Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، به منظور تحکیم روابط مرزی با کشور‌های همسایه حوزه خلیج فارس و دریای عمان، سردار قاسم رضایی فرمانده مرزبانی ناجا با علی بن سیف المقبالی فرمانده گارد ساحلی کشور عمان در تهران دیدار و گفتگو کرد.

سردار قاسم رضایی فرمانده مرزبانی ناجا با اظهار خوشحالی از دیدار با این هیئت گفت: ما با ۱۵ کشور همسایه هستیم و یکی از آن کشورها، عمان است؛ خوشبختانه روابط ایران با کشور عمان در سطح خوبی قرار دارد و ۶۷۱ کیلومتر مرز مشترک با این کشور مرز مودت و دوستی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در چند سال اخیر تهدیدات در حوزه مرز‌های دو کشور محدود شده و خوشبختانه هیچ گونه ناامنی در مرز‌های مشترک نداریم.

فرمانده مرزبانی ناجا با بیان وظایف نیروی انتظامی در جمهوری اسلامی ایران، اظهار داشت: بخشی از کار‌های اجرایی بر عهده نیروی انتظامی است که بخشی پلیسی و بخشی نظامی و دفاعی است؛ نیروی انتظامی تحت هدایت فرماندهی معظم کل قوا، مسئولیت حراست از فرودگاه‌ها و شهرها، جاده‌ها و مرز‌ها را بر عهده دارد.

سردار رضایی تصریح کرد: مرزبانی در ایران متفاوت‌تر از سایر کشورهاست، به جهت اینکه با تهدیداتی مثل قاچاق مواد مواد مخدر رو به رو است ما به نیابت از کل منطقه از جمله کشور شما در مقابل قاچاق و ترانزیت مواد مخدر ایستادگی می‌کنیم.

وی با اشاره به کشفیات انواع مواد مخدر در ۸ ماه گذشته، عنوان کرد: طی ۸ ماه گذشته نسبت به سال قبل بیش از ۵۰ درصد کشفیات مواد مخدر داشتیم که قریب بر ۶۴ تن رسیده است.

سردار رضایی با بیان اینکه، آمریکا تولید مواد مخدر را از ۲۰ سال گذشته به ۵۰ برابر در افغانستان افزایش داده است، گفت: در حوزه چابهار، کشفیات مواد مخدر داشتیم که این موضوع مهم را باید به گوش امت بزرگ عمان برسانید که ایران در مقابل مواد افیونی با قدرت ایستاده است.

این مقام عالی در مرزبانی ناجا با تأکید بر اینکه امنیت منطقه باید توسط کشور‌های منطقه تأمین شود، گفت: در طول تاریخ روابط ملت‌های منطقه بسیار عالی بوده و تجار و صیادان ارتباطات قوی و تاریخی داشتند که استمرار این موضوع، خواست ملت‌های منطقه است که باید همراه با امنیت و آرامش باشد.

وی تأکید کرد: در دیداری که با تجار کشور‌های مختلف در جنوب ایران داشتم، دغدغه آن‌ها حفظ آرامش منطقه بود و اعلام کردند حضور نامشروع ناوگان کشور‌های استکباری را که امنیت منطقه را مختل می‌کند، نمی‌پسندند.

بیشتر بخوانید: کوتاهی سازمان‌های بین المللی در راستای مبارزه با موادمخدر

سردار رضایی مرزبانی را مسئول استیفای حقوق مرزنشینان دانست و تصریح کرد: مرزبانی در هر کشور جایگاه حقوقی دارد و بایستی علاوه بر حراست و حفاظت از کیان، از حقوق مرزنشینان نیز دفاع کند و آرامش را برای آن‌ها به ارمغان بیاورد و در محافل سیاسی و سازمان ملل، آن را پیگیری کند.

فرمانده مرزبانی ناجا به فتنه موادمخدر و مسیر انتقالش از خشکی به دریا اشاره کرد و افزود: با توجه به کنترل مرز‌های خشکی ایران، مسیر انتقال مواد افیونی از خشکی به سمت دریا انتقال پیدا کرده که ضرورت دارد نشست‌های مشترکی بین ایران، قطر، عمان و امارات برگزار و این موضوع مدیریت شود.

