Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-20@00:18:00 GMT

گروه سنی ۳۰ تا ۴۰ سال بیشتر در معرض طلاق قرار دارند

تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۱۸۳۰۲

گروه سنی ۳۰ تا ۴۰ سال بیشتر در معرض طلاق قرار دارند

ناهید رام پناهی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در یزد بدون اشاره به آمار افزود: در سال‌های قبل، نیمی از طلاق ها در پنج سال اول و همچنین تعداد قابل توجهی در یک سال اول زندگی رخ می داد  که اکنون کاهش یافته و میزان ماندگاری ازدواج های افزایش یافته است.

وی خاطرنشان کرد: البته کماکن هم هنوز بیشترین طلاق ها مربوط به پنج سال اول زندگی است البته  در شهرهای بزرگ، صنعتی و استان‌های پرجمعیت در گروه سنی بالاتر طلاق اتفاق می افتد و این مخاطره آمیز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رام پناهی با اشاره به حساس بودن پنج سال نخست زندگی مشترک و زیاد بودن احتمال جدایی در این دوره اظهار داشت: از بین رفتن قبح طلاق موجب شد که هم اکنون در ازدواج های با سابقه ۱۵ سال و بالاتر نیز شاهد افزایش تعداد طلاق باشیم که این امر نیازمند کنترل و برنامه ریزی هدفمند است.

وی افزود: خوشبختانه سال‌های اخیر بعد از تدوین برنامه ملی ترویج ازدواج و کاهش طلاق که با همت دستگاه‌های ذی ربط در دبیرخانه شورای عالی انقلاب مورد توجه قرار گرفت که شیب افزایش طلاق کنترل شده است.

دبیر کارگروه ملی کنترل و کاهش طلاق شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهارداشت: در استان‌های مختلف کشور هم که شتاب فزاینده ای  قبلا در زمینه طلاق وجود داشت اکنون کاهش یافته است.

وی اضافه کرد: البته برخی از جمعیت شناسان و جامعه شناسان دلایل کم شدن شیب طلاق در کشور را کاهش ازدواج ها بیان می کنند یعنی اینکه ازدواج کمتر صورت گرفته است.

دبیر کارگروه ملی کنترل و کاهش طلاق شورای عالی انقلاب فرهنگی خاطرنشان کرد: استان های مرزی و مهاجرپذیر بیشتر در معرض طلاق قرار دارند.

رام پناهی تصریح کرد: نگرانی در این زمینه وجود دارد، این است سن ازدواج روبرو به افزایش است و بسیاری از جوانان در سن بسیار بالا رغبت به ازدواج پیدا می کنند که در این بحث  خانواده ها و دستگاه‌های و نهادها باید ورود پیدا کنند.

وی با اشاره به اینکه از سال ۱۳۹۴ شورای عالی انقلاب فرهنگی با توجه به دغدغه های موجود در زمینه ازدواج و طلاق اقدام به تصویب برنامه ملی کنترل و کاهش طلاق کرد، گفت: گرچه اسناد بالادستی از جمله نقشه مهندسی فرهنگی کشور، سیاست های خانواده ابلاغی از سوی رهبر معظم انقلاب و برنامه جامع تشکیل و تحکیم خانواده، بر ضرورت مدیریت و کاهش طلاق و افزایش ازدواج تاکید دارد.

رام پناهی خاطرنشان کرد: اکنون برنامه ملی کنترل و کاهش طلاق به برنامه ملی ترویج ازدواج و کاهش طلاق بازنگری شده است.

