Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-04-25@13:37:20 GMT

مهدی‌خانی: آنته ربیچ در آث میلان الگوی من است

تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۱۷۲۷۷

مهدی‌خانی: آنته ربیچ در آث میلان الگوی من است

لژیونر فوتبال ایران در لیگ کرواسی ابراز امیدواری می‌کند بتواند با درخشش در واراژدین به تیم‌های مطرح بپیوندد.

به گزارش "ورزش سه"، مهدی مهدی‌خانی، بازیکن سابق شهرخودرو علیرغم شایعاتی که درباره حضورش در پرسپولیس وجود داشت، در نهایت راهی کرواسی شد. او اکنون از اهداف بزرگترش در این کشور خبر می‌دهد و امیدوار است روزی بتواند همانند الگوی خود تجربه بازی در تیم‌های مطرح را به دست بیاورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


برای نمایش بهتر به خودباوری و زمان نیاز دارم


از زمانی که به این تیم پیوستم شرایط خیلی خوبی دارم و بعد از پنج بازی سریعا به تیم اضافه شدم و در اکثر بازی‌ها به صورت فیکس یا تعویضی حضور پیدا کردم. همیشه زمانی که یک بازیکن جدید ایرانی به تیم خارجی می‌آید کمی زمان لازم است تا به شرایط آن تیم و سبک بازی کردن آنها عادت کند چون همه‌چیز در اینجا با فوتبال ایران متفاوت است، باوجود اینکه از بهترین تیم‌های پایتخت (پرسپولیس) پیشنهاد داشتم ولی همیشه دوست داشتم که بتوانم فوتبالم را در اروپا ادامه دهم.

 

از قعر فرار کردیم و برای بالای جدول می‌جنگیم


لیگ کرواسی 10 تیمی است و بازی‌ها در اینجا بسیار سخت و فشرده انجام می‌شود. تیم ما با چند تیم انتهای جدول برای سقوط نکردن رقابت می‌کرد ولی خوشبختانه درحال حاضر با توجه به نتایج خوبی که در هفته‌های گذشته کسب کردیم از قعر جدول فاصله گرفته‌ایم و فکر می‌کنم که تیم ما در لیگ بماند چون که در نهایت یک تیم به دسته پایین‌تر سقوط خواهد کرد.

 

مثل لالیگا نیست اما خیلی بهتر از لیگ ایران است


در‌ست است که کرواسی جزو چند لیگ‌ معتبر اروپایی مثل: بوندس‌لیگا، لالیگا و لیگ جزیره نیست ولی جزو لیگ‌های درجه دو خوب در اروپا محسوب می‌شود. تفاوتش با ایران به شرایط فیزیکی برمی‌گردد. چون سبک بازی در لیگ کرواسی بسیار فیزیکی و درگیرانه‌تر از ایران است و بیشتر باشگا‌های بالای جدول در حد تیم‌های درجه یک اروپایی هستند و باشگاه‌های پایین جدول هم از نظر کیفی خیلی بهتر از تیم‌های حاضر در لیگ ایران فوتبال بازی می‌کنند.‌ متاسفانه برخی از باشگاه‌های ایران از حداقل امکانات هم برخوردار نیستند اما تمامی باشگاه‌های کرواسی از نظر سالن‌های تمرین، تجهیزات ورزشگاهی مجهز هستند.

 

در فوتبال ایران به جوانان اهمیت نمی‌دهند


متاسفانه اکثر باشگاه‌ها در ایران به جز باشگاه سایپا و یکی دو مورد دیگر را که برای آینده بازیکن جوان برنامه دارند بقیه تیم‌ها زمانی که یک بازیکن جوان زیر 23 سال را به خدمت می‌گیرند بعد از یکی دوسال فقط برای فروش آن بازیکن برنامه‌ریزی می‌کنند. در واراژدین هم بیشتر بازیکنان ما بسیار جوان هستند به جز کاپیتان تیم ما، تمامی بازیکنان زیر سی سال سن دارند ولی در ایران شرایط اصلا اینگونه نیست. اکثر لیگ‌های معتبر دنیا اینگونه است که روی بازیکنان جوان و مستعد تیم سرمایه‌گذاری می‌کنند برخی دیگر فقط نتیجه‌گرا هستند و بازیکن جوان زیاد به کارشان نمی‌آید. در کل می‌توانم بگویم که لیگ کرواسی از این نظر خیلی بهتر از ایران است.

