Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، ناصر کعبی عصر امروز در جلسه علنی بررسی پاسخ‌های شهردار آبادان به سوالات یکی از اعضای شورای ضمن تبریک روز دانشجو به‌تمامی دانشجویان و اساتید، افزود: امروز به‌منظور خواندن پاسخهای شهردار به سوالات عضو شورا و تصمیم گیری هرچه بهتر مسائل گرد هم آمده‌ایم و امیدواریم که نتیجه خوبی برای شهر داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار کرد: بارندگی اخیر سبب بروز آبگرفتگی بخش های زیادی از شهر شد (البته بارندگی هم زیاد بود) و مشکلاتی را برای شهروندان به وجود آورد که از این بابت از تمام مردم عذرخواهی می کنیم، در این بارندگی تمام اعضای شورا در کنار کارکنان شهرداری کوشیدیم تا مشکلات را به حداقل برسانیم، باز هم از این بابت از شهروندان عذرخواهی می کنیم؛ به هر حال توان شهرداری تا همین حدی است که می بینید و نمی توانیم بیشتر از این انتظار داشته باشیم که البته این جای اشکال دارد؛ چراکه برای شهرداری آبادان که رو به ۱۰۰ سالگی خودش هست نباید شرایط این‌گونه باشد.

به گفته وی شهرداری که رتبه ۱۱ را در کشور دارد باید امکاناتش بسیار فراوان‌تر از آنچه آلان در اختیار دارد، باشد اما متأسفانه چنین نیست و این سبب شده تا روزبه‌روز برای مردم مشکلاتی پیش آید.

رئیس شورای اسلامی شهر آبادان تصریح کرد: فلسفه شهرداری‌ها همان‌گونه که از نامشان پیداست یعنی باید بتواند شهر را آباد کند و به شهر و شهروندان خدمت کند، اما با توجه به مشکلاتی که در شهر وجود دارد و جای تأسف است که ما هنوز نتوانسته ایم بسیاری از آن‌ها را رفع کنیم؛ البته این مشکلات مربوط به یک روز و دو روز و یا یک سال و دو سال نیست، سال‌هاست که مشکلات گریبان گیر مردم شده است.

کعبی یادآور شد: بنده به عنوان یکی از اعضای شورا و به نمایندگی از تمامی اعضاء از شهرداری می خواهم تا روند فعالیت‌هایشان رو به بهبود و پیشرفت بیشتر برود؛ ما در برخی از بخش‌های شهرداری‌ها در مناطق سه‌گانه پسرفت داشته ایم و این مسئله به هیچ وجه خوب نیست! به طور مثال سال‌های پیش ما در بسیاری از جاها آبگرفتگی معابر نداشتیم اما امسال با آب‌گرفتگی مواجه بودیم که آن‌هم به دلیل وجود برخی کمبودها و وجود مشکلات فراوان بروز کرد.

وی گفت: البته آبفا نیز نقش بسیار عمده‌ای در این میان دارد که آنها نیز از کمبود امکانات و بودجه می نالند، بله ما تمام این مسائل را درک می کنیم اما این برای مردم جواب نمی شود، این راه حل رفع مشکلات نیست، راهکار آن است که ما هر چقدر هم که با کمبود مواجه باشیم باید بتوانیم بخشی از مشکلات مردم ولو اندک و موردی را رفع کنیم، اگر نمی توانیم مشکل یک منطقه را رفع کنیم حداقل می توانیم مشکل یک محله یا چند کوچه را حل کنیم، پس کار شدنی است.

وی با تأکید بر لزوم پیگیری مسئولان به ویژه نمایندگان مجلس و دیگر مسئولان در راستای کمک به رفع مشکلات مبتلابه افزود: رفع مشکلات شهری نیاز به یک عزم جدی و همگانی در میان مسئولان دارد و نمی توان تمام بار مشکلات را بر دوش یک یا دو واحد آن هم امور خدمات رسان گذاشت.

وی اظهار کرد: اگرچه عزل و نصب شهردار و نظارت بر حسن انجام مسئولیت‌ها در شهرداری جزو وظایف شوراست اما باقی ادارات خدمات رسان از جمله آبفا، برق و گاز نیز باید جوابگو باشند و در کنار شورای شهر و شهرداری به خواسته‌های به حق مردم پاسخ دهند.

