Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- معاون سیاسی استانداری فارس گفت: با توجه به گذشت دو روز از فرآیند قانونی ثبت نام در پنجمین دوره انتخابات میان دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری در فارس تا روز دوم تنها ۲ نفر ثبت نام کرده‌اند. تاریخ انتشار: 18:46 - 17 آذر 1398 - کد خبر: ۵۷۵۱۰۶ به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری میزان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری فارس، سیداحمد احمدی‌زاده در یک نشست خبری پس از پایان مهلت ثبت نام از داوطلبان کاندیداتوری در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کار انتخابات از پایان اردیبهشت ماه آغاز شده است، افزود: پس از تشکیل ستاد انتخابات و کمیته‌های چهارگانه حقوقی و استعلامات، حراست، پشتیبانی و اداری مالی و فناوری و اطلاعات نیز فعالیت خود را آغاز کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



احمدی زاده با اشاره به اهمیت تسلط و اشرافیت به حوزه‌های انتخابیه استان، خاطرنشان کرد: سلامت انتخابات اولویت اصلی ما است از این رو گروه‌هایی به منظور بازدید میدانی و بررسی موارد و مشکلات دوره‌های گذشته این حوزه‌های انتخابیه را رصد کرده‌اند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس با اشاره به همزمانی برگزاری انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و میان دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: بیش از ۶هزار و ۶۰۰ صندوق رای در ۱۵ حوزه انتخابیه اصلی و ۷۸ حوزه فرعی استان پیشبینی شده است که با تشکیل هیئت‌های اجرایی شعب قطعی خواهد شد.

رئیس ستاد انتخابات استان فارس با بیان اینکه در موعد مقرر همه مراحل مربوط به برگزاری انتخابات بر اساس قانون و در چارچوب زمان بندی اعلام شده به جز حوزه انتخابیه شیراز و زرقان به انجام‌ رسیده است، عنوان کرد: در این حوزه نیز همه مراحل بر اساس فرایند قانونی و مطابق روزشمار انجام شد، اما مسائلی در تشکیل هیئت‌های اجرای رخ داد.
وی ادامه داد: بر اساس قانون هر گاه انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری همزمان برگزار شود مبنای کار هیئت اجرایی خبرگان است؛ لذا فرماندار شیراز در موعد مقرر پس از تشکیل جلسه با اعضا اداری پیش بینی شده در قانون قانونی لیست معتمد را به هیئت نظارت ارسال کرده است که این هیئت به دلیل نداشتن امضا دادستان لیست را تایید نکرده است.
احمدی زاده با یادآوری اینکه هر یک از طرفین با استدلال و استناد خود از قانون عمل کرده اند افزود: فرمانداری شیراز مجددا با استناد به فرآیند قانونی انتخابات و طی مکاتبه با استانداری و برگزاری جلساتی در این خصوص و مکاتبه مجدد با هیئت نظارت لیست ۳۰ نفره با امضا ۳ نفر و لحاظ شدن لیست ۱۰ نفره مد نظر دادستان ارسال شد که در نهایت تنها ١٤ نفر از اسامی پیشنهادی، تایید شد و از آنجا که برای تشکیل هیئت اجرایی حد نصاب افراد تایید شده باید به ٢٠ نفر برسد برابر با قانون این لیست به وزارت کشور ارجاع شده تا هیئت نظارت مرکزی لیست نهایی تعیین و بجهت تشکیل هیئت اجرایی به استان اعلام خواهد شد.   بیشتر بخوانید: ثبت‌نام ۱۸ داوطلب انتخابات مجلس خبرگان در استان قم تا عصر امروز وی عنوان کرد: پس از تایید وزارت کشور و هیئت نظارت مرکزی، هیئت اجرایی انتخابات شهرستان‌های شیراز و زرقان به فوریت با دستور فرماندار شیراز تشکیل خواهد شد.   رئیس ستاد انتخابات فارس همچنین با بیان اینکه هیئت اجرایی اقلیت‌های دینی در شیراز نیز تشکیل شده است، گفت: فارس حوزه فرعی از حوزه اصلی اصفهان برای انتخابات اقلیت‌های دینی مشخص شده است.   وی با تاکید بر اینکه نگاهمان معطوف به سلامت و امنیت انتخابات و نهایتا مشارکت بالاست، عنوان کرد: از آنجا که صیانت از رای مردم به عنوان حق الناس محسوب می‌شود، لذا از رای مردم صیانت خواهیم کرد.
احمدی زاده ادامه داد: مردم ما فهمیم و با درک هستند و شرایط را به خوبی میدانند و به دنبال مجلسی کارآمد با سه کارکرد قانونگذاری، نظارت و رسیدگی به مسائل حوزه انتخابیه هستند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فار همچنین در بخش دیگری از سخنان خود از حضور ١٩٠ هزار رأی اولی در استان خبر داد و گفت: در سطح استان به طور تقریبی ٣ میلیون و ٥٠٠ هزار نفر واجد شرایط هستند که بیش از میلیون نفر از این تعداد از حوزه انتخابیه شیراز و زرقان واجد شرایط رأی هستند.
احمدی زاده از ثبت نام نهایی ٩١٢ داوطلب شرکت در انتخابات آخر سال در استان خبر داد و عنوان کرد: ۲۷ نفر نیز در موعد قانون ثبت نام، نسبت به نام نویسی اقدام کرده اند و ثبت نام نهایی آن‌ها در حال انجام است که این تعداد داوطلب نیز احتمالا به لیست اضافه می‌شوند.
وی با بیان اینکه از تعداد کل ثبت نام کنندگان نهایی ٩٥ نفر زن و مابقی مرد هستند، گفت: در دور دهم مجلس ٧٢٧ نفر در سطح استان متشکل از ٦٥٠ مرد و ٧٧ نفر زن و در دور نهم نیز ٣٧٤ نفر داوطلب در ترکیب ٣٤٨ نفره مرد و ٢٦ نفره زن ثبت نام کرده بودند.
رئیس ستاد انتخابات فارس ادامه داد: ١٧٠ نفر از ٩١٢ نفر ثبت کننده نهایی در یازدهمین دوره انتخابات مجلس در فارس در میانگین سمی ٣٠ تا ٣٥ سال و دو نفر در سنین ٧١ تا ٧٥ سال قرار دارند و مابقی در میان این دو رده سنی هستند.
احمدی زاده همچینن اعلام کرد که ٣٠ نفر از افراد داوطلب دارای مدرک حوزوی، ١٢١ نفر دکترا، ٦٩٦ نفر فوق لیسانس و ٦٦ نفر دارای مدرک لیسانس هستند. ٢٠٦ نفر از این تعداد داوطلب شرکت کننده در انتخابات پایان سال سابقه داوطلبی و ٣٣ نفر نیز سابقه نمایندگی دارند.
او ادامه داد: ٩ نفر از داوطلبان شرکت کننده در فارس اهل سنت و ٩٠٣ نفر شیعه هستند.
به گفته معاون استاندار فارس، ١٢٥ نفر از افراد شرکت کننده فرهنگی، ١١٢ نفر استاد دانشگاه، ٨٤ نفر بازنشسته، ٢٢ پزشک، ١٤ نفر روحانی، ٣١١ نفر کارمند، ١٣ نفر نماینده مجلس، ٤٢ نفر وکیل و قاضی، ٩٠ نفر شغل آزاد، ٢٠ نفر بیکار و مابقی سایر هستند.
احمدی زاده همچنین گفت: داراب و زرین دشت با ٢١ نفر، لامرد و مهر ٢٦ و جهرم و حفر ٢٦ نفر کمترین و شیراز و زرقان با ٣٧٠ داوطلب، پاسارگاد، ارسنجان و مردوشت ٦٦ نفر و کازرون و کوهچنار با ٦٠ داوطلب بیشترین تعداد داوطلبان ثبت نامی در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی را دارند.
معاون سیاسی استانداری فارس افزود: با توجه به گذشت دو روز از فرآیند قانونی ثبت نام در پنجمین دوره انتخابات میان دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری در فارس تا روز دوم تنها ۲ نفر ثبت نام کرده‌اند.   انتهای پیام/ 

