Web Analytics Made Easy - Statcounter

قیمت روزسبزیجات برگی و غیر برگی دستچین در غرفه تره بار به شرح زیر است: 

قیمت سبزیجات برگی و غیر برگی در غرفه های تره بار کالا قیمت (تومان) سبزی دسته ای کوچک ریحان 950 کاهو فرانسوی (قرمز و سبز) 5,000 زنجبیل تازه 26,000 خیار گلخانه ای 6,000 سبزی دسته ای کوچک جور هرکیلو 6,300 گوجه فرنگی گیلاسی 3,200 سیر خشک ممتاز 9,300.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۲۰۷۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لعاب دار کردن قورمه سبزی / ترفندهای خوشمزه تر شدن قورمه سبزی

برای داشتن یک قورمه سبزی خوشمزه یکی از نکات بسیار مهم سبزی می باشد. ترکیب سبزی و مقدار دقیق آن که باعث می شود رنگ و لعاب سبزی قورمه بیشتر شود.

به گزارش گفتنی، سبزی قورمه از تره که باعث می شود طعم تند و تیزی داشته باشید و جعفری و گشنیز و شنبلیله که باعث خوش عطر شدن آن می شود که مقدار دقیق آن را می توانید در جدول زیر مشاهده کنید. سبزی را پاک کنید و زمانی که آب آن رفت باید خیلی ریز خرد کنید.

برای سرخ کردن سبزی قورمه باید آن را با روغن جامد سرخ کنید و از ابتدا که سبزی را داخل تابه می ریزید حتما روغن را اضافه کنید و روی حرارت متوسط خوب سرخ کنید تا رنگ سبزی تیره شود، این کار ممکن ۱ ساعت زمان ببرد.

اندازه دقیق سبزی قورمه برای ۱ کیلوگرم

تره: 300 گرم
اسفناج: 300 گرم
گشنیز: 150 گرم
جعفری: 150 گرم
شنبلیله: 100 گرم

گوشت مناسب برای قورمه سبزی و لعاب دار کردن قورمه سبزی

برای داشتن یک قورمه سبزی خوشمزه انتخاب گوشت بسیار مهم است. گوشت سر دست یا دنده و قلم بهترین انتخاب برای داشتن یک خورش خوشمزه و لذیذ است. اگر گوشت شما فریزز شما بود نیم ساعت قبل از فریزر خارج کنید تا یخ آن باز شود.

گوشت را با پیاز با شعله ملایم حداقل برای ۱۰ تقت تا گوشت خوب تغییر رنگ دهد و سرخ شود و یه آن فلفل سیاه و زردچوبه بزنید و حتما روی گوشت آب جوش بریزید تا بهتر پخته شود.

لوبیا برای قورمه سبزی و لعاب دار کردن قورمه سبزی

انتخاب لوبیا نیز برای قورمه سبزی یکی دیگر از نکات مهم می باشد. شما می توانید از لوبیا قرمز، چیتی یا چشم بلبلی استفاده کنید که این کاملا سلیقه ی می باشد ولی استفاده از لوبیا چیتی باعث لعاب بیشتر در خورش می شود.

لیمو عمانی برای قورمه سبزی و لعاب دار کردن قورمه سبزی

لیموعمانی یکی از چاشنی بسیار مهم برای تهیه قورمه سبزی می باشد که شما می توانید در سه نوع به خورش اضافه کنید. از خود لیموعمانی استفاده کنید آن را از وسط به دو نیم کنید و هسته لیمو را خارج کنید و داخل آب ولرم قرار دهید تا تلخی آن از بین برود. یا می توانید از پرک لیموعمانی یا رب لیمو عمانی استفاده کنید تا اصلا خورشت تلخ نشود.

نکته: دقت کنید حتما لیموعمانی را پوست بگیرید و فقط پرک را اضافه کنید زیرا تمام روغن قورمه سبزی داخل لیموعمانی جمع می شود و بهتر است از پرک یا اسلایس لیمو یا رب لیمو عمانی استفاده کنید.

ادویه مخصوص قورمه سبزی برای لعاب دار کردن قورمه سبزی

قورمه سبزی همانند دیگر غذاها نیاز به ادویه دارد و شما می توانید فقط از فلفل سیاه و زردچوبه استفاده کنید و یا برای داشتن عطر و مزه بهتر است از ادویه های مخصوص قورمه سبزی در عطاری که به صورت پودر شده و آماده است استفاده کنید.

راز سیاه شدن و جا افتادن قورمه سبزی

لعاب دار کردن قورمه سبزی، اما چند نکته مهم وجود دارد تا قورمه سبزی جا افتاده و رستورانی شود که در این بخش شما می توانید با رعایت کردن آن ها یک قورمه سبزی درجه یک رستورانی داشته باشید و برای مهمانی استفاده کنید.

از روغن نسبتا زیادی برای سرخ کردن سبزی استفاده کنید.
می توانید به دلخواه ۱ حبه سیر موقع تفت دادن پیاز استفاده کنید طعم فوق العاده ی در خورش ایجاد می کند.
قورمه سبزی خوب باید حدود ۸ ساعت پخته شود تا جا بیفتد.
بهتر است حرارت کم باشد و از ابتدا آب مناسب اضافه کنید و در حین پخت مجدد آب نریزید.
می توانید از آبغوره یا آبلیموترش تازه نیز استفاده کنید.
در بعضی از رسپی برای عطر و رنگ بهتر از ۱ ق غذا خوری رب انار نیز استفاده می کنند.
بعد از اضافه کردن چاشنی باید نیم ساعت فل بخورد تا طعم ها به خورد خورشت برود.
نکته: در اواسط پخت سبزی خشک شنبلیله را اضافه کنید تا عطر و رنگ خورشت را بی نظیر کند.

ترفندهای رستورانی برای داشتن قورمه سبزی

در قورمه سبزی های رستورانی مشاهده می کنید که سبزی قورمه بشدت سیاه شده است و بسیار جا افتاده می شود. برای داشتن یک خورش قورمه سبزی رستورانی باید نکات ذیل را رعایت کنید:

یک ترفند بسیار قدیمی در تهیه خورشت قورمه سبزی این می باشد که در ۵ دقیقه انتهای دو تکه یخ داخل خورش بی اندازید این کار باعث شوک دادن به خورشت می شود.
استفاده از عصاره قلم یا آب گوشت می توانید لعاب قورمه سبزی را بیشتر کند. قلم را در آب بجوشانید و آن را صاف کنید و برای تهیه غذا های سنتی استفاده کنید.
لوبیا از شب قبل خیس کنید تا نفخ آن از بین برود و اگر از لوبیا قرمز استفاده می کنید بهتر است لوبیا را یک بار بجوشانید و آب قرمز را دور بریزید.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • بیش از ۹۰ درصد بذور هیبرید سبزی و صیفی وارداتی است
  • ۱۲ گام برای زندگی سالم، به سبک ایرانی‌ها
  • هنرمندان یهودی علیه اسرائیل
  • لعاب دار کردن قورمه سبزی / ترفندهای خوشمزه تر شدن قورمه سبزی
  • افتتاح نمایشگاه معرفی مشاغل در شهرستان البرز
  • بازارهای فرهنگی با تورم کوچک تر شد
  • پیشگیری از مسمومیت غذایی
  • مبارزه با بیماری‌های گندم در مزارع بهشهر
  • سبزی کوهی؛ نچینیم و نخریم؛ چرا؟
  • در واگذاری غرفه‌های سعدالسلطنه عدالت رعایت شود