Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-16@14:12:52 GMT

اولین‌ حمله دشمن به آموزش و پرورش است

تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۱۸۲۱۶

اولین‌ حمله دشمن به آموزش و پرورش است

ایسنا/بوشهر نماینده ولی فقیه در استان بوشهر گفت: یکی از مهمترین نهادهایی که دشمن همواره مورد تهاجم‌ قرار می دهد آموزش و پرورش است.

آیت الله صفایی بوشهری در همایش ملی پیشگیری از آسیب های اجتماعی در بوشهر عنوان کرد: آموزش و پرورش یکی از مهمترین زیرساخت های تمدن کشوری بوده و شاید بتوان گفت همه وزارتخانه ها برای آموزش و پرورش و آموزش و پرورش برای کل نظام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: آموزش و پرورش یک حوزه استراتژیک و مهم است و یک کشور آنگاه می تواند به پیشرفت دست پیدا کند که دارای سیستم آموزشی درخور و شایسته باشد، به همین‌ جهت حوزه و عرصه آموزش و پرورش یک ریل گذاری کاملا مشخص و معین به سمت پیشرفت و تمدن است و اگر غیر از این باشد قطعا آن‌ کشور یا در شرایط کنونی و یا در آینده دچار مشکلات و چالش های گوناگون در عرصه های مختلف خواهد شد.

به گزارش ایسنا، امام جمعه بوشهر اظهار کرد: آموزش و پرورش در هندسه مدیریت منابع و تولید حوزه های انسانی زیرساخت و فونداسیون این هندسه است و اگر دارای قوام درخور و شایسته نباشد قطعا تمامی نهادها در هندسه جعرافیایی نظام دچار چالش خواهند شد.

صفایی بوشهری خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش در هندسه جغرافیایی مدیریتی حکم زیر بنا را دارد لذا نیاز به توجهات و مدیریت و بازتولید پروژه های نوین فوق العاده دارد.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر عنوان کرد: این معنا برای همگان ثابت شده است‌ که یک کشور وقتی موفق می شود که آموزش و پرورش موفقی داشته باشد و تمدن در یک کشور مساوی با اقتدار و شایستگی آموزش و پرورش است.

وی یادآور شد: انقلاب اسلامی ایران آمده تا یک افق جدید ایجاد کند و در ایران یک تحول عظیم ‌بیافریند، تمدنی اسلامی ایرانی که شاخصه هایی دارد و آزادی از قیدوبندهای استکبار و استقلال به معنای دقیق کلمه در تمام حوزه ها و پیشرفت بر اساس دانش و دانایی و عدالت از ویژگی های آن است.

امام جمعه بوشهر عنوان کرد: مشخصا وقتی کشوری مانند ایران با یک جغرافیای فوق العاده و نقش مهم در عرصه های مختلف و مناسبات بین المللی و جایگاه کلان هندسه جهان دارد تمام‌ کشورهای استکبار به دنبال حذف و براندازی آن هستند.

وی تصریح کرد: عامل تاخیر و یا تخریب تمدن از بین بردن آموزش و پرورش مهمترین منبع ثروت این مملکت یعنی منابع انسانی است. اگر در جامعه ای مدارس در کلان معماری یک جغرافیا مجهزترین بود امیدی به آموزش و پرورش و تمدن هست اما اگر اینطور نبود و بانک ها مجهز بود بدانید که ایستایی آن جامعه متصور است.

نماینده ولی فقیه در بوشهر با اشاره به آسیب های مختلفی که دانش آموزان را تهدید می کند، گفت: وقتی به محاسبات جبهه دشمن‌ نگاه می شود می بینیم‌ یکی از مهمترین نهادهایی که آنها مورد تهاجم‌ قرار می دهند آموزش و پرورش است. در زمینه های کنترل در پیشرفت علمی، که کشور به تولید علم به ویژه علوم‌ بنیادی مانند نانو و... نرسد، مرجعیت علمی پیدا نکند و خودکفایی و پیشرفتی نداشته باشد و به همین خاطر شما می بینید که دشمنان در حال مصادره، ترور نخبگان و... هستند، لذا اولین‌ حمله آنها حمله به آموزش و پرورش است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی انقلاب اسلامی ایران بانک ها آموزش و پرورش بوشهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۱۸۲۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جداسازی طیف اوتیسم از گروه کم توان ذهنی/متناسب سازی محتوای درسی برای دانش آموزان اوتیسم+فیلم

سرپرست سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت:کار تدوین کتاب و تغییر برنامه درسی کار زمان‌بری است و باید با دقت و با حضور متخصصین انجام شود.