وی بیان کرد: در آینده نزدیک، سفری به کشور پاکستان خواهیم داشت و نشستی با آژانس دریایی این کشور داریم که یکی از موضوعات مطروحه، مدیریت مشترک دوجانبه در حوزه دریا است.

سردار رضایی با بیان اینکه آمادگی داریم نشست سه جانبه با حضور ایران، عمان و پاکستان برگزار کنیم، تصریح کرد: این نشست می‌تواند تعاملات ما را تعریف کرده و خیلی از اتفاقات در دریا را مدیریت و از جرایم پیشگیری کند.

فرمانده مرزبانی ناجا با اشاره به ارتباط و تعاملات مطلوب مرزبانان دو کشور، گفت: ارتباطات به شکل مطلوبی برقرار است و از این موضوع خرسندیم، تجربه نشان می‌دهد روابط دوستانه، آرام بخش منطقه بوده و می‌تواند مودت و دوستی را ارتقاء دهد.

وی در خاتمه خاطرنشان کرد: در حوزه تعاملات، هیچ محدودیتی با کشور دوست و همسایه عمان نداریم و آرزوی امنیت و آرامش را برای کشور و امت عمان داریم.

از اقدامات جمهوری اسلامی ایران در امر مبارزه با قاچاق مواد مخدر مطلع هستیم

مهندس "علی‌بن‌سیف المقبالی" فرمانده گارد ساحلی کشور عمان نیز در این دیدار با اظهار خرسندی از دیدار با فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، گفت: بنده با کمیته اقتصادی کشور عمان به عنوان نماینده کل پلیس عمان به ایران سفر کرده‌ام.

وی افزود: گارد ساحلی جزئی از ساختار پلیس عمان است که شامل گمرکات، روادید، گذرنامه، مواد مخدر، یگان ویژه، امنیت اماکن و فرودگاه‌ها و موارد امنیتی تحت نظارت پلیس را بر عهده دارد و تابع پادشاه عمان است، گارد ساحلی جزئی از پلیس و همچنین کمیته‌های سیاسی و نظامی است.

فرمانده گارد ساحلی کشور عمان با بیان اینکه آمادگی داریم میزبان شما در عمان باشیم، گفت: از اقدامات ایران در امر مبارزه با موادمخدر مطلع هستیم و می‌دانیم بخش عمده از قاچاق مواد مخدر توسط جمهوری اسلامی ایران کشف می‌شود.

مهندس المقبالی با اشاره به نشست سه جانبه ایران، پاکستان و عمان، خاطرنشان کرد: ما علاقه زیادی به برگزاری این نشست داریم و امیدواریم این امور روز به روز قوی‌تر شود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مرزبانی ناجا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۱۷۸۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید و انتشار ۱۰ چارت جدید از آب‌های خلیج فارس توسط ایران

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سازمان نقشه برداری کشور، با تولید و انتشار بین‌المللی ۱۰ چارت جدید شامل پنج چارت فراساحلی خلیج فارس از منطقه مطاف تا سیری، چهار چارت دسترسی از مناطق جزیره خارک، بندر معلم، پل و کشتی سازی و یک چارت بندرگاهی از بندر دیر، امکان استفاده دریانوردان از این چارت‌ها به منظور تامین ایمنی دریانوردی در آب‌های کشور فراهم شد.

با انتشار چارت‌های فراساحلی، چارت‌های آدمیرالیتی انگلیس از آب‌های تحت حاکمیت جمهوری اسلامی حذف می‌شود. با انتشار چارت‌های جدید، تعداد چارت‌های منتشر شده این سازمان در سطح بین‌الملل به ۷۶ چارت ناوبری افزایش یافت.

علی سلطانپور با اعلام انتشار بین‌المللی چارت‌های جدید اعلام کرد: تولید این چارت‌های دریایی حاصل تلاش متخصصان هیدروگرافی و پردازش (کارتوگرافی) دریایی این سازمان بوده و در باندهای مختلف کاربری تولید شده‌اند که هم اینک پس از طی کنترل‌های نهایی بر اساس استانداردهای سازمان جهانی هیدروگرافی مورد تایید قرار گرفته و بصورت بین‌المللی منتشر شده و در اختیار دریانوردان قرار گرفته‌اند.

