Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر کارگروه ملی کنترل و کاهش طلاق شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به وقوع طلاق میان خانواده‌های ایرانی در سنین بالا، گفت: گروه سنی ۳۰ تا ۴۰ سال بیشتر در معرض طلاق قرار دارند.

ناهید رام پناهی در گفت و گو با ایرنا در یزد بدون اشاره به آمار افزود: در سال‌های قبل، نیمی از طلاق ها در پنج سال اول و همچنین تعداد قابل توجهی در یک سال اول زندگی رخ می داد که اکنون کاهش یافته و میزان ماندگاری ازدواج های افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: البته کماکن هم هنوز بیشترین طلاق ها مربوط به پنج سال اول زندگی است البته در شهرهای بزرگ، صنعتی و استان‌های پرجمعیت در گروه سنی بالاتر طلاق اتفاق می افتد و این مخاطره آمیز است.

رام پناهی با اشاره به حساس بودن پنج سال نخست زندگی مشترک و زیاد بودن احتمال جدایی در این دوره اظهار داشت: از بین رفتن قبح طلاق موجب شد که هم اکنون در ازدواج های با سابقه ۱۵ سال و بالاتر نیز شاهد افزایش تعداد طلاق باشیم که این امر نیازمند کنترل و برنامه ریزی هدفمند است.

وی افزود: خوشبختانه سال‌های اخیر بعد از تدوین برنامه ملی ترویج ازدواج و کاهش طلاق که با همت دستگاه‌های ذی ربط در دبیرخانه شورای عالی انقلاب مورد توجه قرار گرفت که شیب افزایش طلاق کنترل شده است.

دبیر کارگروه ملی کنترل و کاهش طلاق شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهارداشت: در استان‌های مختلف کشور هم که شتاب فزاینده ای قبلا در زمینه طلاق وجود داشت اکنون کاهش یافته است.

وی اضافه کرد: البته برخی از جمعیت شناسان و جامعه شناسان دلایل کم شدن شیب طلاق در کشور را کاهش ازدواج ها بیان می کنند یعنی اینکه ازدواج کمتر صورت گرفته است.

دبیر کارگروه ملی کنترل و کاهش طلاق شورای عالی انقلاب فرهنگی خاطرنشان کرد: استان های مرزی و مهاجرپذیر بیشتر در معرض طلاق قرار دارند.

رام پناهی تصریح کرد: نگرانی در این زمینه وجود دارد، این است سن ازدواج روبرو به افزایش است و بسیاری از جوانان در سن بسیار بالا رغبت به ازدواج پیدا می کنند که در این بحث خانواده ها و دستگاه‌های و نهادها باید ورود پیدا کنند.

وی با اشاره به اینکه از سال ۱۳۹۴ شورای عالی انقلاب فرهنگی با توجه به دغدغه های موجود در زمینه ازدواج و طلاق اقدام به تصویب برنامه ملی کنترل و کاهش طلاق کرد، گفت: گرچه اسناد بالادستی از جمله نقشه مهندسی فرهنگی کشور، سیاست های خانواده ابلاغی از سوی رهبر معظم انقلاب و برنامه جامع تشکیل و تحکیم خانواده، بر ضرورت مدیریت و کاهش طلاق و افزایش ازدواج تاکید دارد.

رام پناهی خاطرنشان کرد: اکنون برنامه ملی کنترل و کاهش طلاق به برنامه ملی ترویج ازدواج و کاهش طلاق بازنگری شده است.

لینک کوتاه: asriran.com/002wkj

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: طلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۱۸۳۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهکارهای علمی و درست برای کاهش وزن

به گزارش خبرآنلاین، به برنامه کاهش وزن باید به عنوان راهی برای زندگی کردن و مسیر زندگی سالم نگاه شود نه یک رژیم غذایی یا فعالیت تنبیهی. باید جسور باشیم و تنوع در وعده‌های غذایی افزایش یابد تا از انواع مواد غذایی مصرف شود و ذائقه نیز به مصرف مواد سالم که قبلا برای ما خوشمزه نبود، عادت کند.

