Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون سیاسی وزارت امور خارجه با اشاره به مشکلات ایجاد شده ناشی از تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه ایران تاکید کرد: این تحریم‌ها در عین حال می‌توانند فرصت‌های جدیدی را برای همکاری‌های ایران و گرجستان ایجاد کنند.

به گزارش ایمنا، الکساندر خوتیسیاشویلی معاون وزیر امور خارجه گرجستان که برای شرکت در سومین دور مشورت‌های سیاسی دوجانبه ایران و گرجستان به تهران سفر کرده است، روز یکشنبه با سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه دیدار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سید عباس عراقچی در این دیدار با اشاره به همکاری‌های وسیع دو کشور در سال‌های گذشته، مزیت‌های تزانزیتی گرجستان در زمینه انرژی و  کالا را ظرفیت مناسبی برای توسعه همکاری فیمابین دانست.

وی با اشاره به مشکلات ایجاد شده ناشی از تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه ایران تصریح کرد: این تحریم‌ها در عین حال می توانند فرصت‌های جدیدی برای همکاری های دوجانبه ایجاد کنند.

معاون سیاسی وزیر امور خارجه با اشاره به اینکه روابط ایران با همسایگان خود در منطقه از جمله با گرجستان از عوامل خارجی تاثیر نمی‌پذیرد، بر لزوم توسعه مستقل مناسبات دوجانبه تاکید کرد.

عراقچی با اشاره به حضور تعداد قابل توجهی از ایرانیان در گرجستان بر لزوم رفع مشکلات کنسولی و همچنین امضای سریعتر اسناد قضایی بین دوکشور تاکید و اظهار امیدواری کرد: امکان انتقال زندانیان و محکومان دو کشور به زودی فراهم شود.

همچنین در این دیدار خوتیسیاشویلی با اشاره به سابقه تاریخی روابط دو کشور، بر آمادگی و علاقه تفلیس برای توسعه همه جانبه مناسبات دوجانبه تاکید کرد.

دو طرف در این دور از مذاکرات همچنین در خصوص برجام و مسائل منطقه‌ای از جمله تحولات در خلیج فارس و آبخازیا تبادل نظر کردند.

معاون وزیر امور خارجه گرجستان روز گذشته با سفر به اصفهان، از مراکز دیدنی آن شهر نیز بازدید کرد.

کد خبر 400201

منبع: ایمنا

کلیدواژه: تحریم گرجستان ایران شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۱۹۱۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی تحولات خاورمیانه و شمال‌آفریقا با حضور اعضای بریکس در مسکو

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ از مسکو، هیات جمهوری اسلامی ایران به ریاست علی باقری، معاون سیاسی وزارت امور خارجه در این نشست حضور دارد. روسیه که ریاست دوره‌ای گروه بریکس را در سال جاری میلادی برعهده دارد، میزبان این اجلاس است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


این نشست با سخنان میخائیل باگدانوف نماینده ویژه رئیس جمهوری روسیه در امور کشور‌های خاورمیانه و شمال آفریقا و معاون وزیر امور خارجه این کشور آغاز به کار کرد.
در ادامه این نشست، نماینده سازمان ملل متحد به ارائه گزارشی از آخرین وضعیت غزه و بحران انسانی در فلسطین و نیز حملات به کارکنان سازمان ملل پرداخت.
معاون وزیر امور خارجه کشورمان نیز در این نشست، مواضع جمهوری اسلامی ایران را درباره تحولات منطقه را تببین کرد.
علی باقری، تداوم کشتار مردم بیگناه فلسطین و بویژه نسل‌کشی در نوار غزه و نیز تجاوز به کشور‌های منطقه را بخشی از جنایات رژیم صهیونیستی عنوان کرد و گفت: این رژیم با نقض تمام اصول و قواعد بین‌المللی به بخش کنسولی سفارت کشورمان در دمشق حمله کرد و چند تن از مستشاران نظامی جمهوری اسلامی ایران را که به دعوت رسمی کشور میزبان در دمشق حضور داشتند، به شهادت رساند.
معاون سیاسی وزیرامورخارجه کشورمان افزود: جمهوری اسلامی ایران براساس ماده ۵۱ منشور ملل متحد در پاسخ به این تجاوز، عملیات تنبیهی علیه رژیم صهیونیستی انجام داد.
باقری قبل از حضور در این نشست با میخائیل باگدانوف معاون وزیر امور خارجه روسیه درباره مسائل مورد نظر گفتگو کرد.
کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه، معاون وزیر امور خارجه را در این نشست همراهی می‌کند.

دیگر خبرها

  • تحریم‌های جدید انگلیس علیه ایران
  • معاون سیاسی وزیر امور خارجه: ریشه ناآرامی‌ها در منطقه در دخالت خارجی است
  • بررسی تحولات خاورمیانه و شمال‌آفریقا با حضور اعضای بریکس در مسکو
  • آغاز به کار نشست تحولات خاورمیانه بریکس با حضور ایران در مسکو
  • آغاز به کار نشست تحولات خاورمیانه بریکس در مسکو
  • آغاز به کار نشست معاونان وزرای خارجه بریکس با محوریت بررسی تحولات منطقه
  • اهمیت و ضرورت های راه آهن ایران ارمنستان
  • اتحادیه اروپا باید رژیم اسرائیل را تحریم کند
  • امیرعبداللهیان: اتحادیه اروپا باید رژیم اسرائیل را تحریم کند
  • اتحادیه اروپا باید رژیم اسراییل را تحریم کند