حجت‌اله الماسی، معاون وزیر و سرپرست سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجو _ فاطمه قدیری و تغییر برنامه درسی دانش آموزان اوتیسم اظهار داشت: بیماری اوتیسم واقعاً بیماری خاصی است و باید خیلی بیشتر مورد توجه قرار بگیرد. چون این بیماری اگر در کودکی تشخیص داده بشود احتمال اینکه کودک به شرایطی برسد که بتواند موانع یادگیری را برطرف کند و با سرعت عادی به زندگیش ادامه بدهد و یادگیری داشته باشد هست.

وی افزود: این بیماری را در همان سنین ابتدایی و حتی در حدود یک سالگی می‌توان تشخیص داد و متوجه شد که کودک خدای ناکرده در طیف اوتیسم قرار می‌گیرند یا نه. برخی از کودکان حتی قدرت ارتباط‌گیری با مادر را ندارند و این در حالی است که امکان دارد به این موضوع بی‌توجهی شود؛ و یا کودکانی هستند که توجهی نمی‌کنند، لبخند نمی‌زنند و عکس‌العمل ندارند. این‌ها باید در همان اوان کودکی تشخیص داده بشود که سازمان آموزش و پرورش استثنایی در این مراکز جامع آمادگی این تست‌ها و این تشخیص‌ها را از همان سال‌ها برای کودکان دارد و بلافاصله کار توان بخشی را به صورت رایگان شروع می‌کند.

راه اندازی پیش دبستانی دومرحله‌ای

سرپرست سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور اذعان داشت: برای کودکانی که الان به عنوان دانش‌آموزان مشغول هستند، کاری که انجام شده این است که گروه اوتیسم را از گروه کم توان ذهنی جدا کرده و روی قبل از دبستان تمرکز کرده ایم.

الماسی تصریح کرد: ما در حال راه‌اندازی دو مرحله پیش دبستانی (به‌عنوان آمادگی یک و آمادگی دو) هستیم. آمادگی ویژه کودکان اوتیسم برای این است که آن‌ها با شرایط خاصی که دارند، آمادگی کامل را در دوره پیش از دبستان پیدا کنند.

وی افزود: برنامه درسی آن‌ها نیز خاص است. برنامه درسی کودکان اوتیسم خاص است و داریم تلاش و مطالعه می‌کنیم که کتاب‌های آن‌ها و سایر اجزای برنامه درسی آن‌ها نیز متناسب با نیاز کودکان اوتیسم باشد.

وی در رابطه با زمان اجرایی شدن این طرح گفت: کار تدوین کتاب و تغییر برنامه درسی کار زمان‌بری است و ما عجله‌ای برای این کار نداریم. کار باید با دقت و با حضور متخصصین و چهره‌های دانشگاهی و همکاران با تجربه آموزش و پرورش استثنایی انجام شود. ولی ما تلاش می‌کنیم تا این کار را با سرعت انجام دهیم.

کاهش ارجاع تخصصی

سرپرست سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در انتها گفت: در سال‌های گذشته و در یک دوره کوتاه آموزشی به دلیل اینکه سنجش توسط افراد غیرمتخصص انجام می‌شد، ارجاع تخصصی زیاد بود. حتی یک سال تا ۲۰۰ هزار نفر در کشور ارجاع تخصصی داشتند که این موضوع نگرانی‌هایی را برای خانواده‌ها ایجاد می‌کرد. ولی با ورود نیرو‌های متخصص به این مراکز و استخدام آن ها، این موضوع بسیار کم شده است و طبق پیش‌بینی‌های ما امسال به هزار نفر هم نخواهد رسید. این نوید خوبی است که خیلی از نگرانی‌هایی که برای خانواده‌ها به صورت بی مورد ایجاد می‌شد، به حداقل می‌رسد.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ایران جزء ۱۵ کشور برتر جهانی در جذب دانشجویان بین المللی
  • شهدا موجب عزت و افتخار ملت و کشور هستند
  • برگزاری اولین کنفرانس ملی مهارت ایران در دانشگاه فنی و حرفه ای
  • عملیات سخت شناور‌کردن تقویم آموزشی
  • جداسازی طیف اوتیسم از گروه کم توان ذهنی/متناسب سازی محتوای درسی برای دانش آموزان اوتیسم+فیلم
  • دستگاه تعلیم و تربیت نقطه نجات از تمام گرفتاری‌ها و مسائل روز است
  • امروز مردم دنیا از اقدام ایران در حمله به رژیم صهیونیستی رضایت دارند
  • «استانداردسازی» حلقه مفقوده در نظام آموزش و پرورش
  • ۱۸ درصد مدارس کشور ناایمن است
  • تغییر زمان آغاز سال تحصیلی مدارس کشور