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: حوزه انتخابیه استان فارس مجلس خبرگان هیئت نظارت مرکزی حق الناس رای مردم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۱۷۹۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۹۰ داوطلب در دور دوم برای تصاحب ۴۵کرسی مجلس رقابت می‌کنند

سید محمد تقی شاهچراغی روز چهارشنبه در جلسه شورای اداری ورامین که با موضوع انتخابات برگزار شد، طی سخنانی گفت: عملیات «وعده صادق» اتفاق بی نظیری بود و هنوز زوایای این عملیات مشخص نشده است.

وی گفت: اخیراً برخی از تحلیلگران آنها به عظمت این عملیات اعتراف می‌کنند و این عملیات با قدرت ایمان انجام گرفت و جامعه استکباری با همه تمهیدات پیش بینی کرده شکست سختی خورد.

معاون وزیر کشور اظهار کرد: آن چیزی که عملیات وعده صادق را عملی کرد پشتیبانی مردم بود و با همین پشتیبانی همه مشکلات را حل می‌کنیم.

رئیس ستاد انتخابات کشور با اشاره به آمادگی برگزاری دور دوم در سطح کشور گفت: در مرحله دوم انتخابات در سطح کشور در ۱۵ استان و در ۲۲ حوزه انتخابیه ۹۰ داوطلب برای تصاحب ۴۵ کرسی مجلس شورای اسلامی در ۲۱ اردیبهشت رقابت می‌کنند و در ورامین برابر قانون انتخابات به دور دوم کشیده شد.

شاهچراغی در پایان گفت: عوامل برگزاری انتخابات در سطح کشور روی انتخاب اعضای شعب و هیأت اجرایی دقت لازم را رعایت کنند که هیچ شائبه وجود نداشته باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دولت

دیگر خبرها

  • زمان آغاز به کار مجلس ششم خبرگان رهبری اعلام شد
  • ششمین دوره مجلس خبرگان یکم خرداد با پیام رهبری آغاز به کار می‌کند
  • تلاش های اصحاب رسانه در برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره خبرگان رهبری قابل تقدیر است
  • ۹۰ داوطلب در دور دوم برای تصاحب ۴۵کرسی مجلس رقابت می‌کنند
  • زمان‌برگزاری نخستین اجلاس ششمین دوره خبرگان رهبری
  • زمان برگزاری نخستین اجلاس ششمین دوره مجلس خبرگان
  • ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری اول خرداد آغاز به‌ کار می‌کند
  • ششمین دوره مجلس خبرگان اول خرداد با پیام رهبری آغاز به کار می‌کند
  • افتتاحیه دوره ششم مجلس خبرگان رهبری اول خرداد برگزار می‌شود
  • دیدار های منتخب مردم استان سمنان در انتخابات مجلس خبرگان