Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول جدید سیاست خارجی اتحادیه اروپا عصر روز یکشنبه با انتشار بیانیه‌ای مداخله ‌جویانه ایران را به نقض حقوق بشر و برخورد خشونت‌آمیز با «معترضان» متهم کرد. ۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۵ بین الملل اروپا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، «جوزپ بورل» مسئول جدید سیاست خارجی اتحادیه اروپا این بیانیه ادعا کرده که واکنش نامتناسب نیروهای امنیتی ایران بدون ‌توجه به درخواست‌های خارجی منجر به کشته و زخمی شدن عده زیادی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او همچنین گفت که آنها در برخورد با ناآرامی‌ها از خود خویشتنداری نشان نداده‌اند و به استفاده نامتناسب از زور علیه معترضان غیرخشن روی آورده‌اند.

بورل در ادامه از مقامات ایرانی خواست که تحقیقات شفاف و موثقی را در این زمینه انجام دهند و خواهان پاسخگویی عاملان خشونت علیه «معترضین» شد.

بورل همچنین اضافه کرد که ایران باید به تعهدات بین‌المللی خود در قبال میثاق حقوق مدنی و سیاسی پایبند باشد و گفت که اتحادیه اروپا حقوق بشر و تمامی موارد مورد نگرانی را در تعاملات دوجانبه با ایران مطرح کرده و به این رویکرد ادامه می‌دهد.

درطی هفته های گذشته و بخصوص پس از ناآرامی‌های چند روزه در ایران، این چندمین بار است که اتحادیه اروپا مدعی نقض حقوق بشر در ایران شده است.

انتهای پیام/

R1517/P/S8,89/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۱۸۹۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتحادیه اروپا باید رژیم اسراییل را تحریم کند

به گزارش خبرگزاری مهر، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه کشورمان در واکنش به تصمیم اتحادیه اروپا برای وضع تحریم علیه ایران در حساب رسمی خود در برنامه ایکس نوشت: مایه تأسف است که اتحادیه اروپا در ایجاد محدودیت غیرقانونی بیشتر علیه ایران سریع تصمیم می‌گیرد، فقط به این دلیل که ایران از حقش برای دفاع از خود در برابر تجاوزات گستاخانه رژیم اسرائیل استفاده کرده است.

وزیر امور خارجه همچنین نوشت: اتحادیه اروپا نباید از توصیه واشنگتن برای رضایت رژیم جنایتکار اسرائیل پیروی کند. در حالی که رژیم اسرائیل به نسل‌کشی فلسطینیان با ارتکاب جنایات جنگی ترکیبی و حملات موشکی و ایجاد قحطی ادامه می‌دهد، واکنش اتحادیه اروپا به آن تقریباً چیزی بیش از کلمات توخالی نیست.

امیرعبداللهیان تصریح کرد: اتحادیه اروپا باید مسوولانه عمل کرده و رژیم اسرائیل را تحریم کند.

کد خبر 6086123 نفیسه عبدالهی

دیگر خبرها

  • گزارش مغرضانه آمریکا درباره وضعیت حقوق بشر در ایران
  • بورل: به همکاری با آنروا ادامه می دهیم
  • واکنش امیرعبداللهیان به تصمیم اتحادیه اروپا درباره ایران
  • اتحادیه اروپا باید رژیم اسرائیل را تحریم کند
  • امیرعبداللهیان: اتحادیه اروپا باید رژیم اسرائیل را تحریم کند
  • اتحادیه اروپا باید رژیم اسراییل را تحریم کند
  • اتحادیه اروپا تحریم‌های جدید علیه ایران اعمال می‌کند
  • توافق اعضای اتحادیه اروپا برای تحریم‌های بیشتر علیه ایران
  • تحریم‌های بیشتری باید علیه شهرک نشینان وضع شود
  • هرتزوگ: آمریکا در سیاست داخلی ما دخالت نکند