رئیس شورای اسلامی شهر آبادان تصریح کرد: وقتی دستگاه‌های خدمات رسان در کنار یکدیگر قرار نگیرند و به طور هم‌زمان در راستای رفع مشکلات مبتلابه یک منطقه که تمام ارگان‌های خدمات رسان با آن درگیرند، وارد میدان نشوند به طور حتم کاری از پیش نمی رود و این مسئله باید هر چه زودتر حل شود.

کعبی با تأکید بر اینکه باید به مشکلات مردم رسیدگی شود، یادآور شد: باید حداقل به مردم بگوییم که داریم چه کاری انجام می دهیم، به طور مثال در منطقه سلیچ که این همه نارضایتی در آنجا وجود دارد اما به جرئت می توان گفت که در طی دو سال اخیر ولو اندک به طور واقعی کار انجام شده، لوله گذاری آبفا و آب‌های سطحی در این منطقه انجام شده که بیشتر آن را هم شهرداری آبادان و با پیگیری مجموعه شورای اسلامی شهر انجام داده است.

وی گفت: این‌ها واقعیت‌هایی است که باید مردم بدانند، اما متأسفانه اطلاع‌رسانی در این میان بسیار کم و ضعیف است و مردم و حتی مسئولان هم از این کارکردها اطلاعی ندارند و این‌یک ضعف بزرگ در بدنه شهرداری و شورا به حساب می رود که انتظارم از مجموعه شورا آن است که بر مجموعه شهرداری نسبت به این قضیه بیشتر تأکید داشته باشند تا در مورد کارهایی که انجام می شود اطلاع‌رسانی درستی انجام شود؛ البته این بدان معنا نیست که کارهای روزمره و عادی اطلاع‌رسانی شود بلکه باید اطلاعات اقداماتی که در ابعاد وسیع و گسترده‌تری انجام می شود، در اختیار مردم قرار گیرد.

کد خبر 4792544

منبع: مهر

کلیدواژه: شورای شهر آبادان شهرداری آبادان آبگرفتگی معابر انتخابات مجلس شورای اسلامی بوشهر مجلس شورای اسلامی ایلام گرگان قزوین بارش برف ثبت نام کاندیداها تعطیلی مدارس شهرکرد بیرجند بسیج خطبه های نماز جمعه ویروس آنفلوانزا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۱۹۳۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت حركت از اقتصاد نفتی به سمت چرخه تولید

نماینده مردم بهار و کبودراهنگ  در شورای اداری شهرستان ضمن تشکر از نیروهای مسلح با اشاره به عملیات مقتدرانه و پیروزمندانه نیروهای مسلح کشورمان در پاسخ به اقدامات تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی گفت: رژیم صهیونیستی بارها اقداماتی علیه منافع ملی کشورمان انجام داده  و شماری از مستشاران نظامی را به شهادت رساند و این اقدام نیروهای مسلح در پاسخ به این تجاوزات انجام شد.

فتح الله توسلی افزود:  اتفاقات اخیر دو ضربه اساسی به اسرائیل وارد کرد یکی از درون  که حلقه های امنیتی آنها را در هم شکند و نیروهای مقاومت حصار پیچیده آنها را شکست و دیگری از برون بود که جمهوری اسلامی و جبهه مقاومت به صورت هماهنگ عملیاتی را انجام دادند که در تاریخ رژیم صهیونیستی بی سابقه بود چون حمله پهپادی و موشک‌های بالستیک دوربرد با سوخت مایع و جامد از نقاط دوردست مرزهای این رژیم انجام شد و ایران با حملات ترکیبی مواضع این رژیم را در مناطق مختلف مورد هدف قرار داد.

او با اشاره به نامگذاری شعار سال با عنوان جهش تولید با مشارکت مردم گفت: باید از اقتصاد نفتی فاصله گرفت و امکانات کشور و  منابع بانک‌ها را به چرخه تولید اختصاص داد، زیرا جهش تولید و مشارکت مردم، به عنوان نقطه هدف در اقتصاد است.


نماینده مردم بهار و کبودراهنگ ادامه داد :مشارکت مردم یعنی مردم در اداره کشور نقش داشته باشند  بیش از 10 سال است که مقام معظم رهبری شعارهای سال را اقتصادی نامگذاری کردند و همانگونه که فرمودند یکی از مسائل اصلی کشور اقتصاد است و همه ما وظیفه داریم در این رابطه تلاش بیشتری داشته باشیم.

