Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-16@08:17:35 GMT

عربستان تروریست شناخته شد

تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۱۹۸۴۶

عربستان تروریست شناخته شد

پلیس فدرال آمریکا اعلام کرد که تیراندازی شهروند سعودی در پایگاه نظامی فلوریدا را یک اقدام تروریستی می‌داند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ پلیس فدرال آمریکا روز یکشنبه اعلام کرد حادثه تیراندازی در پایگاه نظامی فلوریدا یک اقدام تروریستی بوده است.

  «راشل روجاس» از مقامات اف‌بی‌ای در کنفرانس خبری اعلام کرد: «ما با این پیش فرض کار می‌کنیم که این حمله یک اقدام تروریستی بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
»    وی در ادامه اضافه کرد که همچنان در حال بررسی انگیزه فرد مهاجم از این عملیات است.   این مقام اف‌بی‌آی گفت که فرد مهاجم از سلاح «Glock 45 9 mm» که به صورت قانونی خریداری کرده بود در این حمله استفاده کرده است.    رسانه‌های آمریکایی روز جمعه در خبری فوری از وقوع تیراندازی در پایگاه‌های هوایی «پنساکولا» این کشور در ایالت فلوریدا خبر دادند. در این حادثه یک عضو نیروی هوایی عربستان سعودی به سمت نظامیان آمریکایی در این پایگاه آتش گشوده و سه تن از آن‌ها را کشت. (جزئیات بیشتر)   عامل این تیراندازی شهروندی سعودی به نام «محمد سعید الشمرانی»، دانشجوی نیروی هوای سعودی بود که با سلاح گرم سه تن از هم دوره‌های آمریکایی خود را به قتل رساند و خودش نیز بعد از این تیراندازی هدف قرار گرفت و کشته شد. در این تیراندازی مرگبار بنا به گفته پلیس آمریکا هشت تن دیگر نیز زخمی شده‌اند.   پایگاه هوایی پنساکولا ایالت فلوریدا میزبان بیش از ۱۶ هزار نظامی و ۷۴۰۰ غیر نظامی است. از این بین ۵۱۸۱ نفر دانشجوی خارجی از ۱۵۳ کشور هستند که ۸۵۲ نفر از آن‌ها سعودی هستند تا در زمینه همکاری امنیتی آموزش ببینند.   انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۱۹۸۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقام آمریکایی: ۵ موشک ایران به پایگاه هوایی «نواتیم» اصابت کرد

یک مقام ارشد آمریکایی فاش کرد در جریان عملیات کوبنده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران به اراضی اشغالی، پنج موشک به مهمترین پایگاه هوایی رژیم صهیونیستی «نواتیم» اصابت کرده است.

به گزارش ایسنا، این مقام ارشد آمریکایی به شبکه ای‌بی‌سی نیوز گفت در جریان حملات شامگاه شنبه و بامداد یکشنبه سپاه پنج موشک بالستیک به پایگاه هوایی «نواتیم» در النقب اصابت کرد و به یک هواپیمای ترابری C-۱۳۰ آسیب رساند.

«دنیل هاگاری» سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی نیز اذعان کرد که این پایگاه هوایی توسط موشک‌های ایران آسیب دیده است.

وی مدعی شد: «ما با موفقیت پهپادها و موشک‌های بالستیک را رهگیری کردیم و از میان صدها موشک، تنها چند موشک وارد خاک اسرائیل شد و آسیب جزئی به ساختار پایگاه نواتیم وارد کرد.»

هاگاری گفت ایران روز شنبه با شلیک ۳۵۰ موشک از انواع مختلف حریم هوایی کشورهای منطقه را بست.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در حمله‌ای تلافی‌جویانه، چندین نقطه از جمله پایگاه هوایی نواتیم رژیم صهیونیستی را که در حمله تروریستی این رژیم به کنسولگری ایران در دمشق نقش داشت، با ۱۵ موشک آماج حملات کوبنده خود قرار داد.

پایگاه نواتیم در اصل پارکینگ جنگنده‌های پیشرفته آمریکایی اف ۳۵ در اراضی اشغالی است که نیروی هوایی رژیم صهیونیستی پس از معامله با ایالات متحده آنها را در اختیار گرفته است؛ علاوه بر این جت‌های جنگنده رادارگریز، هواپیماهای ترابری، هواپیماهای سوخت‌رسان و ماشین‌آلات شناسایی-تشخیص الکترونیکی و همچنین هواپیماهای به اصطلاح اسرائیلی ایر فورس وان در آن مستقر هستند. پایگاه نواتیم همچنین دارای فرودگاهی با سه باند است و اخیرا برای استفاده جنگنده اف ۳۵ مدرن شده بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • چند موشک سپاه به پایگاه‌های نظامی اسرائیل اصابت کردند؟
  • چند موشک ایران به دو پایگاه نظامی اسرائیل اصابت کرد؟
  • مقام آمریکایی: پنج موشک ایران به پایگاه هوایی «نواتیم» اصابت کرد
  • مقام آمریکایی: ۵ موشک ایران به پایگاه هوایی «نواتیم» اصابت کرد
  • مقام‌ آمریکایی : ایران ۲ پایگاه اسرائیل را هدف قرار داد
  • مقام‌ آمریکایی: ایران ۲ پایگاه اسرائیل را هدف قرار داد
  • رایزنی وزیر دفاع عربستان با همتای آمریکایی درباره منطقه
  • عربستان سعودی همه طرف‌ها را به خویشتن‌داری دعوت کرد
  • واکنش عربستان سعودی به حملات ایران به سرزمین های اشغالی
  • واکنش عربستان به پاسخ موشکی پهپادی ایران به اسرائیل