکربن ۱۰ نفر را مسموم کرد

به گفته وی، از ابتدای طرح سلامت نوروزی تاکنون یک‌هزار و ۵۰۱ ماموریت توسط تکنسین‌های اورژانس استان انجام شد که از این تعداد ۴۵۲ ماموریت حوادث ترافیکی بود و ۳۵۲ مصدوم به بیمارستان منتقل و ۹۴ مصدوم در محل حادثه درمان شدند.

وی، با شاره به اینکه تصادفات رانندگی ۶ فوتی برجای گذاشته، گفت: یک‌هزار و ۱۶۸ ماموریت غیرترافیکی توسط تکنسین‌های اورژانس انجام شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • حساب بانکی این افراد مسدود می‌شود + جزئیات
  • اعتیاد به گوشی را با ابزارهای دیجیتال سلامت شکست دهید
  • قطع همکاری سیستم پرداخت سامسونگ با میر روسیه
  • ذخیره لیگ برتری، محور اصلی تیم ملی
  • آزادی زندانیان جرایم غیرعمد به همت مشتریان و کارکنان بانک مسکن
  • دیدار نوروزی مدیریت ارشد بانک ایران زمین با کارکنان ادارات مرکزی
  • کاربران آیفون مراقب حملات فیشینگ جدید باشند
  • اندروید ۱۵ نصب اپلیکیشن‌های قدیمی را غیرممکن می‌کند
  • کمک فوری برای درمان دختر یتیمی که دچار سوختگی شده است
  • مسمومیت ۸ نفر با گاز مونوکسیدکربن در سامان