Web Analytics Made Easy - Statcounter

زندگی مدرن ما را به سمت استفاده هرچه بیشتر از اینترنت برده است. حتی کودکان نیز برای انجام تحقیق‌های مدرسه، صحبت با همکلاسی‌ها یا دیدن ویدئو‌های بامزه از اینترنت استفاده می‌کنند. ما هم که بزرگ‌تر هستیم می‌توانیم همین کار‌ها را با اینترنت انجام دهیم. پرداخت قبوض، دورکاری یا حتی ارتباط با دوستان قدیم و جدید همگی با اینترنت انجام‌پذیر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این روز‌ها سرعت اینترنت در جهان از همیشه بیشتر است. ما هر روز با اینترنت پرسرعت فیلم یا تلویزیون تماشا می‌کنیم، فایل‌های آموزشی را دانلود می‌کنیم و با همکاران و هم‌کلاسی‌ها در ارتباط هستیم و در کشور‌های توسعه‌یافته دیگر خبری از مودم‌های قدیمی و دانلود‌هایی که چند روز طول می‌کشد نیست.

اوکلا (Ookla) شرکتی است که سرعت اینترنت را آزمایش می‌کند. طبق گزارش این شرکت، سرعت اینترنت در سال ۲۰۱۷ به طور میانگین حدود ۳۰ درصد افزایش داشته و انتظار می‌رود همین‌طور که تکنولوژی پیشرفته‌تر شود، سرعت اینترنت نیز بالاتر رود.

شرکت اوکلا گزارش داده که «سنگاپور» پرسرعت‌ترین اینترنت دنیا را دارد. سرعت اینترنت در این کشور ۱۵۳.۸۵ مگابایت در ثانیه است. کشور دیگری که از سرعت اینترنت بالایی برخوردار است «ایسلند» است. سرعت دانلود در این کشور ۱۴۷.۵۱ مگابایت در ثانیه گزارش شده است.

کشور هنگ‌کنگ با سرعت ۱۳۳.۹۴ مگابایت در ثانیه و کره‌جنوبی با ۱۲۷.۴۵ مگابایت در ثانیه بیشترین سرعت اینترنت را دارند. رومانی آخرین کشوری است که پرسرعت‌ترین اینترنت را دارد. سرعت اینترنت در رومانی ۱۰۴.۴۶ مگابایت در ثانیه است.

کشور‌های دیگری که از سرعت اینترنت بالایی برخوردارند عبارت‌اند از:

مجارستان: ۹۲.۴۷ مگابایت در ثانیه
ماکائو: ۸۷.۱۴ مگابایت در ثانیه
سوئد: ۸۴.۱۱ مگابایت در ثانیه
هلند: ۸۱.۴۶ مگابایت در ثانیه
سوئیس: ۸۰.۶۲ مگابایت در ثانیه
لیتوانی: ۷۵.۹۴ مگابایت در ثانیه
آمریکا: ۷۵.۹۴ مگابایت در ثانیه
دانمارک: ۷۵.۴۲ مگابایت در ثانیه

این آمار درباره سرعت اینترنت موبایل فرق می‌کند. پرسرعت‌ترین دانلود در اینترنت موبایل را نروژ دارد. سرعت اینترنت موبایل در نروژ ۶۲.۶۶ مگابایت در ثانیه است. هلند با ۵۳.۰۱ مگابایت در ثانیه در مقام دوم قرار دارد. سرعت اینترنت موبایل در ایسلند، سنگاپور و مالت بیشتر از ۵۰ مگابایت در ثانیه است.

کشور‌هایی که سرعت اینترنت در آنجا بالاتر از ۴۰ مگابایت در ثانیه است عبارت‌اند از:

استرالیا
مجارستان
کره‌جنوبی
امارات متحده عربی
دانمارک
لوکزامبورگ
بلژیک
نیوزیلند

منبع: پارسینه

کلیدواژه: اینترنت سرعت اینترنت تکنولوژی زندگی مدرن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۱۸۹۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای پروژه فیبر نوری در ۴۵۰ شهر/ سرعت اینترنت افزایش می‌یابد

به گزارش خبرنگار مهر، عیسی زارع پور شامگاه پنج شنبه در بازدید میدانی از وضعیت پروژه فیبرنوری منازل و کسب و کارهای شاهرود ضمن بیان اینکه به دنبال ارتقای پروژه فیبرنوری برای دسترسی بیشتر مردم به اینترنت پر سرعت هستیم، ابراز داشت: هم اکنون پروژه فیبرنوری منازل و کسب و کارها در کشور پیشرفت ۳۵ درصدی دارد.

وی ضمن بیان اینکه هفت میلیون خانوار تحت پوشش پروژه فیبر نوری قرار دارند، افزود: پوشش ۲۰ میلیون خانوار از اینترنت پر سرعت تا پایان دولت هدف‌گذاری شده است.

وزیر ارتباطات ضمن بیان اینکه پروژه فیبرنوری منازل و کسب و کارهای در ۴۵۰ شهر آغاز شدند، ابراز داشت: پایان سال جاری قرار بر اینکه تعداد خانوارهای دارای اینترنت پر سرعت دو برابر یعنی ۱۴ میلیون نفر شود.

زارع پور ضمن بیان اینکه افزایش سرعت اینترنت در دستور کار دولت سیزدهم قرار دارد، تصریح کرد: افزایش ۵۰ درصد سرعت اینترنت یکی از مواردی که به طور جد پیگیری می‌شود.

وی افزود: اپراتورها متعهد شدند که افزایش تعرفه خود را صرف افزایش سرعت اینترنت کنند تا بتوانیم به کیفیت بیشتر اینترنت برسیم.

کد خبر 6082182

دیگر خبرها

  • اجرای پروژه فیبر نوری در ۴۵۰ شهر/ سرعت اینترنت افزایش می‌یابد
  • (ویدئو) وعده تازه وزیر ارتباطات درباره افزایش سرعت اینترنت
  • تعهد مهمی که وزارت ارتباطات از اپراتورهای تلفن همراه گرفت
  • وزیر ارتباطات: سرعت اینترنت 50 درصد در سال جاری افزایش خواهد یافت
  • آماده بودن تعدادی از ماهواره‌ها برای پرتاب
  • افزایش بی سابقه سرعت اینترنت تا پایان سال
  • گزارش جدید اسپیدتست/ وضعیت سرعت اینترنت ایران در جهان
  • افزایش سرعت اینترنت ثابت و همراه نسبت به ماه گذشته
  • افزایش سرعت اینترنت ایران علیرغم کاهش رتبه
  • (ویدئو) علی باقری: در صورت خطای مجدد صهیونیست‌ها، سرعت پاسخ ایران کمتر از چند ثانیه خواهد بود