برچسب‌ها طلاق یزد شورای عالی انقلاب فرهنگی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: طلاق یزد شورای عالی انقلاب فرهنگی طلاق یزد شورای عالی انقلاب فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۱۸۳۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا قانون حمایت از فرزندآوری منجر به کاهش جمعیت شد؟

روزنامه هم میهن نوشت: رشد جمعیت و فرزندآوری در ایران در حال تبدیل شدن به مسئله‌ای مهم است. ولی ریشه این مشکل در رفتار یا انگیزه‌های نادرست خانواده‌ها و جوانان نیست.   در واقع مردم از ازدواج و فرزندآوری روی‌گردان نشده‌اند بلکه سیاست‌های نادرست اقتصادی آنان را ناامید از ازدواج و فرزندآوری کرده است. لذا صدها هزار میلیاردی که باید صرف اشتغال و سرمایه‌گذاری می‌شد در چاه ویل این قانون ریخته شد و نتیجه آن کاهش ۱۵ درصدی ازدواج و کاهش بیش از ۵ درصدی فرزندآوری و افزایش مرگ و میر و کاهش میانگین سن افراد فوت‌شده است.   به عبارت دیگر دستاوردهای بزرگ و البته منفی این قانون هستند. نتیجه هر قانونی که در خارج از صحن مجلس و به دور از چشم مردم نوشته شود و بودجه‌های عمومی را در مسیر آن تلف کنند و تورم سنگینی را به مردم بار نماید بهتر از این نخواهد بود.   تا اینجا را می‌توان تحمل کرد اگر تن به ارزیابی می‌دادند و شجاعت تغییر دادن سیاست زیان‌بار و غیرعاقلانه را می‌داشتند. در هر حال زیان را هرجا متوقف کنیم باز هم سود است. ولی این قانونگذاران که معلوم نیست دنبال چه هستند شجاعت و صداقت لازم را برای اعلام شکست و تغییر این ریل ندارند. اگر قرار بود در نتیجه اجرای این قانون، ازدواج و فرزندآوری زیاد و طلاق کمتر شود، روند هر سه مورد معکوس شده است. چرا؟ .   گویی که طرف دیابت دارد و احساس تشنگی می‌کند برای او نوشابه تجویز می‌کنند. نتیجه روشن است. این یک تجربه مهم پیش روی مردم است. قانونی زیان‌بار و حتی مغایر با مصالح خانواده را به‌صورت اصل ۸۵ و به دور از نظارت مردم تصویب کردند درحالی‌که هیچ درکی علمی از مسئله نداشتند.    اکنون مشابه همین اقدام را در مسئله حجاب و پوشش تکرار می‌کنند.   هیچ درکی از فلسفه قانونگذاری و نیز علت رفتار زنان و دختران و نیز محدودیت‌های ابزارهای قانونی و جزا ندارند لذا به‌صورت من‌درآوردی و خلاف قانون عمل می‌کنند و تردیدی هم نیست که نه‌تنها پاسخ نخواهند گرفت بلکه گرایش مردم را نسبت به ارزش حجاب کم‌رنگ‌تر می‌کنند و این را خودشان هم می‌دانند ولی ظاهراً چون علاقه‌ای به اتخاذ تصمیم عقلایی و با مشارکت مردم ندارند بر ادامه این مسیر شکست‌خورده پافشاری می‌کنند. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • کاهش وزن در این دوره خطر مرگ زودرس دارد؟
  • ارتشی از سوسک‌های سایبورگ در بیابان رها شدند
  • بایدن: تحریم‌ها و کنترل‌های صادراتی جدیدی را علیه ایران اعمال می‌کنیم
  • چگونه می‌توان بیماری دیابت را کنترل کرد؟
  • چرا قانون حمایت از فرزندآوری منجر به کاهش جمعیت شد؟
  • گیاه بوچو چیست و چه فوایدی دارد؟
  • لزوم همکاری بیشتر بانک‌های همدان در پرداخت وام ازدواج و فرزندآوری
  • هم‌اندیشی دستگاه‌های اجرایی در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی
  • وجود ۱۳ هزار بیمار هموفیلی در ایران/ این گروه بیشتر در معرض بیماری هستند
  • چشم‌رنگی‌ها در معرض این بیماری