 

 

از واراژدین تا دینامو زاگرب ؛ اهداف بزرگی دارم


زمانی که به این کشور آمدم اهداف خیلی بزرگی داشتم.‌ بدون شک زمانی که یک بازیکن جوان ایرانی به لیگ‌های اروپایی می‌آید باید در ابتدا از تیم‌های کوچک کارش را آغاز کند تا بعد از آن به تیم‌ها بزرگ راه پیدا کند. اگر بخواهم فوتبالم را در لیگ کرواسی ادامه دهم اول دوست دارم با عملکرد خوبم در واراژدین به تیم‌های بهتر لیگ این کشور مثل دینامو زاگرب و هایدوک اسپیلیت راه پیدا کنم. هدف اصلی‌ام پیوستن به تیم‌های بزرگ و معتبر اروپایی است زیرا اگر عملکرد بازیکنی در اینجا خوب باشد خیلی بهتر می‌تواند به لیگ‌های بزرگ ترانسفر شود تا زمانی که بخواهد در فوتبال ایران بازی کند. خوشبختانه سالانه بازیکنان زیادی از لیگ کرواسی و بلژیک به تیم‌ها معتبر و درجه یک جهان فرستاده می‌شوند، من هم تمامی تلاشم را می کنم تا بتوانم تا دو سه سال آینده جزو این دسته از بازیکنان باشم.

 

هافبک تیم ملی کرواسی الگویم است


آنته ربیچ هافبک تیم‌ملی کرواسی که در حال حاضر در آث میلان بازی می‌کند، الگویم است.‌ همانطور که می‌دانید اکثر بازیکنان تیم‌ملی کرواسی در تیم‌های برتر اروپایی فوتبال بازی می‌کنند. اگرچه کشور کرواسی جمعیت زیادی ندارد ولی اکثر مردمان آن بسیار سخت‌کوش و با برنامه هستند و نکته جالب در مورد آن‌ها این است که بیشتر آن‌ها ورزشکار هستند و مربیان بزرگی مانند برانکو، کرانچار، دالیچ و بازیکنان با تکنیکی بسیاری را به فوتبال دنیا معرفی کرده‌اند.

 

امیدوارم شهرخودرو قهرمانی شود


اگر تمرین‌ها و بازی‌ها به من اجازه دهد علاوه بر بازی‌های شهرخودرو عملکرد تیم‌های دیگر را هم دنبال می‌کنم. در چند بازی که از شهرخودرو دیدم می‌توانم بگویم که با توجه به امکاناتی که در اختیار تیم قرارداده‌اند انصافا تا به اینجای کار خیلی خوب نتیجه گرفته است‌. ولی بنظرم شهرخودرو از نظر فوتبالی با شرایط سال گذشته‌اش قابل مقایسه نیست و فکر می‌کنم قدرت قبل را ندارد. البته این را هم بگویم که در فوتبال هر چیزی امکان دارد و ممکن است که شهرخودرو بتواند خیلی بهتر از سال گذشته هم نتیجه بگیرد. با توجه به اینکه امسال لیگ ایران خیلی فشرده انجام می‌شود و رقابت‌های بین تیم‌های بالای جدول زیاد است کار شهرخودرو برای قهرمانی سخت خواهد بود و آن‌ها به تلاش و تمرکز بسیار زیادی نیاز دارند تا بتوانند موفق شوند. با این همه دوست دارم که شهرخودرو بتواند همیشه بهترین نتیجه را کسب کند و موفق باشد.

