Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد: "دونالد ترامپ" رئیس‌ جمهوری آمریکا روز یکشنبه در توییت‌هایی "کیم جونگ اون" رهبر کره شمالی را تهدید کرد؛ در صورتی که «به‌ نحوی خصمانه اقدام کند، همه چیز را از دست می‌دهد».

ترامپ در صفحه توییتر خود نوشت: کیم جونگ اونگ خیلی باهوش است و اگر به شیوه ای خصمانه اقدام کند، در واقع همه چیز را از دست می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی در ادامه این توییت، آورد: وی (رهبر کره شمالی) با من در سنگاپور، یک توافق قدرتمند در زمینه خلع سلاح اتمی امضا کرد. او نمی خواهد روابط ویژه اش با رئیس جمهوری ایالات متحده را از دست بدهد یا در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در ماه نوامبر مداخله کند.

ترامپ در توییت دیگری ادامه داد: کره شمالی تحت رهبری "کیم جونگ اون" از پتانیسل اقتصادی فوق العاده ای برخوردار است؛ اما باید همانطور که قول داده است، خلع سلاح اتمی شود. ناتو، چین، روسیه، ژاپن و همه دنیا در مورد این موضوع، متحد هستند.۹۱۰۹

این توییت ها در حالی منتشر شد که خبرگزاری رسمی کره شمالی بامداد امروز گزارش داد که پیونگ یانگ یک آزمایش بسیار مهم را در سایت پرتاب ماهواره «سوها» انجام داده است.

به گزارش این خبرگزاری، نتیجه حاصل از این آزمایش می‌تواند جایگاه راهبردی کره شمالی را تقویت کند.

در همین حال، ‌یک مقام بلندپایه کره‌جنوبی چند روز پیش، از آمادگی کره شمالی برای آزمایش یک موشک دوربرد دیگر خبر داد.

کره شمالی تأکید دارد که سوها یک سایت پرتاب ماهواره است اما مقام‌های آمریکایی مدعی هستند که از این مرکز برای پرتاب موشک های بالستیک استفاده می شود.

کره شمالی ۷ آذر نیز یک موشک از ساحل شرقی استان هامگ یونگ شلیک کرد. این سیزدهمین آزمایش تسلیحاتی پیونگ یانگ در سال جاری میلادی بود. شلیک این موشک همزمان با پرواز سه فروند هواپیمای جاسوسی آمریکا بر فراز گیونگی و سئول انجام شد.

هفته گذشته نمایندگان لهستان، آلمان، انگلیس، فرانسه، بلژیک و استونی نسبت به ادامه آزمایش‌ های موشکی کره شمالی ابراز نگرانی کردند و آن را نقض قطعنامه‌های این شورا دانستند.

این شش عضو شورای امنیت تأکید کردند؛ کره شمالی باید تمام تسلیحات کشتار جمعی و برنامه‌های موشک بالستیک خود را به شکل تأییدشدنی و برگشت‌ناپذیر کنار بگذارد.
برچسب ها: ترامپ ، کره شمالی

منبع: خرداد

کلیدواژه: ترامپ کره شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۱۸۷۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جنجال جدید کریمی قدوسی درباره موشک های با برد ۱۲ هزار کیلومتر

نماینده مشهد در مجلس یازدهم ادعای جدیدی درباره آزماش ارتقاء برد موشکی به ۱۲ هزار کیلومتر مطرح کرد.

روز گذشته، جواد کریمی قدوسی، نماینده مشهد در مجلس یازدهم در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «در صورت صدور اذن تا انجام اولین آزمایش یک هفته فاصله می‌باشد.»

بلافاصله پس از انتشار این توئیت، فعالان سیاسی و رسانه‌ای از این نماینده مجلس انتقاد کردند اما، او بازهم در توئیت با هشتگ اقتدار ایران نوشت: «در صورت اذن تا انجام اولین آزمایش ارتقاء برد موشکی به ۱۲ هزار کیلومتر یک هفته فاصله می‌باشد.»

در همین راستا، علی قلهکی هم در پاسخ به این نماینده مجلس در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: موشک قاره پیما با برد ۱۲ هزار کیلومتر، فقط برای حمل کلاهک هسته‌ای است، اینکه دانش ساخت آن را داریم یا نه به کنار، ولی تمامی مواضع اخیر شما پیوست گزارش آژانس انرژی اتمی علیه کشور می‌شود! چه اذنی بیاید چه اذنی نیاید...

دیگر خبرها

  • جنجال جدید کریمی قدوسی درباره موشک های با برد ۱۲ هزار کیلومتر
  • واکنش محمد فاضلی به توییت جنجالی کریمی قدوسی
  • اولین آزمایش ضد حمله هسته‌ای کره شمالی
  • گارد ساحلی ژاپن : موشک بالستیک کره شمالی پس از ۷ دقیقه پرواز سقوط کرد
  • موشک کره شمالی پس از ۷ دقیقه پرواز سقوط کرد
  • موشک بالستیک کره شمالی پس از ۷ دقیقه پرواز سقوط کرد
  • نشریه هیل: انتخابات ۲۰۲۴ برای مردم آمریکا بازی باخت-باخت است
  • ترامپ سخنرانی خود را به دلیل آب و هوای بسیار بد لغو کرد
  • مردی که مقابل دادگاه محاکمه ترامپ خودسوزی کرده بود جان باخت
  • کره شمالی کلاهک فوق بزرگ موشک کروز آزمایش کرد