Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-18@15:19:47 GMT

کارنامه زنان در مجلس دهم قابل دفاع است

تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۱۸۰۰۸

کارنامه زنان در مجلس دهم قابل دفاع است

ما زنان فراکسیون زنان مجلس توانستیم لوایح و طرح‌هایی را که در دوره‌های پیشین مجلس باقی مانده بود، مثل لایحه حمایت از حقوق کودک و نوجوانان، لایحه اهدای تابعیت که جزو مطالبات حقوق بشری است، لایحه حقوق معلولین که ابلاغ شده است و همینطور طرح تشدید مجازات اسیدپاشی را در این مجلس تعیین تکلیف کنیم. علاوه بر اینها کاهش ساعت کاری زنانی که مسائلی مانند بچه کوچک یا فرزند معلول دارند و همینطور کاهش سن بازنشستگی زنان که شورای نگهبان به دلیل مشکلات صندوق بازنشستگی این موضوع را رد کرد، از جمله موضوعاتی بوده که در فراکسیون زنان مجلس مورد بررسی قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همه خواسته‌ها در زمینه بهداشت، آموزش و مسائل بیمه زنان و توجه به زنان سرپرست خانوار در برنامه ششم فراکسیون زنان آورده شده است و همینطور درصد مالیات بر ارزش افزوده که به ورزش زنان و توسعه ورزش زنان و ورزش مدارس تعلق می‌گیرد. علاوه بر اینکه در بودجه های سنواتی هم حضور داشته ایم و آنجا هم بودجه های لازم را برای زنان می گرفتیم و وام های اشتغالی  زنان روستایی و زنان عشایر و هیچ کدام را از قلم ننداختیم.

می‌توان گفت که حتی با وجود تعداد کم زنان، کارنامه فراکسیون خوب بوده است. با اینکه کم بودیم اما توانستیم با طرح‌ها و مصوبات خوب در کنار همکارانمان مفید و موثر باشیم.

من عملکرد فراکسیون زنان را عملکردی مثبت می‌دانم چرا که کارهای خوبی انجام دادیم و توانستیم در صحن مجلس مشارکت فعال و حتی در مجامع بین المللی حضور داشته باشیم و بتوانیم پست‌های کلیدی مجلس مانند حضور در هیئت رئیسه و رئیس کمیسیون و نایب کمیسیون را داشته باشیم.

زنان در این مجلس واقعا تلاش کردند، هرچند دوره کم بود و جلسات غیر علنی زیادی به دلایل مختلف ایجاد شد. طبق آماری که خود آقای لاریجانی اعلام کردند، ما حدود ۶۴ جلسه غیرعلنی داشتیم به دلایل مختلف از جمله حمله داعش به مجلس، موضوع موسساتمالی، حوادث سال ۹۶ و ۹۸، مسائل اقتصادی و... جلسات غیرعلنی مختلفی برگزار شد. ضمن اینکه مسائلی اتفاق می‌افتاد که باید به آنها هم اولویت داده می‌شد و ممکن نبود که دائما مسائل با محوریت زنان جلو برود و ما باید به مسائل کلی مملکت و مسائل ملی هم به عنوان نماینده اهمیت داده و ورود می‌کردیم.

ما هنوز وقت داریم و الان فراکسیون زنان طرحی داده که در نوبت است و کمک خوبی برای ایتام است. این طرح می‌گوید که اگر مادر بتواند حضانت بچه را بگیرد، باید بتواند در کنار آن از مبلغی که ماترک است و به قیم (معمولا عمو یا پدربزرگ) می‌رسد، استفاده کند و سهیم باشد و با دست خالی حضانت را برعهده نگرفته باشد.

هرچند که ما در کارنامه مجلس دهم طرح‌های زیادی داریم ولی باز هم اگر وقت کنیم دو طرح دیگر در کمیسیون قضایی مانده است که امیدوارم ما و یا زنانی که بعد از ما به مجلس می آیند بتوانیم این طرح ها را به نتیجه رسانده و پیگیری کنیم.