 

با استیلی و شاهرودی امیدوار به صعود به المپیک هستیم


خوشبختانه تیم‌ملی امید شرایط خیلی خوبی دارد ما بازی‌های بسیار مهمی را پیش رو داریم. گذشته از همه این مسائل تیم امید چندین سال است که موفق به کسب سهمیه المپیک نشده و بیشتر بازیکنانی که در تیم هستند بالای سیزده، چهارده سال است که فوتبال بازی می‌کنند. بنظرم صعود به المپیک کار بسیار سختی است. تمامی بازیکنان باید با یکدیگر همدل شوند تا بتوانند نتایج خوبی را کسب کنند. خداراشکر فدراسیون بازی‌های تدارکاتی زیادی را برای ما ترتیب داد این موضوع به آمادگی تیم خیلی کمک کرد و آقای استیلی و دستیار او آقای شاهرودی به شناخت خوبی از تیم‌ملی رسیده‌اند ولی با وجود اینکه بازی‌های سختی داریم همگی امیدوار هستیم تا با یک عملکرد خوب بتوانیم از گروهمان صعود کنیم و باعث خوشحالی مردم ایران شویم.

 

در فوتبال دنیا اسم‌ها بازی نمی‌کنند


در تمام مدت حضورم در فوتبال متوجه شدم که اصلا اسم‌ها فوتبال بازی نمی‌کنند. برای مثال بازی تیم‌ملی بزرگسالان ایران مقابل بحرین را ببینید اگر قیمت تمامی بازیکنان بحرین را روی هم میگذاشتید به اندازه مبلغ قرارداد یکی از بازیکنان ایران هم نمی‌شد ولی دیدید که آن‌ها توانستند ما را شکست دهند. شاید در سال‌های گذشته در تیم‌امید بازیکن لژیونر حضور نداشت و بتوان این موضوع را مثبت ارزیابی کرد ولی این را فراموش نمی‌کنیم که تیم‌‌ملی قبلی امید بازیکنان بزرگ و با تکنیک زیادی داشته که در حال حاضر در تیم‌های بزرگی فوتبال بازی می‌کنند مثل: کنعانی‌زادگان، ترابی، میلاد و مهرداد محمدی و علی کریمی و احمد نورالهی که هر کدام از آن‌ها در حال حاضر وزنه‌ای در فوتبال ایران هستند. در هر صورت امیدوارم بتوانیم در تمامی بازی‌های سخت پیش رو خوب نتیجه بگیریم و از گروه خودمان با قدرت صعود کنیم.

مهدی مهدی خانی کرواسی واراژدین

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: مهدی مهدی خانی کرواسی واراژدین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۱۷۲۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نتوانستم برای خداحافظی با قلعه نویی صحبت کنم | قبل از این دو پیشنهاد دیگر هم داشتم

به گزارش همشهری آنلاین حمید مطهری در نشست خبری قبل از بازی با ذوب‌آهن اصفهان، اظهار داشت: خیلی خوشحال هستم که به عنوان مربی و مسئول فنی در خدمت تراکتور و هواداران پرشورش هستم. دوست دارم مثل همیشه یار دوازدهم تیمشان باشند. بازی جام حذفی استارت دوباره‌ای است و یک راه میانبر برای کسب جام به شمار می‌رود. تراکتور از دیرباز در جام حذفی مدعی بوده است. دوست دارم تشکر و خسته نباشید بگویم به آقای خمز و همکارانشان که اینجا زحمت کشیدند و برای آنان آرزوی موفقیت دارم.

وی با اشاره به اینکه روز گذشته به کادر فنی تیم اضافه شده است، ادامه داد: بازیکنان خیلی با انگیزه کار می‌کنند و من را امیدوار کردند. آنان نشان دادند بازیکنان مستعد و توانمندی هستند و باید در زمین با عملکرد خوب، جنگندگی و کسب نتایج مطلوب هواداران را راضی کنند.

مطهری ادامه داد: ذوب‌آهن تیم خوبی بوده و به کمک همکارانم این تیم را آنالیز کرده‌ایم و امروز آخرین جلسه آنالیز را داریم. بازیکنان از همه لحاظ باید آماده باشند و برای تیم پُرهوادار تراکتور باید با جان و دل بازی کرده و سرشان را بدهند. مطمئن باشید این اتفاق رخ خواهد داد.

