Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سایت الف روزنامه آمریکایی واشنگتن‌پست به گزارشی درباره یک فرقه مذهبی اسرائيلي معروف به «حریدی‌ها» پرداخت که به طور کل از جهان کناره‌گیری کرده است؛ تاجایی که طرفداران این فرقه در زندگی خود تا به ‌حال نه رادیو گوش کرده اند٬ نه یک تلفن هوشمن دیده‌اند و نه از وجود اینترنت خبر دارند.

این گزارش با پرداختن به زندگی دختری به نام روث بوروفسکی که قبلا عضو فرقه حریدی‌ها بوده و اکنون از آن جداشده آغاز می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

واشنگتن پست نوشت که روث بوروفسکی در یک کتابخانه عمومی نشسته بود و با گوشی هوشمند خود کلمه فسفات را جستجو می کرد.

بر اساس گزارش مذکور٬ فردی به نام روث بروفسکی ۱۹ ماه قبل  و درحالی‌که ۲۷ سال از عمر خود را در یکی از فرقه های یهودی افراط‌گرا بود٬ نه چیزی درباره فسفات شنیده و نه گوشی هوشمند دیده بود.او می‌گوید که تا به حال یک کتابخانه ندیده بود؛ اما اکنون نمی‌توان او را از کتابخانه خارج کرد.

طبق اطلاعات این روزنامه آمریکایی وی که فرقه افراط‌گرای «حریدیم» را رها کرده٬ می‌گوید که تا قبل از خروج از نزد حریدی‌ها هیچ گاه اقدام به بازکردن یک حساب بانکی نکرده یا سوار اتوبوس نشده و یا با یک شخص غریبه صحبت نکرده بود. اما بوروفسکی اکنون همه این کارها را انجام می‌دهد تا به قول خودش عقده‌هایی که در یک پیله فرهنگی برای او شکل گرفته بود را جبران کند. طبق گفته‌های بوروفسکی٬ او و یا هیچ ‌یک از خواهر و برادرانش چیزی از علوم و ریاضیات نمی‌دانستند و اطلاعات تاریخی آنها هم محدود به متون مذهبی مربوط به حریدی‌هاست.

به نوشته این گزارش حریدی‌ها که حدود ۱۰ درصد از جمعیت صهیونیست‌ها را تشکیل می‌دهند٬ کاملا در انزوا بوده و از جهان امروز فاصله گرفته‌اند. آنها از خدمت سربازی معاف اند و اوقات خود رادر مدارس موسوم به "يشيفاس" می‌گذرانند که البته آموزش‌های این مدرسه نیز محدود به آموزش‌های ابتدایی و معمول دروس مذهبی است.

حریدی‌ها یکی از ساختارهای حامی کابینه نتانیاهو در اسرائیل هستند، بر اساس این گزارش فرقه‌های ارتودکسی افراط‌گرا بخش اصلی ائتلاف حاکمیت بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بوده و واکنش‌ها نسبت به نفوذ حریدی‌ها در حاکمیت رژیم اسرائيل ٬ یکی از دلایل اصلی بن‌بست سیاسی رژیم صهیونیستی که بسیار ادامه‌دار شده٬ به شمار می‌رود.

این گزارش می افزاید که که روث در زمان کودکی٬ به همراه ۸ خواهرش و مادرشان در خانه می ماندند و پدرشان ۱۲ ساعت از روز را در مدرسه مذهبی حریدی‌ها می گذراند. او درحال حاضر به طور کامل از این فرقه جدا شده و برادرانش هم پس از رسیدن به سن بلوغ از وی پیروی کردند. روث هنگامی که ۲۳ ساله بود به اجبار ازدواج کرد و می گوید هیچ کس از من نپرسید که آیا این شخص را برای ازدواج دوست دارد یا نه و او همسرش را دوست نداشت. بوروفسکی نمی‌خواهند از ۴ سال زندگی مشترک خود حرفی بزند. این یک زندگی اجباری بود و جامعه حریدی‌ها اجازه طلاق به او نمی‌داد که با کناره گیری از این فرقه٬ از این زندگی رها شد.

بر اساس این گزارش او به کمک یکی از دوستانش تصمیم گرفت از فرقه حریدی‌ها جدا شود٬ وارد جمعیت شد و برای اولین بار بود که خیابان و بازار خرید را می‌دید. روث همچنین از تماشای مسابقه فوتبال که از تلویزیون پخش می‌شد بسیار تعجب کرده و تا به حال چنین چیزی ندیده بود. بوروفسکی می‌گوید که انگار وارد یک سیاره دیگر شده‌ام. روث هیچ علاقه‌ای برای ارتباط با پدر و مادرش که او را وادار به بازگشت به زندگی مشترکش می‌کنند٬ ندارد.

 

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۲۰۶۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یمن عملیات اخیر خود علیه ناوشکن و کشتی‌های آمریکایی و اسرائیلی را تشریح کرد

نیرو‌های مسلح یمن اعلام کرد که این ناوشکن که به نامش اشاره نشده با شماری پهپاد هدف حمله قرار گرفته شده است.

براساس این گزارش یحیی سریع سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن گفت: نیرو‌های مسلح یمن سه عملیات نظامی را انجام داده که در جریان آن علاوه بر ناوشکن آمریکایی، یک کشتی متعلق به ایالات متحده در خلیج عدن و یک کشتی اسرائیلی را نیز با پهپاد در اقیانوس هند هدف قرار داده است.

ارتش یمن در ماه‌های گذشته در حمایت از مقاومت ملت فلسطین در نوار غزه چند کشتی آمریکایی، انگلیسی و صهیونیستی یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ و تنگه باب‌المندب هدف قرار داده است.

نیرو‌های ارتش یمن متعهد شده‌اند تا زمانی که رژیم اسرائیل حملات خود به غزه را متوقف نکند، کشتی‌های این رژیم یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ هدف قرار دهند.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • هیاتی از مصر به سرزمین‌های اشغالی می‌رود
  • عملیات یمن علیه ناوشکن و کشتی‌های آمریکایی و اسرائیلی
  • یمن عملیات اخیر خود علیه ناوشکن و کشتی‌های آمریکایی و اسرائیلی را تشریح کرد
  • حزب‌ الله لبنان «رویسات العلم» را هدف قرار داد
  • حزب‌الله لبنان «رویسات العلم» را هدف قرار داد
  • حماس: تعطیلی مسجدالاقصی، مشروعیتی به اسرائیل نمی‌دهد
  • شورش بزرگ در دانشگاه های آمریکا / حمایت واشنگتن از اسرائیل بالاخره کار دستش داد/ تلاش دولت برای سرکوب معترضان عدالتخواه با بهانه «یهودی ستیزی»
  • فیلم/ ۲۰۰ روز مقاومت در شمال فلسطین اشغالی به روایت حزب‌الله
  • حمله موشکی از لبنان به شمال سرزمین‌های اشغالی
  • شرکت بیمه طرفدار صهیونیست‌ها هدف معترضان خشمگین فرانسوی