Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه بغداد تایمز، پایگاه رسمی آستان مقدس حسینی، سندی را منتشر کرد که تاریخ آن به سال ۲۰۰۶ بازمی گردد و در آن، آیت الله سیستانی، مرجع عالی‌قدر شیعیان عراق در پیامی خطاب به حسنی مبارک، رئیس جمهور وقت مصر بر میهن پرستی شیعیان عراق و منطقه تأکید کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در متن این پیام آیت الله سیستانی که پس از ۱۳ سال منتشر شده است، آمده: جناب آقای محمد حسنی مبارک، رئیس جمهور محترم جمهوری عربی مصر.

سلام بر شما و درود و رحمت خدا بر شما باد.

اما بعد، با کمال شگفتی شنیدم که شما (در گفت‌وگو با شبکه العربیه) به این شبکه گفته اید که بیشتر شیعیان عراق و منطقه به کشورهایشان وفاداری ندارند؛ سخنی که به معنای خدشه دار نمودن ملی گرایی ده‌ها میلیون نفر از ساکنان این منطقه و تضعیف مواضع محترم آن‌ها در خدمت به کشورهایشان است.

در ادامه این نامه آمده است: این دیدگاه، حقایق تاریخی اخیر و معاصر را در بسیاری از این کشور‌ها به مانند عراق، لبنان، کویت و بحرین نادیده می‌گیرد؛ چرا که چگونه می‌توان جهاد میلیون‌ها عراقی در انقلاب ۱۹۲۰ و مقابله آن‌ها با اشغالگری انگلیس و دفاع از وطنشان، هر زمانی که در معرض تجاوز قرار می‌گرفتند را نادیده گرفت؛ همچنانکه نمی‌توان مقاومت لبنانی‌ها را که بیشتر سرزمین هایشان را از اشغالگری اسرائیل آزاد کردند، نادیده انگاشت. این، در کنار مقاومت گروهی بزرگ از مردم کویت است، هنگامی که کشورشان در معرض تجاوز قرار گرفت.

در این نامه در اشاره به دیدگاه حسنی مبارک، رئیس جمهور سابق مصر آمده: خطرناک‌ترین چیزی که در این دیدگاه وجود دارد، ایجاد روشی در تعامل با ساکنان این کشور‌ها بر اساس کاهش حقوق شهروندی- چه در زمینه سیاسی- اجتماعی و حتی فکری و فرهنگی است.

آیت الله سیستانی در پایان نوشت: ما یقین داریم دستاورد‌هایی که شما دیدگاه‌تان را بر اساس آن ساخته اید، کامل نیستند و به همین خاطر، نمایانگر آنچه که به عنوان رهبری مصر شناخته می‌شوند، نخواهند بود. ما اطمینان داریم شما تمایل به ثبات کشور‌های منطقه و یکپارچگی ساکنان آن‌ها دارید.

در پایان این نامه همچنین برای حفظ مصر و ساکنان این کشور دعا شده است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آیت الله سیستانی حسنی مبارک شیعیان منطقه نامه آیت الله سیستانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۱۷۱۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخست وزیر پیشین قطر خطاب به اعراب: به زانو درآوردن ایران را فقط در خواب خواهید دید!

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 بازدید 19 حمد بن جاسم نخست وزیر پیشین قطر در گفت وگویی خطبا به کشورهای عربی گفت: «به زانو درآوردن ایران را فقط در خواب خواهید دید... اگر از نفوذ منطقه‌ای ایران ناراحتید در سیاست‌های منطقه‌ای خود بازنگری کنید... اگر من به خاطر بی لیاقتی تو پیشرفت کنم میتوانی به من مهاجم بگویی؟ نه این تو هستی که باید با منطق و بهتر کردن وضع خود جلوی من را بگیری....» حرف‌‎های جالب این مقام قطری را می‌بینید و می‌‎شنوید.

دیگر خبرها

  • پیام تبریک روز روانشناس ۱۴۰۳ + متن، عکس و استوری روز مشاور
  • دلیل عظمت شاه عبدالعظیم حسنی (ع) چه بود؟
  • ببینید | پیام اسیر صهیونیست به نتانیاهو
  • پیام اسیر صهیونیست به نتانیاهو+ فیلم
  • جامعة المصطفی، مولود مبارک انقلاب اسلامی است
  • هر مدرسه علمیه، اردوگاه امام زمان(عج) است/ جامعة المصطفی، مولود مبارک انقلاب اسلامی
  • علل انتخاب حضرت عبد العظیم حسنی (ع) برای وکالت در ری
  • ویدیو کست| پیام امام رضا علیه‌السلام به محبینش در سفارش به عبدالعظیم حسنی
  • پیام رئیس جمهور خطاب به مردم پاکستان به زبان اردو
  • نخست وزیر پیشین قطر خطاب به اعراب: به زانو درآوردن ایران را فقط در خواب خواهید دید!