او گفت: مسئله اقتصاد یکی از دغدغه‌های مهم همه مسئولان نظام است، حل این مسئله در اولویت قرار داشته و دارد تا مردم در زندگی خود  مشکلات معیشتی نداشته باشند،


فتح الله توسلی در بخش دیگری از صحبت های خود  با بیان اینکه در حوزه زیرساخت پروژه مهمی در حال اجراست گفت: چهاربانده کردن مسیر راه همدان-بهار- گل تپه- علیصدر به عنوان یکی از مسیرهای استراتژیک و حادثه خیز و پرخطر غرب کشور و یکی از مطالبات چندین ساله بزرگ و مهم استان همدان بود که اکنون در حال  اجراست و برای تکمیل آن باید تامین اعتبار صورت گیرد.
توسلی با تاکید بر مدیران دستگاه های اجرایی مبنی بر تعیین نقشه راه و هدف گذاری برای مجموع خود گفت: مدیران گزارش دقیق از عملکرد و برنامه خود ارسال کنند تا ارائه گزارش ها دقیق تر باشد  و قطعا برنامه ریزی و جذب اعتبارات بهتری را در پی خواهد داشت.
وی با اشاره به اینکه  بازگشت اعتبارات تملک دارایی سرمایه ای، به خزانه پذیرفتنی نیست اظهار داشت: نقش مدیران شهرستانی در برنامه‌های توسعه و پیشرفت شهرستان باید بسیار پُررنگ و تأثیرگذار باشد و بی اطلاعی مدیران در خصوص اعتبارات و اولویت‌های شهرستان به هیچ عنوان پذیرفته نیست.
وی با یبان اینکه استان همدان به ویژه حوزه انتخابیه ظرفیت بالایی در صنایع تبدیلی دارد، افزود: اقلیم شهرستان های بهار و کبودراهنگ کشاورزی است اما به علت تغییر اقلیم و خشکسالی محیط جدیدی ایجاد شده که این شرایط را برای ما سخت تر کرده است و باید فکری برای صنایع تبدیلی شود.
توسلی با انتقاد از عملکرد بانک ها مطرح کرد: عملکردبرخی از بانک ها حقیقتاً در بخش تسهیلات تکلیفی و اشتغال و سرمایه گذاری قابل قبول نیست و مردم ناراضی هستند و باید بر عملکرد بانک ها نظارت شود.
همچنین نماینده مردم شریف بهار و کبودراهنگ در مجلس از حضور پرشور مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری  و از تلاش های برگزارکنندگان انتخابات قدردانی کرد و گفت:ما منتخبان مردم با  وحدت کلمه و با هماهنگی دیگر نمایندگان مردم استان، یک صدا پیگیر حل مشکلات حوزه انتخابیه خود و سایر استان خواهیم بود و از نظریات کارشناسی مردم استفاده خواهیم کرد تا با کمک هم مشکلات را شناسایی و پیگیر حل این مشکلات باشیم.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • عملیات لکه‌گیری و ترمیم آسفالت معابر شهری بروجن
  • مدیران در چهارچوب قانون نسبت به رفع مشکلات اردبیل تلاش کنند
  • ترافیک گرگان ثمره جانمایی غلط مدارس غیرانتفاعی/ شهرداری به مطالبات مردم پاسخ دهد
  • ضرورت حركت از اقتصاد نفتی به سمت چرخه تولید
  • رصد مشکلات منطقه ۵ شهرداری کرمانشاه با حضور مسئولان
  • آغاز حضور میدانی و عملیاتی مسئولین استانی و شهری برای رفع مشکلات شهر
  • مدیران عمرانی و شهرداری کرمانشاه برای حل مشکلات مردم به خط شدند
  • تعامل شهرداری‌ها بادستگاه های اجرایی برای حل مشکلات بیشتر شود
  • تداوم رگبار و رعدوبرق با احتمال آب‌گرفتگی معابر و جاری شدن رواناب تا دوشنبه
  • تداوم رگبار باران و رعدوبرق با احتمال آب‌گرفتگی معابر و جاری شدن رواناب تا دوشنبه