Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-25@08:08:41 GMT

تخلیه کیست پانکراس به روش آندوسونوگرافی انجام شد

تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۱۹۹۱۸

تخلیه کیست پانکراس به روش آندوسونوگرافی انجام شد

در حال حاضر در کشور تنها توسط پنج استاد فوق تخصص گوارش و تنها در شهر تهران و بندرعباس انجام این عمل امکان پذیر است.

پانکراس غده پهن و درازی است که در بخش فوقانی شکم قرار دارد. غده پانکراس هم برون ریز و هم درون ریز است؛ یعنی ترشحات آن هم مستقیما وارد جریان خون می‌شوند و هم برای هضم پروتئین، چربی و کربوهیدرات، وارد روده می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

غذا به محض ورود به روده کوچک، توسط آنزیم‌های ترشح شده از پانکراس و اسید معده، هضم می‌شوند. آنزیم‌های پانکراس با وجود هضم چربی و کربوهیدرات، هیچ آسیبی به پرز و دیواره روده وارد نمی‌کنند. بخش اعظم هضم چربی، پروتئین و نشاسته، به عهده آنزیم‌های ترشح شده از پانکراس است. یکی دیگر از مهمترین وظایف پانکراس، تولید انسولین است که سبب کاهش قند خون و تولید انرژی از آن می‌شود. سرطان پانکراس یکی از کشنده‌ترین انواع سرطان است. تومورهای پانکراس در مقابل انواع دارو بسیار مقاوم هستند و درمان آن بسیار دشوار است.

فوق تخصص گوارش مرکز آموزش درمانی پیام اعظم (ص) یکشنبه در خصوص این جراحی گفت: بیمار خانم ۶۳ ساله با درد های شکمی مقاوم و اعزامی از شهر یزد جهت ادامه درمان به بندرعباس بود.

دکتر سید حمید موسوی ادامه داد: پس از انجام اقدامات تشخیصی و سی تی اسکن شکم بیمار، وجود کیست ۲۵ سانتی متری در ناحیه سر لوزالمعده تشخیص داده شد که با توجه به شرایط ، بیمار کاندید عمل تخلیه کیست پانکراس از طریق آندوسونوگرافی گردید.

وی ادامه داد: پیش از این بیماران جهت انجام تخلیه کیست باید تحت عمل جراحی باز قرار می گرفتند که پس از باز کردن شکم و اتصال کیست به روده یا به عبارتی عمل سیست انتروستومی تخلیه کیست انجام می شد.

دکتر موسوی خاطرنشان کرد: امروزه در دنیا با توجه به پیشرفتهای صورت گرفته، تخلیه این کیست ها با گذاشتن استنت از طریق آندوسونوگرافی،  بدون عمل جراحی باز ، در عرضه کمتر از ۱۰ دقیقه امکان پذیر می باشد.

فوق تخصص گوارش تصریح کرد: با توجه به وجود دستگاه آندوسونوگرافی در مرکز آموزشی درمانی پیامبر اعظم برای اولین بار در استان هرمزگان انجام این عمل در این مجتمع محقق گردید.

دکتر موسوی دوره نقاهت کوتاهتر، انجام عمل در کمتر از 10 دقیقه و بدون بیهوشی عمومی و کاهش زمان بستری را از جمله مزیت‌های جراحی با آندوسونوگرافی عنوان کرد.

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت بنزین بودجه 99 انرژی درمان شهر تهران عمل جراحی قند قیمت خودرو قیمت بنزین بودجه 99 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۱۹۹۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(تصاویر) چهره واقعی زن داعشی سریال پایتخت | نیلوفر رجایی کیست؟!

نیلوفر رجایی فر بازیگر سریال پایتخت ۵ که نقش الیزابت داعشی را برعهده داشت به تازگی تصاویری از چهره این بازیگر منتشرشده.

نیلوفر رجایی فر متولد ۱۱ بهمن ۱۳۷۱ در شهر تهران بازیگر سینما و تلویزیون ایران است؛ و در رشته لیسانس فیزیک و اختر فیزیک در دانشگاه رویال لندن مدرک دارد و به زبان انگلیسی هم کاملا مسلط است. او در اولین حضور بازیگری اش در سریال پایتخت حاضر شد. در سریال پایتخت ۵ به کارگردانی سیروس مقدم در نقش یک زن داعشی ایفای نقش کرده است.

tags # سریال پایتخت سایر اخبار آیا قدرت‌های فوق‌بشری واقعیت دارند؟ چطور انسان به این قدرت‌ می‌رسد؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • توماج صالحی کیست؟ او اعدام می‌شود؟
  • کنترل استرس و روش‌های خاص طب سنتی برای آن
  • (تصاویر) چهره واقعی زن داعشی سریال پایتخت | نیلوفر رجایی کیست؟!
  • آمادگی رژیم صهیونیستی برای تخلیه رفح و آغاز عملیات زمینی
  • روبن آموریم کیست و چرا بازارش این‌قدر داغ شده؟
  • عکس| سرمربی جدید تیم ملی والیبال کیست؟
  • فرمانده تحت تعقیب فلسطینی کیست؟ + فیلم
  • سلول درمانی یک روش نوین برای درمان دیابت
  • ببینید | سبب غائب شدن امام زمان(عج) کیست؟
  • فروردین ماه پررونق در بزرگترین بندر شمال