Web Analytics Made Easy - Statcounter

پلیس فدرال آمریکا اعلام کرد که تیراندازی شهروند سعودی در پایگاه نظامی فلوریدا را یک اقدام تروریستی می‌داند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، پلیس فدرال آمریکا روز یکشنبه اعلام کرد حادثه تیراندازی در پایگاه نظامی فلوریدا یک اقدام تروریستی بوده است.

«راشل روجاس» از مقامات اف‌بی‌ای در کنفرانس خبری اعلام کرد: «ما با این پیش فرض کار می‌کنیم که این حمله یک اقدام تروریستی بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

» 

وی در ادامه اضافه کرد که همچنان در حال بررسی انگیزه فرد مهاجم از این عملیات است.

این مقام اف‌بی‌آی گفت که فرد مهاجم از سلاح «Glock 45 9 mm» که به صورت قانونی خریداری کرده بود در این حمله استفاده کرده است.

 رسانه‌های آمریکایی روز جمعه در خبری فوری از وقوع تیراندازی در پایگاه‌های هوایی «پنساکولا» این کشور در ایالت فلوریدا خبر دادند. در این حادثه یک عضو نیروی هوایی عربستان سعودی به سمت نظامیان آمریکایی در این پایگاه آتش گشوده و سه تن از آن‌ها را کشت.

عامل این تیراندازی شهروندی سعودی به نام «محمد سعید الشمرانی»، دانشجوی نیروی هوای سعودی بود که با سلاح گرم سه تن از هم دوره‌های آمریکایی خود را به قتل رساند و خودش نیز بعد از این تیراندازی هدف قرار گرفت و کشته شد. در این تیراندازی مرگبار بنا به گفته پلیس آمریکا هشت تن دیگر نیز زخمی شده‌اند.

پایگاه هوایی پنساکولا ایالت فلوریدا میزبان بیش از ۱۶ هزار نظامی و ۷۴۰۰ غیر نظامی است. از این بین ۵۱۸۱ نفر دانشجوی خارجی از ۱۵۳ کشور هستند که ۸۵۲ نفر از آن‌ها سعودی هستند تا در زمینه همکاری امنیتی آموزش ببینند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: پلیس فدرال آمریکا پایگاه نظامی حمله تروریستی تبعه سعودی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۲۰۳۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات تازه از حمله سپاه علیه اسرائیل به روایت مقامات آمریکا

آفتاب‌‌نیوز :

خبرگزاری مهر نوشت: یک مقام ارشد آمریکایی به ای‌بی‌سی نیوز گفت: ۵ موشک به پایگاه هوایی نواتیم اصابت کرد و به یک هواپیمای ترابری C-۱۳۰ آسیب رساند. همچنین حداقل ۹ موشک به پدافند هوایی اسرائیل نفوذ کرده و دو پایگاه هوایی را مورد اصابت قرار دادند.

 یک مقام ارشد آمریکایی نیز گفته: ۴ موشک بالستیک ایران به پایگاه هوایی دوم در نقب اصابت کرد.

همچنین در روایتی دیگر، مقام‌های دفاعی ایالات متحده می‌گویند از بیش از ۱۰۰ موشک بالستیک که سپاه شنبه شب به سمت اسرائیل شلیک کرد، «تن‌ها ۵ موشک» به اهدافی در داخل اسرائیل اصابت کرده است.

شبکه سی‌بی‌اس به نقل از دو مقام مطلع آمریکایی گزارش کرده که اطلاعات نظامی ایالات متحده بیانگر اصابت چهار موشک بالستیک به پایگاه هوایی نواتیم در صحرای نگب است.

پایگاه هوایی نواتیم که محل استقرار جنگنده‌های فوق‌پیشرفته و گران‌قیمت اف-۳۵ است، از اهداف اصلی در حمله روز شنبه سپاه به اسرائیل بوده است چرا که آمریکا می‌گوید اسرائیل در هدف قرار دادن ساختمان کنسولگری ایران در دمشق (اول آوریل) از یک جنگنده اف-۳۵ استفاده کرده بود.

بر این اساس، یکی از موشک‌ها به یک باند این پایگاه هوایی برخورد کرده است. ۲ آشیانه هم مورد اصابت موشک قرار گرفته است که ادعا شده خالی بوده اند.

هم‌زمان، شبکه خبری ای‌بی‌سی آمریکا از وارد شدن آسیب به یک هواپیمای ترابری سی-۱۳۰ خبر داده است.

بر اساس گزارش سی‌بی‌اس، موشک پنجمی که در اسرائیل فرود آمده، یک سایت رادار در شمال اشرائیل را هدف گرفته بود اما به آن اصابت نکرده است.

سی‌بی‌اس همچنین به نقل از دو مقام آمریکایی گزارش کرد که حدود نیمی از ۱۲۰ موشک بالستیک شلیک‌شده از سوی سپاه یا هنگام پرتاب دچار نقص شدند یا حین پرواز منفجر شدند.

دیگر خبرها

  • رسانه عبری: ایران نمی‌ترسد و این خبر بدی برای آمریکایی‌ها و متحدان آنهاست
  • روزنامه عبری: ایران مهمترین پایگاه اسرائیل را هدف قرار داد
  • چند موشک سپاه به پایگاه‌های نظامی اسرائیل اصابت کردند؟
  • چند موشک ایران به دو پایگاه نظامی اسرائیل اصابت کرد؟
  • مقام آمریکایی: پنج موشک ایران به پایگاه هوایی «نواتیم» اصابت کرد
  • مقام آمریکایی: ۵ موشک ایران به پایگاه هوایی «نواتیم» اصابت کرد
  • جزئیات تازه از حمله سپاه علیه اسرائیل به روایت مقامات آمریکا
  • افشای جزئیات تازه از ضربه موشکی ایران به دو پایگاه اسرائیل
  • مقام‌ آمریکایی : ایران ۲ پایگاه اسرائیل را هدف قرار داد
  • مقام‌ آمریکایی: ایران ۲ پایگاه اسرائیل را هدف قرار داد