Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-23@12:13:39 GMT

مبتلایان به میگرن ویتامین D. مصرف کنند

تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۱۸۵۱۱

مبتلایان به میگرن ویتامین D. مصرف کنند

وی با بیان اینکه میگرن کسی را از پا نمی‌اندازد و می‌توان آن را درمان کرد، اظهار داشت: هنوز بعد از سال‌ها تحقیق، علت بروز سردرد میگرنی، در هاله‌ای از ابهام قرار دارد، ولی از آن در تقسیم بندی بیماری‌های سایکوسوماتیک یا بیماری روان تنی نامبرده می‌شود.

وی گفت: ۱۰ درصد مردم جهان مبتلا به میگرن هستند یا به علل مختلف سردرد را تجربه کرده اند و در این میان زنان سه برابر بیشتر از مردان مبتلا به این بیماری می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این روان درمانگر افزود: ماهیت میگرن در اصل عود کننده است و به طور متوسط فرد مبتلا به سردرد، یک تا ۲ حمله را در ماه تجربه می‌کند به نحوی که در زمان وقوع حملات مزمن، بیمار ناتوان شده و هرچه فشار عصبی بیشتر می‌شود، به خصوص زمانی که تهوع و استفراغ به عنوان علایم این بیماری اثرات خود را بروز می‌دهد، فرد چاره‌ای جز مراجعه به مرکز درمانی ندارد.

محرک‌های دردسرساز

اکبرزاده با بیان اینکه شروع حملات سردرد از طریق عوامل تحریک کننده است و این محرک‌ها در افراد دارای میگرن نقش بسزایی در تشدید بیماری دارد، اظهار داشت: مصرف الکل، کافئین، تیرامین موجود در انواع پنیر، فنیل اتیل آمین موجود در شکلات تلخ، افزودنی‌های مواد غذایی مانند کنسروها، سوسیس، کالباس و شیرین کننده‌های مصنوعی، از جمله این محرک‌ها هستند.

وی گفت: ارتباط حملات میگرن با سیکل عادت ماهیانه در میان زنان، تغییرات سبک زندگی، بی خوابی، گرسنگی، استرس و از طرفی کمبود برخی ویتامین‌ها در بروز علائم این بیماری نقش دارد. به نحوی که پژوهش‌هایی که در این زمینه انجام شده است، نشان می‌دهد افراد دارای حملات شدید میگرنی سطح پایین تری از ویتامین D. و همچنین ویتامین B. ۲، فولات و منیزیم دارند.

توصیه‌های پزشکی

این روان درمانگر توصیه کرد: مبتلایان به میگرن علاوه بر مصرف میوه و سبزی‌های تازه برای رفع کمبود ریزمغذی‌ها طبق پروتکل وزارت بهداشت، حتی در صورت نداشتن کمبود ویتامین D، مصرف حداقل یک بار در ماه مکمل ویتامین D. را در برنامه غذایی خود قرار دهند.

اکبرزاده اظهار داشت: در صورتی که کنترل عوامل تغذیه‌ای موثر در عود مجدد میگرن یا رفع کمبود ویتامین ها، نتواند حملات شدید و طولانی مدت را به حداقل یک بار در هفته کاهش دهد، باید بیمار برای کنترل و درمان میگرن، به روانپزشک یا نورولوژیست مراجعه کند.

میگرن چیست

میگرن، از اختلالات شدیدی است که ویژگی آن سردرد‌های ملایم یا شدید پی در پی است و غالباً با علایمی در سیستم عصبی آتونومس همراه است. این واژه از زبان یونانی گرفته شده است و به معنای درد در یک طرف سر است.

