Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-25@10:04:15 GMT

کنسول پلی‌استیشن ۲۵ ساله شد

تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۱۹۷۰۰

کنسول پلی‌استیشن ۲۵ ساله شد

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، ماه گذشته بود که یکی از محبوب‌ترین کنسول‌های بازی در جهان، سالگرد ۳۰ سالگی خود را جشن گرفت، نینتندو گیم‌بوی پرطرفدار در سه دهه گذشته سه نسل مختلف را سرگرم کرده و خاطرات فراوانی ساخته، اما سالگرد تولید کنسول‌های بازی محبوب در ماه‌های اخیر تنها به همین یک مورد ختم نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هفته گذشته نیز کنسول بازی پلی‌استیشن، سالگرد ۲۵ سالگرد خود را پشت‌سر گذاشت.

در سوم دسامبر ۱۹۹۴، شرکت سونی به صورت رسمی از کنسول بازی پلی‌استیشن رونمایی کرد. کنسولی که دنیای بازی‌های ویدئویی را تغییر داد و در حال حاضر، محبوب‌ترین کنسول بازی در جهان به شمار می‌رود. کنسول پلی‌استیشن تا کنون چهار نسل را پشت‌سر گذاشته و قرار است به زودی پلی‌استیشن ۵ معرفی و وارد بازار شود.

بیست و پنج سال با پلی‌استیشن

پلی‌استیشن یک اولین محصول سونی با برند پلی‌استیشن است. یک کنسول خانگی نسبتا جمع‌و‌جور که بازی‌های فوق‌العاده‌ای برای آن عرضه شد و می‌توان گفت در خاطرات کودکی اکثر جوانان نسل فعلی، نقشی عمده را بازی می‌کرد. پلی‌استیشن یک از پرفروش‌ترین کنسول‌های بازی در جهان و در نسل خود محسوب می‌شود، به همین دلیل شرکت سونی به تمام قوا به سراغ ساخت نسل دوم پلی‌استیشن رفت.

بیشتر بخوانید: ثبت پلی‌استیشن در گینس به عنوان پرفروش‌ترین کنسول بازی در جهان

پلی‌استیشن ۲ در تاریخ ۴ مارس ۲۰۰۰ معرفی شد، این کنسول که از نظر گیم‌پلی و گرافیک، ارتقاء محسوسی نسبت به مدل نسل قبل خود داشت، پرفروش‌ترین کنسول بازی در تاریخ به شمار می‌رود و تاکنون هیچ کنسولی نتوانسته مانند پی‌اس ۲ بیش از ۱۵۰ میلیون نسخه فروش داشته باشد. پلی‌استیشن ۳ در تاریخ ۱۷ نوامبر ۲۰۰۶ معرفی شد، این کنسول در جنگ با ایکس‌باکس ۳۶۰ شکست خورد و کم اقبال‌ترین پلی‌استیشن تاریخ لقب گرفت، البته با این وجود فروش بیش از ۸۰ میلیون نسخه برای این کنسول ثبت شده است.

آخرین عضو خانواده پلی‌استیشن نیز در سال ۲۰۱۳ با نام پلی‌استیشن ۴ معرفی شد و با فروش بیش از ۱۰۰ میلیون نسخه، پس از پلی‌استیشن ۲، محبوب‌ترین کنسوب بازی سونی به شمار می‌رود. کنسول‌های بازی پلی‌استیشن تا کنن در مجموع حدد ۴۵۰ میلیون نسخه فروش داشنند و از این نظر، پلی‌استیشن بالاتر از نینتندو گیم‌پلی، سوئیچ و ایکس‌باکس، پرفروش‌ترین کنسول بازی در تاریخ به شمار می‌رود.

در ادامه تصاویری از چهار نسل پلی‌استیشن را مشاهده می‌کنید:

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پلی استیشن پلی استیشن 4 پلی استیشن 2 پلی استیشن 1

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۱۹۷۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلینگام اسطوره جدید رئال را معرفی کرد

به گزارش "ورزش سه"، لوکاس واسکز با احتساب دوران حضورش در آکادمی رئال نزدیک به 23 سال است در عضویت باشگاه مادریدی قرار دارد. 

او در تابستان 2015 بعد از انتقال قرضی به اسپانیول و با درخواست رافا بنیتس (مربی وقت رئال) برگشت و دیگر رئال را ترک نکرد. لوکاس با زیدان به اوج رسید و هم در نقش وینگر و هم مدافع چپ توانسته راضی کننده کار کند.

شاید بهترین بازی تمام سال های اخیر لوکاس برای رئال، در ال‌کلاسیکوی دیشب بود. او به تنها بازیکن تاریخ ال‌کلاسیکو تبدیل شد که توانسته در این بازی پنالتی بگیرد، گل بزند و پاس گل بدهد.

او در دقیقه 91 با پاس خود باعث گلزنی جود بلینگام شد تا رئال بارسا را 3-2 شکست دهد. ساعتی بعد از اتمام ال‌کلاسیکو بلینگام در ستایش از لوکاس نوشت: «لوکاس واسکز، ای اسطوره لعنتی.»

پستی که بازتاب زیادی در شبکه های اجتماعی داشت و حالا همه رئالی ها خواهان تمدید فوری با لوکاس هستند.

دیگر خبرها

  •  دختر نوجوان قربانی بازی کودکانه خواهرزاده‌اش شد
  • تاریخ و ساعت بازی استقلال و تراکتور
  • تاریخ و ساعت بازی پرسپولیس و سپاهان
  • زایمان با تاریخ رُند، بازی با جان نوزاد؟! + فیلم
  • در تاریخ ماندگار شد / آرسنال چلسی را با 5 گل به توپ بست +فیلم
  • ◄ دیدار کنسول هند با 16 خدمه هندی کشتی توقیفیMCS Aries
  • تاریخ‌سازی افغانستان در جام ملت‌های فوتسال آسیا
  • گره تیم ملی را جوان 24 ساله باز کرد (عکس)
  • دیدار کنسول هند با ۱۶ خدمه هندی کشتی توقیفیMCS Aries
  • بلینگام اسطوره جدید رئال را معرفی کرد