Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-23@09:18:12 GMT

نیمی از زنان 30 ساله «بی‌فرزند» هستند

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۲۰۵۹۵

نیمی از زنان 30 ساله «بی‌فرزند» هستند

نتایج تازه‌ترین بررسی‌ آماری نشان می‌دهد نیمی از زنان ۳۰ ساله صاحب فرزند نیستند و این یک تفاوت آشکار را نسبت به نسل قبل نشان می‌دهد.

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از دیلی‌میل، نتایج تازه‌ترین بررسی‌ آماری نشان می‌دهد نیمی از زنان ۳۰ ساله صاحب فرزند نیستند و این یک تفاوت آشکار را نسبت به نسل قبل بیان می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

داده‌های منتشر شده حاکی از آن است،‌ در نسل‌های گذشته و نسل مادران زنان بی فرزند کنونی از هر 5 زن سی ساله، دست کم ۴ زن صاحب فرزند بوده است. 

کارشناسان باور دارند، تغییر شرایط زندگی همراه با پیشرفت‌ها در عرصه‌های مختلف، علاقه زنان به ادامه تحصیل و اشتغال در کار منجر به ازدواج در سنین بالا و خودداری از فرزندآوری شده است.

گاهی اگر ازدواج هم در سنین جوانی صورت گیرد از تولد فرزند خبری نیست و تمام این‌ها جامعه امروزی را ساخته که کمک و بیش درگیر بحرانی پیری و کاهش جمعیت هستیم.

آمارهای رسمی نشان می‌دهد که تقریبا نیمی از زنان، خانواده خود را تا ۳۰ سالگی تشکیل نمی‌دهند و تعداد فزاینده‌ای نیز همچنان بی‌فرزند می‌مانند.

بررسی اخیر به طور کامل روی کشور انگلیس متمرکز بوده؛ کاهش نرخ فرزندآوری زنان کنونی یک تقابل واضح در مقابل نسل مادرانشان است که در دهه 1940 به دنیا آمدند؛ هشت  نفر از  هر ۱۰ نفر از آنها حداقل یک نوزاد در سن سی سالگی داشتند.

بررسی‌های اخیر حاکی از آن است که فشارهای مالی نیز در این امر نقش داشته‌اند و زنان احساس می‌کنند نمی‌توانند در ۲۰ سالگی فرزندی داشته باشند.

عدم اطمینان شغلی ، افزایش قیمت خانه و افزایش هزینه های فرزندآوری شایع ترین دلایل اقتصادی آنها برای تأخیر مادر بودن بوده است.

گزارش دفتر آمار ملی (ONS) حاکی از‌ آن است، تعداد زنانی که تصمیم می‌گیرند هرگز بچه‌دار نشوند نیز به طور مداوم  رو به افزایش است؛ تقریباً از هر پنج زن (19 درصد) بالای زنان 45 سال هیچ فرزندی ندارند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: زنان ازدواج فرزند کودک نوزاد اشتغال اقتصاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۲۰۵۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محموله بلوریجات در شورآباد توقیف شد

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ کارآگاه مهدی افشاری رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران در این خصوص بیان داشت: در پی دریافت اخباری مبنی بر دپوی مقدار قابل توجهی بلوریجات خارجی در یک انبار کالا در شورآباد بررسی موضوع در دستور کار کارآگاهان اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز این پلیس قرار گرفت.

وی گفت: بررسی‌های اولیه نشان از این داشت، فردی مقادیر فراوانی کالای خارجی بدون مجوز قانونی با استفاده از خودروهای شوتی در این مکان تخلیه و دپو کرده است.

این مقام انتظامی افزود: کارآگاهان پس از بررسی و اطمینان از صحت خبر، با هماهنگی مقام قضائی از انبار بازدید و ۷ هزار و ۱۲۸ قلم بلوریجات شامل: جا ادویه‌ای، پیاله، بطری شیر و پارچ فاقد مدارک گمرکی کشف کردند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران با بیان اینکه ارزش محموله کشف شده برابر نظر کارشناسان ۱۰ میلیارد ریال برآورد شده، اظهار داشت: کلیه اموال کشف شده در اختیار سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی قرار گرفت و در این رابطه یک نفر دستگیر و به مراجع قضائی معرفی شد.

سرهنگ افشاری در پایان خاطر نشان کرد: مبارزه قاطع با قاچاقچیان و سوداگران مرگ، به طور ویژه در دستور کار نیروی انتظامی قرار دارد و از شهروندان تقاضا می‌شود علاوه بر نخریدن کالاهای قاچاق، هرگونه موارد مشکوک را از طریق تماس با تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

کد خبر 6084351

دیگر خبرها

  • اطلاعیه شماره ۴ فراجا در خصوص حفظ حریم و حرمت زنان سرزمین
  • کشف کلاه‌خود ۲۵۰۰ ساله
  • حرکتِ مطلوبِ جامعه به سمت حفظِ حریم و حرمت زنان و بانوانِ سرزمین‌
  • سنت‌ها و سبک زندگی اسلامی در کردستان جریان دارد
  • افزایش تسهیلات ودیعه مسکن در خوزستان+فیلم
  • انتقاد دیوان محاسبات از افزایش نامتعارف هزینه برخی دستگاه‌ها
  • دریافت نیمی از مالیات‌ها از یک درصد افراد پردرآمد
  • محموله بلوریجات در شورآباد توقیف شد
  • نرخ رشد نقدینگی کمتر از متوسط ۶۲ سال اخیر+نمودار
  • دلیل بی کیفیت بودن خواب زنان نسبت به مردان مشخص شد