وی در خصوص میزان شناختش از تراکتور، گفت: من مربی تیم ملی بودم و به خاطر این مسئولیت، تمام تیم‌ها را به خوبی رصد می‌کردم و از تراکتور و سایر تیم‌های لیگ برتری شناخت دارم. البته باید با تراکتور زندگی کنم تا شناختم بیشتر شود. انشالله بتوانیم عملکرد خوب داشته باشیم. با برنامه پیش می‌رویم تا بتوانیم نتایج در خور نام و شأن تراکتور کسب کنیم.

وی با بیان اینکه اضافه شدن به کادرفنی تراکتور در روز تولدم اتفاق خوبی است، مطرح کرد: معتقدم اینجا باید کمتر حرف بزنیم و بیشتر کار کنیم.

مربی تیم فوتبال تراکتور در خصوص جو حاکم بر تیم، گفت: هواداران تراکتور باید یک مدل دیگری این بازی را ببینند. ما در لیگ فرصت جبران داریم، ولی جام حذفی تک بازی بوده و همه باید همدل شویم و دنبال موفقیت تیم باشیم. من اصلاً نگاهی به گذشته ندارم و به آینده نگاه می‌کنم. می‌خواهم بهترین اتفاق بیفتد. ذوب‌آهن تیم خوبی است، ولی ما باید پیروز شویم.

مطهری در خصوص یحیی گل‌محمدی، گفت: امیدوارم اتفاق‌های خوبی رخ دهد. آقای گل‌محمدی و مدیریت باشگاه در این خصوص مصاحبه کرده‌اند، اجازه بدهید بیشتر صحبت نکنم.

وی در خصوص این سوال، چرا پیشنهاد تراکتور را به حضور در کادرفنی تیم ملی ترجیح دادید؟ توضیح داد: سال گذشته شب تولدم با تماس آقای قلعه‌نویی به تیم ملی اضافه شده و با افتخار کار کردم. قبل از تراکتور دو پیشنهاد داشتم که آقای قلعه‌نویی مخالف جدایی‌ام بود؛ اما اینبار نتوانستم با ایشان صحبت کنم. من همیشه نشان داده‌ام عناوین سرمربی و دستیار مهم نبوده و فقط دنبال کمک به تراکتور هستم تا عملکرد مثبتی داشته باشم. با این بازیکنان اتفاقات خوبی می‌توانیم رقم بزنیم.

مطهری در رابطه با حضور تعدادی از شاگردان سابقش در تراکتور، گفت: تیم ما متحد بوده و تمام بازیکنان برای ما ارزشمند هستند. من با خیلی از بازیکنان کنونی تراکتور سابقه همکاری دارم و همه آنان از جمله سیامک نعمتی، شجاع خلیل‌زاده، مهدی عبدی و مهدی شیری توانمند هستند. شجاع ستون ما در تیم ملی بود. علاوه بر این نفرات، جوان‌های خوب همچون مهدی هاشم‌نژاد و بازیکنان خارجی باکیفیتی نظیر ریکاردو آلوز و گوستاوو را هم در اختیار داریم. توقعات از تراکتور بالا بوده و در این خصوص با بازیکنان صحبت کرده‌ام. باید توانمندی‌هایشان را بیشتر نشان دهند. تمام بازیکنان ارزشمند هستند و قول می‌دهیم یک تیم متحد باشیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا قبول دارید تراکتور شایسته داشتن بازیکنان ملی‌پوش زیادی است؟ اظهار داشت: شرایط تیم ملی فرق می‌کند. تراکتور بازیکنان توانمندی دارد؛ اما این حق را به مربیان تیم ملی بدهید، سعی می‌کنند بهترین انتخاب را داشته باشند و همیشه انتقاداتی برای لیست تیم ملی بوده و باید یاد بگیریم به نظرات مربیان تیم ملی در گذشته و حال، احترام بگذاریم. شاید هم بازیکن شایسته‌ای از نظر ما دور مانده است.

