Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-19@19:23:34 GMT

بساط مدارس خشتی و گلی در کردستان برچیده شد

تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۱۷۶۹۱

بساط مدارس خشتی و گلی در کردستان برچیده شد

ماجد احمدی روز یکشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش کردستان اظهار داشت: در سطح استان نسبت به سایر استان‌های کشور تعداد مدارس خشتی و گلی بسیار کم و حدود ۶ مدرسه بود که به صورت کامل از چرخه امورشی حذف شد.

وی یکی دیگر از برنامه‌های در دست اقدام را برنامه ریزی برای بازسازی مدارس سنگی در استان اعلام کرد و افزود: تعداد ۱۳۰ مدرسه سنگی با ۴۶۷  کلاس درس در استان شناسایی شده که برای بازسازی آن ۱۱۷ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کردستان همچنین به حذف مدارس کانکسی در استان اشاره کرد و یادآور شد: در حال حاضر ۲۲ مدرسه و ۲۶ کلاس درس کانکسی در استان وجود دارد که حذف کامل این مدارس به ۸۰ میلیارد ریال اعتبار نیازمند است.

وی به مقاوم سازی مدارس استان به عنوان یکی دیگر از برنامه‌ها و اقدامات انجام شده اشاره کرد و گفت: سال گذشته هفت مدرسه با ۴۸ کلاس درس مقاوم سازی شد و امسال نیز مقاوم سازی ۱۸ مدرسه با ۴۶۶ کلاس درس در دستور کار قرار گرفته است.

احمدی همچنین به طرح استانداردسازی سیستم‌های گرمایشی مدارس اشاره کرد و افزود: تاکنون سیستم‌های گرمایشی یک هزار و ۹۸۰ مدرسه با ۶ هزار و ۱۳۹ کلاس درس استاندارد سازی شده است.

وی تاکید کرد: همچنین با برنامه‌ریزی‌های انجام شده تا پایان آذر امسال تمام بخاری‌های نفتی کاربراتوردار نیز جمع‌آوری و کلاس ها به سیستم‌های گرمایشی مدرن تجهیز می‌شوند.

رفع مشکل کمبود معلم با بکارگیری نیروهای حق‌التدریس


مدیرکل آموزش و پرورش کردستان نیز در این نشست گفت: سال تحصیلی جدید با برنامه‌ریزی‌های انجام شده با کمترین مشکل آغاز شد و دانش آموزان بدون دغدغه خاطر سر کلاس‌های درس حاضر شدند.

رشید قربانی با اشاره به کمبود یک هزار و ۵۰۹ معلم در سال تحصیلی جدید افزود: این مشکل با بکارگیری نیروهای حق‌التدریس و همچنین اضافه‌کار سایر همکاران رفع شد.
وی همچنین خواستار تلاش برای رفع مشکلات حوزه فناوری آموزش و پرورش استان و حمایت شرکت مخابرات از این نهاد در این زمینه شد.

کمبود فضای آموزشی در پروژه‌های مسکن مهر

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش کردستان نیز با اشاره به اینکه در حال حاضر با وجود سکونت بیش از ۵۱ هزار نفر از جمعیت استان در پروژه‌های مسکن مهر گفت: برآوردهای اولیه نشان می‌دهد به ۲۱ مدرسه با ۴۱۰ کلاس درس در این مناطق نیازمندیم.

نظام مرادی افزود: هم اکنون از مجموع پروژه‌های مسکن مهر استان فقط یک مدرسه ۱۲ کلاسه در مسکن مهر شهرک بهاران جنب مسجد قبا و یک مدرسه ۱۲ کلاسه درم مسکن مهرهای بیجار احداث شده است.
وی با بیان اینکه بیشترین مشکل ما در شهرک بهاران سنندج است، از مسوولان ذیربط خواست برای رفع این مشکل در سریعترین زمان ممکن چاره‌اندیشی کنند.

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت بنزین بودجه 99 آموزش و پرورش استان استاندارد شورای آموزش و پرورش مدرسه مدیرکل آموزش و پرورش قیمت خودرو قیمت بنزین بودجه 99 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۱۷۶۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک ۱۰۰۰ میلیارد ریالی خیران برای مدرسه‌سازی در کردستان

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان کردستان گفت: خیران در سال ۱۴۰۲ بالغ بر ۱۰۰۰ میلیارد ریال به مدرسه‌سازی در کردستان کمک کردند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش کردستان، ابراهیم مرادی، امروز _پنجشنبه سی‌ام فروردین_ در نشست شورای آموزش و پرورش استان که در سالن شهدای گمنام استانداری برگزار شد، اظهار کرد: در سال گذشته از میان ۲۶۶ مدرسه در حال ساخت، ۱۰۴ مدرسه با ۴۰۶ کلاس درس و ۳۶ هزار و ۵۰۰ مترمربع با اعتبار ۶۰۰ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسیده است.

وی با اشاره به اینکه ۴۰ درصد پروژه‌های نیمه‌تمام آموزشی در این سال تکمیل شد، افزود: سهم کردستان از اعتبارات ملی و جمعیت دانش‌آموزی کمتر از دو درصد و در مدرسه‌سازی بیشتر از سه درصد بوده که عملکرد استان در زمینه مدرسه‌سازی مطلوب بوده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان کردستان، افتتاح ۱۶ پروژه آموزشی در هفته دولت و همچنین بهره‌برداری از ۸۶ پروژه در ابتدای سال تحصیلی را از دیگر اقدامات صورت گرفته ذکر کرد و گفت: در دهه مبارک فجر، ۴۶ مدرسه با زیربنای بالغ بر ۱۴ هزار مترمربع تحویل آموزش و پرورش شده است.

مرادی با اشاره به افزایش بالغ بر شش هزار نفری دانش آموزان استان در سال گذشته، اضافه کرد: سرانه دانش‌آموزی دو سانتی‌متر مربع ارتقا یافته است.

وی کمک خیران به حوزه مدرسه‌سازی در سال گذشته را بسیار مطلوب ارزیابی کرد و افزود: خیران در سال ۱۴۰۲ بالغ بر ۱,۰۰۰ میلیارد ریال به مدرسه‌سازی در کردستان کمک کرده‌اند که این میزان، ۱۵ درصد اعتبارات مدرسه‌سازی در کردستان را شامل می‌شود.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کردستان به تحویل ۳۵ میلیارد تومان تجهیزات هنرستانی در سال گذشته اشاره و ابراز امیدواری کرد با تخصیص‌های صورت گرفته این میزان در سال جاری به ۷۰ میلیارد تومان برسد.

کد خبر 745674

دیگر خبرها

  • مدارس ما و مدارس آن‌ها
  • تجهیز ۱۰۵ میلیارد ریالی حوزه‌های برگزاری آزمون‌ها در کردستان
  • کمک ۱۰۰۰ میلیارد ریالی خیران برای مدرسه‌سازی در کردستان
  • کسری ۳۳۱ هزار متر مربعی فضای آموزشی در کردستان
  • ساخت ۳۴۴ مدرسه در سیستان و بلوچستان
  • تحویل ۴۵۰ کلاس درس به آموزش و پرورش استان اصفهان
  • ساخت مدرسه ۶ کلاسه در صالح شهر گتوند
  • صدور مجوز راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در ۳ استان
  • راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در سه استان کشور
  • مدارس زاهدان و ۴ شهرستان کرمان چهارشنبه تعطیل شد