Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، بهروز مرادپور مدیرکل هواشناسی لرستان گفت: از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون ۱۵۱ میلی متر باران در این استان به ثبت رسیده است.

بهروز مرادپور روز یکشنبه در جمع خبرنگاران بیان کرد :این میزان بارندگی نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۷ درصد کاهش و نسبت به بلندمدت ۸ درصد افزایش نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته او در رومشکان ۴۹.۰ میلی متر، در کوهدشت ۵۵.۴ میلی متر، در نورآباد ۶۰.۲ میلی متر، در سراب دوره ۷۰.۸ میلی متر، در الشتر ۶۵.۷ میلی متر باران باریده است.

مدیرکل هواشناسی لرستان اظهار داشت: در خرم آباد ۶۴.۲ میلی متر باراش باران، در بروجرد ۵۴.۲ میلی متر، در دورود ۶۳.۶ میلی متر، در ازنا ۳۷.۶ میلی متر، در الیگودرز ۲۴.۲ میلی متر، در ایمان آباد ۵۵.۶ میلی متر، در سیلاخور ۶۲.۵ میلی متر، در سپیددشت ۶۷.۵ میلی متر و در شول آباد ۵۶.۷ میلی متر بارش باران ثبت شده است.

مرادپور کرد: در ایستگاه هواشناسی «ریمله» نیز ۴۳.۱ میلیمتر بارندگی ثبت شد که بیشترین مقدار بارش در ایستگاه هواشناسی شهر سراب دوره گزارش شده است.

او گفت: مقدار بارندگی سال زراعی ۹۹_۹۸ خرم آباد تا امروز ۱۶۳ میلیمتر است که نسبت به سال گذشته ۴۱ درصد کاهش و نسبت به بلند مدت ۴۷ درصد افزایش نشان می دهد.

انتهای پیام/ر

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: هواشناسی لرستان آب و هوا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۱۷۰۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت ۷ میلی متر بارش باران در بوئین زهرا

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، آخوندی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیمای مرکز قزوین گفت: امواج ناپایداری که از سطح منطقه عبور کردند موجب بارش‌هایی در برخی نقاط استان شد به طوری که بیشترین بارش باران با ۷ میلی متر در بوئین زهرا و ۶ میلی متر در آوج به ثبت رسید.   به گفته وی، تا بعد از ظهر امروز بارش‌های رگباری گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد‌های لحظه‌ای را در برخی مناطق استان خواهیم داشت.   کارشناس هواشناسی با بیان اینکه فردا وضعیت جوی پایدار می‌شود، گفت: امروز و فردا وزش باد‌های شمالی را خواهیم داشت که موجب کاهش دما می‌شود.   آخوندی افزود: پنجشنبه و جمعه هم وضعیت جوی به نسبت پایدار خواهد بود.   به گفته وی، بامداد امروز حداقل دما با ۵ درجه در آوج به ثبت رسید.

دیگر خبرها

  • میزان بارش باران در ۲۴ ساعت گذشته کرمان اعلام شد
  • ثبت بارش ۱۰۴ میلی متری باران در شیرآباد
  • تداوم بارش‌های اردیبهشتی در سمنان/ بارندگی ۵۰.۳ میلی‌متری در پرور
  • ثبت ۱۳۳۰ میلی‌متر باران در کهگیلویه و بویراحمد
  • تامین آب پایدار درمناطق بلوچستان جنوبی و مرکزی
  • ۳۸۹ میلی‌متر بارش در کردستان ثبت شد
  • رتبه ۲۸ استان یزد در میزان بارندگی در کشور
  • رشد ۱۵ درصدی بارش‌های سال زراعی جاری
  • افزایش ۱۰ درصدی بارش‌های همدان نسبت به بلندمدت
  • ثبت ۷ میلی متر بارش باران در بوئین زهرا