*عضو فراکسیون زنان مجلس دهم

۲۳۵۲۳۲

کد خبر 1328382

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: مجلس دهم مجلس شورای اسلامی لایحه بودجه بودجه 99 انتخابات مجلس یازدهم باشگاه استقلال ایالات متحده آمریکا بارش برف باران بودجه آندره استراماچونی ایران و آمریکا مجلس دهم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۱۸۰۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«لایحه امنیت زنان» در هزار توی آمدن یا نیامدن به صحن علنی مجلس

الهام آزاد گفت: لایحه امنیت زنان، مواد و تبصره‌های زیادی دارد و بعید است بتوانیم این لایحه را در مجلس دوازدهم به تصویب نهایی برسانیم.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایسکانیوز؛ لایحه یک فوریتی «پیشگیری از آسیب دیدگی زنان و ارتقای امنیت آنان در برابر سوء رفتار» امروزسه شنبه 28 فروردین ماه 1403 برای چندمین نوبت متوالی در دستور کار صحن علنی مجلس قرار نگرفت. پیشتر قرار بود کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، این لایحه را به صحن بیاورد اما مجلس ادامه بررسی لایحه بودجه 1403 را در دستور کار قرار داد.

الهام آزاد؛ عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی درباره علت مطرح نشدن لایحه امنیت زنان در صحن امروز مجلس به خبرنگار سیاسی ایسکانیوز گفت: این لایحه در دستور طرح در صحن علنی مجلس قرار داشت اما هیات رییسه مجلس باید تایید کند کدام لایحه در صحن مطرح شود.

وی در پاسخ به این پرسسش که آیا این طرح در مجلس یازدهم تصویب نهایی خواهد شد یا خیر گفت: لایحه مذکور، مواد و تبصره‌های زیادی دارد و بعید است بتوانیم تمام آن‌ها را در مجلس یازدهم بررسی کنیم زیرا عمر زیادی از مجلس یازدهم باقی نمانده است و وقتی لایحه‌ای در صحن مجلس مطرح می‌شود جزییات و پیشنهادات سایر نمایندگان نیز در تصویب نهایی آن اهمیت دارد.

این نماینده مجلس تصریح کرد: بعید می‌دانم لایحه «امنیت زنان» را بتوانیم در مجلس فعلی تصویب کنیم و احتمالا تصویب نهایی آن برای مجلس دوازدهم باقی می‌مانند زیرا تا پایان عمر مجلس فعلی فقط ده جلسه باقی مانده است.

20 فروردین سال جاری؛ فاطمه رحمانی، عضو فراکسیون اجتماعی مجلس پس از به تعویق افتادن طرح لایحه امنیت زنان در صحن علنی مجلس به خبرنگار سیاسی ایسکانیوز گفته بود: احتمالا هفته آینده در صحن علنی مجلس به «لایحه امنیت زنان» بپردازیم.

بنا بر اخبار دریافتی خبرنگار سیاسی ایسکانیوز؛ نمایندگان مجلس یازدهم درهفته‌های پایانی مجلس، تصویب بودجه سال 1403 را در الویت صحن علنی قرار داده‌ند و پس از تصویب آن به لوایح و طرح‌های دیگری مانند لایحه ازتقای امنیت زنان خواهند پرداخت و بنا به گستردگی این لایحه احتمالا تصویب نهایی آن موکول به مجلس دوازدهم شورای اسلامی خواهد شد.

انتهای پیام/

فاطمه نورنژاد کد خبر: 1227415 برچسب‌ها امنیت اجتماعی

دیگر خبرها

  • عملیات تنبیهی وعده صادق، مسرت و سرافرازی تمام آزادگان جهان را به دنبال داشت
  • بررسی مشکلات و مسائل مردم دستجرد با حضور منتخبان مجلس
  • حضور متفاوت زنان پلیس در مراسم رژه ارتش | تصاویر
  • مقدرات مجلس آینده در اختیار «پشم» است /جبهه پایداری اهل معامله است چون صندلی برایش مهم است نه ارزش ها
  • اولین گفت‌وگوی وزیران دفاع آمریکا و چین
  • علیرضابیگی: گوشت کیلویی ۷۰۰ هزار تومان قابل انکار است؟
  • «لایحه امنیت زنان» در هزار توی آمدن یا نیامدن به صحن علنی مجلس
  • پورابراهیمی: ضرورت تشکیل جلسه فوق‌العاده برای بررسی مسائل ارزی/ قالیباف: این جلسه هفته آینده برگزار می‌شود
  • دفاع نواب نصیرشلال از تصمیم برای دهدار/ انتخاب وزنه ها عالی بود
  • عملیات وعده صادق قدرت بازدارندگی را به نمایش گذاشت