وی افزود: عملیات هیدروگرافی و تولید چارت‌های دریایی از چهار دهه پیش در سازمان نقشه‌برداری کشور آغاز شده و از سال ۱۳۹۴ چارت‌های دریایی به منظور تامین ایمنی تجارت دریایی بر اساس الزامات دریانوردی آغاز شد، بطوریکه تاکنون ۶۶ چارت از تولیدات این سازمان منتشر شده بود که با انتشار چارت‌های جدید این عدد به ۷۶ چارت افزایش یافت.

سلطانپور خاطر نشان کرد: انتشار چارت‌های دریایی از آب‌های حاکمیت کشور بر اساس الزامات بین‌المللی انجام شده و با انتشار چارت‌های تولید داخل، ضمن تامین ایمنی دریانوردی در آب‌های داخلی و تحت حاکمیت کشور، چارت‌های قدیمی تهیه شده توسط کشورهای بیگانه (انگلیس و روسیه) حذف شده و چارت‌های به‌روز جمهوری اسلامی ایران، جایگزین می‌شود.

مدیریت آبنگاری و امور جزر و مدی سازمان نقشه‌برداری کشور با چهار دهه تجربه در زمینه هیدروگرافی و تهیه چارت‌های دریایی از آب‌های جنوب و شمال کشور تاکنون صدها چارت دریایی در مقیاس‌ها و باندهای کاربری مختلف تولید کرده است که شناورها به منظور حفظ ایمنی دریانوردی و بر اساس قوانین بین‌المللی ملزم به استفاده از آن هستند. چارت‌های دریایی امروزه بر اساس الزامات بین‌المللی در فرمت الکترونیک (ENC) تهیه و منتشر شده و استفاده از آن بر روی شناورها الزامی است.

هماهنگی‌های لازم به منظور اولویت‌بندی و انتشار چارت‌های دریایی توسط کمیته ملی هیدروگرافی انجام شده و چارت‌های ناوبری دریایی پس از قرار گرفتن در اولویت‌های این کمیته و از طریق آن منتشر می‌شوند. چارت‌های ناوبری دریایی به منظور امکان انتشار در سطح بین‌الملل باید با توجه به آخرین استانداردهای سازمان جهانی هیدروگرافی تهیه شده و بطور مداوم به‌روز رسانی شوند. این چارت‌ها همچنین قبل از انتشار، توسط مراجع زیر نظر سازمان جهانی هیدروگرافی (IHO) تحت کنترل‌ قرار گرفته و پس از اطمینان از صحت آنها، اجازه انتشار می‌یابند.

کد خبر 6085112 مهتاب چابوک

دیگر خبرها

  • برای احقاق حقابه سیستان از همه اهرم‌ها استفاده نمی‌کنند | عده ای آب ژرف می خواهند و عده ای دیگر از آب دریای عمان !
  • افتتاح بانک ذخایر دریایی ایران توسط مرکز ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران
  •  نامزدها چطور می‌پذیرند بیش از درآمد چهار سال نمایندگی برای انتخابات هزینه کنند؟
  • توافق 4 کشور منطقه برای "راه توسعه" / اتصال اروپا به خلیج فارس از طریق ترکیه و عراق / مسیر ترانزیت جدید بدون ایران
  • نشست مشترک شورای همکاری خلیج فارس و اتحادیه اروپا با بررسی تحولات غزه
  • عملیات وعده صادق هیمنه استکبار را شکست
  • سردار سالاری: عملیات وعده صادق هیمنه استکبار را شکست
  • مدیریت «پت و مت» در زاینده‌رود؟! / اعتراف مسوولان اصفهانی؛ آبی که از دریای عمان به اصفهان برسد وارد رودخانه نمی‌شود/ مدیریت یکپارچه تنها راه نجات زاینده‌رود (فیلم)
  • ◄ صادرات یک میلیون تن مواد معدنی به کشورهای حوزه خلیج فارس
  • تولید و انتشار ۱۰ چارت جدید از آب‌های خلیج فارس توسط ایران