یک متخصص آموزش بهداشت و ارتقای سلامت در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به راهکارهای مدیریت وزن اظهار کرد: اغلب انسان‌ها در مقاطعی از زندگی به کاهش وزن فکر می‌کنند یا حداقل به فکر تغییر رژیم غذایی خود هستند اما مشکل اینجا است که بیشتر به کاهش وزن در مقاطع کوتاه به جای بررسی دقیق خطرات چاقی و تنظیم سبک زندگی برای مدت طولانی فکر می‌کنند.

مرضیه عربان با تاکید بر قرار دادن ورزش در برنامه زندگی افزود: فعالیتی که به وسیله یک فرد چاق انجام می‌شود نسبت به فرد لاغر، منجر به سوزانده شدن کالری بیشتری می‌شود بنابراین طبیعی است که افراد چاق زودتر خسته شوند پس توصیه می‌شود این خستگی را به فال نیک بگیرند و به ورزش خود ادامه دهند.

عربان بیان کرد: به برنامه کاهش وزن باید به عنوان راهی برای زندگی کردن و مسیر زندگی سالم نگاه شود نه یک رژیم غذایی یا فعالیت تنبیهی. باید جسور باشیم و تنوع در وعده‌های غذایی افزایش یابد تا از انواع مواد غذایی مصرف شود و ذائقه نیز به مصرف مواد سالم که قبلا برای ما خوشمزه نبود، عادت کند.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: همچنین این افراد می‌توانند ورزش را در فاصله‌های معین انجام دهند. علاوه بر این می‌توانند به کارشناس یا متخصص تغذیه مراجعه کنند و از آن‌ها کمک بگیرند.

این متخصص آموزش بهداشت و ارتقای سلامت گفت: صبحانه باید به عنوان یک وعده اصلی غذایی در هر روز مدنظر قرار بگیرد. مصرف شیرینی و شکلات به عنوان میان وعده حذف یا محدود شود. مصرف غذاهای چرب و پرانرژی مانند چیپس، بستنی و انواع سس‌ها را محدود یا حذف کرد و از مصرف کیک‌های خامه‌ای، خامه و سرشیر خودداری شود.

وی افزود: همچنین توصیه می‌شود ماست‌های کم‌نمک و کم‌چرب و آب‌میوه‌های طبیعی به جای نوشابه‌های شیرین در رژیم غذایی گنجانده شود. بهتر است از میوه به جای آب‌میوه مصرف و سبزی‌های تازه نیز به سفره غذایی اضافه شود. توصیه می‌شود به جای مصرف تنقلات از مغزها استفاده شود و این موضوعات را به سایر اعضای خانواده برای بهبود عادت غذایی آموزش دهد.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1895842

دیگر خبرها

  • کاهش بیش از ۳۰ درصدی سرقت در ایام نوروز در قزوین
  • پیشرفت ۹۴ درصدی امور مربوط به ساماندهی سواحل، بنادر و جزایر کشور
  • راهکارهای علمی و درست برای کاهش وزن
  • چیزی کم ندارم فقط به دنبال همدم بودم ! | انگار جای زن و مرد در زندگی ما عوض شده است
  • داستان غم‌انگیز زنی که تنها همدم می‌خواست اما همسرش به دنبال پولش بود
  • پیش‌نیاز‌های هشت‎گانه یک ازدواج موفق
  • بیشترین تصادفات منجر به فوت تهران در این بزرگراه رخ می دهد
  • بیشترین تصادفات فوتی شهر تهران در بزرگراه آزادگان رخ می دهد
  • روند افزایشی آمار ازدواج در گچساران
  • آمار طلاق در شهرستان گچساران کاهش پنج درصدی داشته است