وی در خصوص سبک فوتبالی مورد علاقه‌اش گفت: سبک فوتبالی مورد علاقه‌مان را قبلاً نشان داده‌ایم. فوتبال کلاسیک که به زمین‌های خوب نیاز داریم. اکنون خروج تراکتور از شرایط فعلی برای‌مان مهم بوده و شاید برای مدت کوتاهی از فلسفه‌مان دور بمانیم که با تلاش بازیکنان و حمایت هواداران این اتفاق رخ خواهد داد.

وی در پاسخ به این سوال، به نظرتان مشکل تراکتور چه چیزی است؟ بیان کرد: تمامی تیم‌ها یکسری مشکلات داشته و آیتم‌های مثبت و منفی دارند. خودمان مشکلات فنی را می‌دانیم و بخشی را به صورت آنالیز گوشزد کرده‌ایم و در قالب تمرینات به حداقل خواهیم رساند. تمام تیم‌های دنیا مشکلاتی دارند و باید با رفع آن‌ها به تیم خوبی تبدیل شویم.

مربی تراکتور در پاسخ به سوالاتی مبنی بر اینکه، چه برنامه‌ای دارید تا همچون بازی لیگ، مقابل ذوب‌آهن غافلگیر نشوید؟ آیا تمرین پنالتی کرده‌اید؟ گفت: یک مربی باید به جاهایی فکر کند که کسی فکر نمی‌کند. زدن پنالتی یکی از آیتم‌های تمرینی امروز ماست. سعی می‌کنیم کار را در ۹۰ دقیقه تمام کنیم، اما هیچ چیز در فوتبال قابل پیش بینی نیست. تمهیداتی اندیشیده شده که همچون بازی لیگ شکست نخوریم. ذوب‌آهن تیم خوبی بوده و به زودی خواهید دید که شرایط تیم عوض شده و بهبود پیدا خواهد کرد. من دیروز اضافه شده‌ام و دوست دارم شرایط عوض شود. تجربه کار در تیم‌های بزرگ را دارم و می‌دانم یک تیم را چطور باید آماده کرد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا همچون آقای خمز، پرس از جلو در دستور کار شماست؟ بیان کرد: در دنیای فوتبال حرفه‌ای باید به فلسفه مربیان احترام بگذاریم. فوتبال آیتم‌های مختلف دارد و یک روز پرس از جلو در دستور کار قرار می‌گیرد و روز دیگری تغییر تاکتیک می‌دهیم. تعیین استراتژی تیم به شرایط جسمانی، آمادگی بازیکنان و تجزیه و تحلیل تاکتیکی از حریف بستگی دارد.

مطهری در خصوص محرومان و مصدومان تراکتور، بیان کرد: سید محمد حسینی مصدوم است. مصدومیت گوستاوو نیز رفع شده و باید به او کمک کنیم تا به شرایط ایده‌آل برسد. هواداران فردا به ورزشگاه آمده و روز متفاوتی رقم بزنند و ما هم بتوانیم پاسخ مناسبی به لطف آنان بدهیم. معتقدم برای خوشحالی هواداران باید با تمام وجود تلاش کنیم.

کد خبر 847161 برچسب‌ها ویژه ورزشی باشگاه تراکتور تبریز لیگ برتر فوتبال ایران

دیگر خبرها

  • همه باید همدل و متحد به دنبال موفقیت تراکتور باشیم
  • نتوانستم برای خداحافظی با قلعه نویی صحبت کنم | قبل از این دو پیشنهاد دیگر هم داشتم
  • قصه یک عشق در تمرین استقلال
  • پاس گل اوسمار در تلویزیون به سپاهان در آستانه بازی حساس
  • مهدی جعفرپور: پرسپولیس از سپاهان می ترسد، داوری ها فقط به نفع این تیم است
  • حاضرم به خاطر اینتر هر کار خطرناکی انجام دهم
  • عکس‌| نکونام و استقلالی‌ها میزبان یک هوادار خاص
  • آغاز اردوی تیم ملی دانشجویان ایران با حضور 53 بازیکن
  • سقف قرارداد فوتبال زنان در ایران یک میلیارد تومان است
  • بیستمین اسکودتو: اینتر قهرمان ایتالیاست!