Web Analytics Made Easy - Statcounter

این اثر مکتوب شامل زندگی‌نامه ، خاطره و وصایای ۳۱ تن از فرماندهان و سرداران شهید یزد در هشت سال دفاع مقدس است که در ۱۰۰ صفحه تدوین و منتشر شد. 

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد در آیین رونمایی این اثر با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه گفت: دستگاه‌های فرهنگی باید همگی تلاش کنند تا این فرهنگ غنی در جامعه گسترش یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آیت الله محمرضا ناصری یزدی افزود: انتقال پیام انقلاب اسلامی به مردم جهان موضوع مهمی است که باید توسط بنیاد شهید و همکاری دستگاه‌های فرهنگی انجام شود.

به گزارش دفتر امام جمعه یزد، وی بیان داشت: مردم مظلوم و ستمدیده در اقصی نقاط جهان تشنه دریافت پیام انقلاب  ستند و ما باید با برنامه‌ریزی و تلاش بیشتر این پیام را به آنان برسانیم.

همچنین معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران با تأکید بر لزوم انتقال مفاهیم ارزشمند جهاد و شهادت به نسل جوان گفت: نگارش و تألیف کتاب در حوزه ایثار و شهادت تکلیف اخلاقی و معنوی نظام جمهوری اسلامی در پاسداشت یاد و خاطره شهدای والامقام است.

حجت‌الاسلام محمدحسن کاویانی‌راد افزود: سیاست فعلی بنیاد در این حوزه نشر و تألیف، جذب مشارکت و حمایت از تولید آثار به‌صورت نشر الکترونیک در فضای مجازی با کم‌ترین هزینه و بیشترین اثرگذاری است.

وی با بیان اهمیت و جایگاه قلم در دین مبین اسلام تصریح کرد: تمدن انسان از جایی شروع شد که به‌جای پرتاب سنگ القای کلمه را از طریق نگارش آغاز کرد و در بیان جایگاه و اهمیت نگارش همین بس که خداوند به قلم که وسیله نگارش است قسم یادکرد.

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید در ادامه با گرامیداشت یاد و خاطره ۲۳۰ هزار شهید خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی ثمره خون مطهر شهداست و ما وظیفه‌داریم نسبت به پاسداشت دستاوردهای ارزشمند آنان همت کنیم.

کاویانی راد در سفر به یزد از خانواده یکی از شهدای استان  که ۲ فرزند ذکور خود را تقدیم انقلاب کرد، دیدار و گفت و گو کرد.

استان یزد سه هزار و  ۸۵۰ شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است .

  

برچسب‌ها شهدا یزد کتاب رونمایی کتاب

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهدا یزد کتاب رونمایی کتاب شهدا یزد کتاب رونمایی کتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۱۸۱۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کتاب «سه چهارده» رونمایی شد

کتاب «سه چهارده» قصه سه نوجوان چهارده ساله هم کلاس و هم محلی در دهه ۶۰ است که هر سه برادر رزرمنده دارند و در واقع این برادران بزرگتر راه را برای برادان کوچکتر باز کرده‌اند. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی تسنیم، برنامه شب خاطره و رونمایی از کتاب «سه چهارده» نوشته فاطمه سوریان با حضور نویسنده کتاب و خانواده شهدایی که این کتاب درباره آنها است، برگزار شد.

کتاب «سه چهارده» قصه سه نوجوان چهارده ساله هم کلاس و هم محلی در دهه 60 است که هر سه برادر رزرمنده دارند و در واقع این برادران بزرگتر راه را برای برادان کوچکتر باز کرده‌اند و اینها از برادر بزرگتر فراگرفته‌اند که به این راه را بروند اما چون سن و سال کمی دارند رضایت خانواده و ماموارن اعزام را نمی‌توانند به دست بیاورند و چون رضایت ممکن نیست به دنبال راه‌های گریز هستند؛ مثل دستکاری کردن شناسنامه‌ها و فرار از منزل و .. که لحظات جذابی را در کتاب رقم می‌زند. این کتاب  در گونه داستانی نوشته شده و فاطمه سوریان که فرزند یکی از فرماندهان شهید یعنی منصور سوریان است، این کتاب را نوشته و یکی از نوجوانان قهرمان کتاب، عموی نویسنده است.

رحیم مخدومی نویسنده و مدیر انتشارات رسول آفتاب که این کتاب در این نشر منتشر شده است، درباره کتاب «سه چهارده» گفت: این کتاب روایت همزمان داستان زندگی سه نوجوان دهه شصتی است و  سه خانواده شهید در این داستان معرفی می‌شوند و هر یک از این خانواده‌ها یک شهید مفقود الاثر  دارند و چندین سال این دوران مفقود بودن و انتظار سپری می‌شود و در واقع این سه خانواده یک درد مشترک دارند.

داستان شهادت و زندگی سه رفیق نوجوان در کتاب «سه چهارده»

وی افزود: با همه این سختی‌ها نگاه خانواده‌ها و نگاه این سه نوجوان حائز اهمیت است. در عین حال که قهرمانان کتاب، شور و نشاط نوجوانی خود را دارند، اتفاقات جالبی در جبهه برای این بزرگمردان کوچک رخ می‌دهد و در نهایت هر سه به شهادت می‌رسند.

شهید محسن سوریان،  شهید محسن منصوری و شهید احمد عبدالعلی پور سه قهرمان نوجوان این کتاب هستند و کتاب «سه چهارده» در نمایشگاه کتاب امسال برای نخستین بار توسط انتشارات رسول آفتاب عرضه خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • انتشار شماره پنجم سمرقند با ویژه‌نامه تاریخ و فرهنگ «بخارا»
  • تولیدات فرهنگی مرتبط با شهدا و ایثارگران حمایت می‌شود
  • از توجه ویژه وزارت فرهنگ به هنرمندان اصیل موسیقی تا حضور دیگر کشورها در نمایشگاه کتاب
  • توضیحات وزیر فرهنگ درباره بنیاد پویانمایی و قیمت بلیط کنسرت
  • مرکز تخصصی تئاتر مساجد در مازندران رونمایی شد
  • وزیر ارشاد: سند ملی سبک پوشش ایرانی اسلامی در شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شد/ ارز مبادله‌ای برای زائران حج تمتع تخصیص یافته/ امسال مناطق محروم در طرح یارانه خرید کتاب دیده می شود
  • جزئیات اعزام حاجیان از اواخر اردیبهشت با ارز مبادله‌ای
  • کتاب «سه چهارده» رونمایی شد
  • شهید آوینی با زبان هنر به نسل‌ آتی جامعه معرفی شود
  • لزوم نگارش پیوست عملیاتی تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد و مدارس استان قم