Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-25@03:44:11 GMT

ورود سفیر جدید ایران به پاکستان

تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۱۸۸۸۷

ورود سفیر جدید ایران به پاکستان

«سید محمدعلی حسینی» سفیر جدید کشورمان در پاکستان امروز وارد اسلام آباد شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، «سید محمدعلی حسینی» سفیر جدید کشورمان در پاکستان امروز وارد اسلام آباد شد. سید محمد علی حسینی که یک دیپلمات حرفه ای است، جایگزین مهدی هنردوست سفیر سابق ایران در پاکستان است.

حسینی که حدود سه دهه فعالیت دیپلماتیک در زمینه های مختلف را در کارنامه دارد، پیش از این به عنوان سفیر جمهوری اسلامی ایران در ایتالیا و سخنگوی وزارت امور خارجه فعالیت کرده است و پیش از انتصاب به عنوان سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاکستان، مسئولیت های مختلف را در وزارت امور خارجه را برعهده داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ماموریت سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در راستای اصل «اول همسایگان» که از اصول طلایی سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران است، بر محور ارتقای بیش از پیش مناسبات دو کشور همسایه و مسلمان در همه زمینه ها، متناسب با اشتراکات و پیوندهای تاریخی دو ملت است.

سیدمحمد علی حسینی ضمن آشنا بودن با منطقه ماموریتی جدید با توجه به سوابق و فعالیت های دیپلماتیک خود در گذشته، از تسلط خوبی نسبت به حوزه جنوب آسیا برخوردار است.

حسینی در بدو ورود به فرودگاه بین‌المللی اسلام آباد ضمن تاکید بر ضرورت تقویت و گسترش هر چه بیشتر روابط دو کشور دوست و همسایه ایران و پاکستان، سطح کنونی روابط اقتصادی و مبادلات تجاری دو کشور را متناسب با روابط خوب سیاسی میان دو همسایه ندانست و تلاش برای رونق بیشتر مناسبات اقتصادی میان ایران و پاکستان را یکی از مهم ترین برنامه ها و اهداف خود به عنوان سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در اسلام آباد برشمرد.

مهدی هنردوست سفیر سابق جمهوری اسلامی ایران در پاکستان نیز بیش از دوهفته پیش، پس از پایان یافتن دوره ماموریتش، اسلام آباد را ترک کرد. ماموریت وی به عنوان سفیر ایران در پاکستان، چهار سال طول کشید./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد مسجد کانون های مساجد انتخابات مجلس شورای اسلامی کانون های فرهنگی هنری مساجد مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد انتخابات مجلس مجلس ایران و پاکستان پاکستان ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۱۸۸۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیت الله رئیسی وارد اسلام‌آباد شد

رئیس جمهور اسلامی ایران صبح امروز به وقت محلی در راس یک هیات عالی رتبه سیاسی - اقتصادی وارد پایتخت پاکستان شد و در بدو ورود به فرودگاه اسلام‌آباد از سوی وزیر مسکن کشور میزبان مورد استقبال قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، آیت الله رئیسی و اعضای هیئت همراه در پایگاه هوایی نورخان که فرودگاه ویژه مهمانان بلندپایه خارجی به شمار می‌رود، از سوی ریاض حسین پیرزاده وزیر فدرال مسکن دولت پاکستان‌، رضا امیری مقدم سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاکستان و جمعی از مسئولان ارشد سیاسی و نظامی کشور میزبان مورد استقبال قرار گرفتند.

قرار است تا ساعتی دیگر محمد شهباز شریف نخست وزیر پاکستان نیز در محل کاخ نخست وزیری به طور رسمی از آیت الله رئیسی استقبال کند.

در این سفر دو روزه که با محوریت توسعه و تقویت روابط اقتصادی و تجاری، گفت‌وگوهای دو جانبه و رایزنی‌های منطقه‌ای با عالی‌ترین مقامات پاکستان انجام می‌شود، وزیر امور خارجه، وزیر کشور، وزیر دفاع، وزیر مسکن، وزیر صنعت، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزیر بهداشت آیت الله رئیسی را همراهی می‌کنند.

کد خبر 746791

دیگر خبرها

  • نگرانی آمریکا از تقویت همکاری‌های تهران و اسلام‌آباد
  • امضای ۸ سند همکاری مشترک میان تهران و اسلام آباد
  • عزم مقام‌های عالی تهران - اسلام‌آباد برای توسعه روابط تجاری و اقتصادی
  • نام‌گذاری یکی از بزرگترین خیابان‌های اسلام‌آباد به نام ایران
  • اوجی همراه با رئیس‌جمهوری عازم پاکستان شد/ سریلانکا، مقصد بعدی
  • تأکید مقام‌های عالی ایران و پاکستان بر توسعه روابط دوجانبه/ انرژی از محورهای مهم مذاکرات تهران و اسلام‌آباد خواهد بود
  • ورود رئیس جمهور به اسلام آباد
  • آیت الله رئیسی وارد اسلام‌آباد شد
  • اوجی همراه با رئیس‌جمهوری عازم پاکستان شد
  • تاکید مقام‌های عالی ایران و پاکستان بر توسعه روابط دوجانبه/ انرژی از محورهای مهم مذاکرات تهران و اسلام‌آباد خواهد بود