Web Analytics Made Easy - Statcounter

پلیس فدرال آمریکا اعلام کرد که تیراندازی شهروند سعودی در پایگاه نظامی فلوریدا را یک اقدام تروریستی می‌داند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس،‌ پلیس فدرال آمریکا روز یکشنبه اعلام کرد حادثه تیراندازی در پایگاه نظامی فلوریدا یک اقدام تروریستی بوده است.

«راشل روجاس» از مقامات اف‌بی‌ای در کنفرانس خبری اعلام کرد: «ما با این پیش فرض کار می‌کنیم که این حمله یک اقدام تروریستی بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

» 

وی در ادامه اضافه کرد که همچنان در حال بررسی انگیزه فرد مهاجم از این عملیات است.

این مقام اف‌بی‌آی گفت که فرد مهاجم از سلاح «Glock 45 9 mm» که به صورت قانونی خریداری کرده بود در این حمله استفاده کرده است.

 رسانه‌های آمریکایی روز جمعه در خبری فوری از وقوع تیراندازی در پایگاه‌های هوایی «پنساکولا» این کشور در ایالت فلوریدا خبر دادند. در این حادثه یک عضو نیروی هوایی عربستان سعودی به سمت نظامیان آمریکایی در این پایگاه آتش گشوده و سه تن از آن‌ها را کشت. (جزئیات بیشتر)

عامل این تیراندازی شهروندی سعودی به نام «محمد سعید الشمرانی»، دانشجوی نیروی هوای سعودی بود که با سلاح گرم سه تن از هم دوره‌های آمریکایی خود را به قتل رساند و خودش نیز بعد از این تیراندازی هدف قرار گرفت و کشته شد. در این تیراندازی مرگبار بنا به گفته پلیس آمریکا هشت تن دیگر نیز زخمی شده‌اند.

پایگاه هوایی پنساکولا ایالت فلوریدا میزبان بیش از ۱۶ هزار نظامی و ۷۴۰۰ غیر نظامی است. از این بین ۵۱۸۱ نفر دانشجوی خارجی از ۱۵۳ کشور هستند که ۸۵۲ نفر از آن‌ها سعودی هستند تا در زمینه همکاری امنیتی آموزش ببینند.

انتهای پیام/.

 

منبع: فارس

کلیدواژه: آمریکا تیراندازی پلیس فلوریدا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۱۹۵۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۹۰ هزار شهروند ایرانی عازم حج امسال می شوند

«علیرضا عنایتی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در عربستان سعودی در گفت‌وگو با شبکه العربیه اعلام کرد: امسال در موسم حج ۹۰ هزار ایرانی عازم سرزمین وحی خواهند شد.

سفیر ایران در ریاض درباره اعزام عمره گزاران ایرانی به عربستان تاکید کرد: این اقدام در چارچوب مراحل توافقی است که در ماه مارس میان وزرای خارجه دو کشور در پکن منعقد شد.

وی همچنین در این گفت‌وگو بازگشت پروازهای مستقیم بین دو کشور و چندین پرواز عمره را از جمله مراحل اجرای این توافقنامه ذکر کرد.

عنایتی افزود: این پروازها به مدت ۲۰ روز تا قبل از آغاز موسم حج ادامه خواهد داشت و تعداد کل عمره‌گزاران ایرانی تا آن زمان که پروازهای عمره پایان خواهد یافت به ۶۰۰۰ نفر خواهد رسید.

وی درباره حج‌گزاران ایرانی در موسم حج امسال نیز گفت: بر اساس توافق میان سازمان حج و زیارت ایران و وزیر امور اسلامی در عربستان سعودی ۹۰ هزار شهروند ایرانی عازم حج امسال خواهند شد.

گفتنی است؛ روز دوشنبه ۳ اردیبهشت ماه پس از گذشت ۹ سال وقفه، نخستین گروه عمره‌گزاران ایرانی با استقبال سفیر جمهوری اسلامی ایران در عربستان، سرکنسول کشورمان و مسؤولان حج و عمره ایران و عربستان وارد مدینه منوره شدند.

سفیر کشورمان در ریاض با ابراز خرسندی از ورود عمره‌گزاران ایرانی پس از یک توقف طولانی، تبادل سفرهای زیارتی را علاوه بر برکات معنوی و روحی، موجب نزدیکی بیشتر دو ملت و استحکام روابط دو کشور دانست.

عنایتی با اشاره به اشتیاق هموطنان ایرانی برای تشرف به زیارت خانه خدا، مسجد نبوی شریف و حرم مطهر رسول الله و ائمه بقیع علیهم السلام اضافه کرد: به‌لطف الهی و با تلاش‌های مستمر نهادهای ذی‌ربط این امر میسر گردید و به امید خداوند این مسیر بعد از حج تمتع با تلاش‌های سازمان‌های ذی‌ربط ادامه خواهد یافت.

عنایتی همچنین از مسؤولان پادشاهی عربستان سعودی از جمله وزارت خارجه این کشور برای همکاری‌های مربوطه تشکر کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

دیگر خبرها

  • ۹۰ هزار شهروند ایرانی عازم حج امسال می شوند
  • هشدار درباره خطر حملات پهپادی برای امنیت ملی آمریکا
  • حملات هوایی شدید رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان/ حزب الله لبنان پایگاه‌ نظامی رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد
  • هواپیما‌های ائتلاف آمریکایی ۱۴ بار در روز حریم هوایی سوریه را نقض کردند
  • ادعای عجیب روزنامه آمریکایی از طرح اولیه حمله اسرائیل به ایران | حمله بزرگ به اهداف نظامی در نزدیکی تهران؟ | آمریکایی‌ها: ما نتانیاهو را منصرف کردیم!
  • حمله پهپادی به پایگاه نظامی عین‌الاسد
  • حمله پهپادی به عین الاسد
  • حمله پهپادی به پایگاه نظامی «عین الاسد»
  • تکذیب بیانیه منسوب به حزب‌الله عراق درمورد ازسرگیری حملات علیه پایگاه‌های نظامی آمریکا
  • خروج نظامیان آمریکایی از نیجر