این نوع سردرد یک طرفه، بر نیمی از جمجمه تاثیر می‌گذارد و ضربان‌دار است و از ۲ تا ۷۲ ساعت ادامه دارد. علایم همراه با آن می‌تواند شامل حالت تهوع، استفراغ، نورگریزی (افزایش حساسیت به نور)، صدا ترسی (افزایش حساسیت به صدا) باشد و به طور کلی درد با بالا رفتن فعالیت بدنی افزایش می‌یابد.     منبع:آفتاب نیوز

منبع: پارسینه

کلیدواژه: میگرن ویتامین دی علائم بیماری میگرن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۱۸۵۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش فندق در کاهش ریسک ابتلا به سرطان

آفتاب‌‌نیوز :

فندق طعم شیرینی دارد و می‌توان آن را به صورت خام، بو داده یا آسیاب‌شده به شکل خمیر مصرف کرد. مانند سایر آجیل‌ها، فندق نیز سرشار از مواد مغذی است و دارای مقدار زیادی پروتئین، چربی، ویتامین و مواد معدنی است. در این مطلب، چهار فایده شگفت‌انگیز فندق برای سلامت بدن را خواهید خواند.

۱) حاوی ترکیبات آنتی‌اکسیدانی

با مصرف فندق مقادیر قابل توجهی از ترکیباتی با خواص آنتی‌اکسیدانی دریافت خواهید کرد. آنتی‌اکسیدان‌ها از بدن در برابر استرس اکسیداتیو محافظت می‌کنند که می‌تواند به ساختار‌های درون‌سلولی آسیب بزند، پیری زودرس را به دنبال داشته باشد و خطر ابتلا به انواع سرطان و بیماری‌های قلبی را افزایش دهد.

۲) حفظ سلامت قلب

مصرف فندق می‌تواند در کاهش سطح کلسترول خون مؤثر باشد. افرادی که فندق مصرف می‌کنند، سطح کلسترول بد در آن‌ها کاهش می‌یابد. مصرف فندق سطح چربی خون را کاهش و سطح ویتامین E را افزایش می‌دهد. همچنین از آن‌جایی که فندق سرشار از انواع اسید‌های چرب و آنتی‌اکسیدان است، فیبر زیادی دارد و حاوی مقادیر قابل توجهی منیزیم و پتاسیم است، مصرف آن به تنظیم فشار خون کمک می‌کند.

۳) منبع غنی مواد مغذی

اگرچه کالری فندق زیاد است، اما منبعی غنی از مواد مغذی و چربی‌های سالم است. هر ۲۸ گرم فندق (تقریباً ۲۰ عدد مغز فندق) ۱۷۶ کالری دارد و ۱۷ گرم چربی، ۴٫۲ گرم پروتئین، ۴٫۷ گرم کربوهیدرات، ۲٫۷ گرم فیبر دارد. مغز فندق همچنین دربردارنده‌ی ویتامین (E)، تیامین یا ویتامین (B ۱)، منیزیم، مس و منگنز است.

۴) کاهش خطریسک ابتلا به سرطان

آنتی‌اکسیدان‌ها، ویتامین‌ها و مواد معدنی موجود در فندق باعث می‌شوند تا این مغز مغذی خواص ضدسرطانی هم داشته باشد. در میان انواع مغزها، فندق حاوی بیشترین مقادیر از آنتی‌اکسیدان‌هایی با عنوان پروآنتوسیانیدین‌ها است. پژوهش‌ها نشان می‌دهند این ترکیبات آنتی‌اکسیدانی می‌توانند در پیشگیری از ابتلا به انواع سرطان و حتی درمان آن‌ها مؤثر باشند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • این ویتامین‌ها اضطراب را کاهش می‌دهد
  • کدام میوه‌های تابستانی ویتامین C بالایی دارند؟
  • ویتامین‌هایی که باعث کاهش وزن می‌شوند
  • بیماری سالک در دامغان کنترل شد
  • مصرف این مواد غذایی به جلوگیری و متوقف کردن ریزش مو کمک می‌کند
  • ضرورت مصرف مکمل‌ها در زمان‌های مشخص برای بهبود جذب آن‌
  • نقش فندق در کاهش ریسک ابتلا به سرطان
  • این میوه‌ها از پرتقال بیشتر ویتامین C دارند
  • علائم کمبود ویتامین B۱۲ چیست؟
  • ویتامینی برای سلامت پوست، مو، سیستم ایمنی و عصبی