Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-25@14:23:48 GMT

جنگنده یونانی ناوچه ترکیه‌ای را نشانه رفت

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۲۰۸۴۳

جنگنده یونانی ناوچه ترکیه‌ای را نشانه رفت

به گزارش فارس، همزمان با ادامه تنش میان یونان و ترکیه بر سر حفاری‌های آنکارا در مدیترانه و دریای اژه، امروز یک خبرنگار برجسته یونانی تصویری منتشر کرده که نشان می‌دهد نیروی هوایی این کشور یک ناوچه نظامی ترکیه را نشانه رفته است. 

«یانیس نیکیتاس» که اخبار نظامی یونان را پوشش می‌دهد، با انتشار دو عکس از لحظه نشانه رفتن جنگنده یونانی به سوی ناوچه ترکیه‌ای، در توییتر نوشته است: «این زبانی است که ترکیه‌ای‌ها می‌فهمند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از منافع ملی عقب‌نشینی نمی‌کنیم و از حاکمیت ملی خود کوتاه نمی‌آییم.»

به گفته نیکیتاس، این جنگنده از نوع «میراژ» بوده و ناوچه ترکیه‌ای هم هنگامی رهگیری شده که در دریای اژه در تردد بوده است.

وزارت دفاع یونان هنوز به انتشار این تصاویر واکنشی نشان نداده است. همچنین هنوز مشخص نیست این رویارویی چه روزی رخ داده است.

ترکیه از ماه‌ها پیش در دریای اژه و مدیترانه برای استخراج نفت و گاز مشغول حفاری است. این اقدام آنکارا با اعتراض چند کشور حاشیه این دو دریا از جمله یونان مواجه شده است.

آنکارا همچنین در اقدامی که به تشدید تنش دیپلماتیک میان این کشور و آتن منجر شده، اخیرا برای فروش گاز به لیبی، با دولت مورد پذیرش سازمان ملل، قرارداد بسته است.

مجموعه این تحولات موجب شده تا برخی از کارشناسان در مورد احتمال بروز درگیری نظامی میان ترکیه و یونان هشدار دهند. 

«انگلوس سیریگوس» استاد یونانی حقوق عمومی بین‌الملل در این مورد به شبکه «الجزیره» گفته است: «هیچ حفاری‌ای توسط ترکیه صورت نخواهد گرفت. به ترکیه اعلام شده است که ما هیچ‌گونه حفاری را در منطقه‌ای که یونان آن را منطقه انحصاری تجاری خود می‌داند، تحمل نخواهیم کرد.»

 

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۲۰۸۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حفر و تکمیل ۸ حلقه چاه نفت طی فروردین ماه در مناطق نفتخیز جنوب غرب کشور 

مسعود افشار معاون مدیرعامل در عملیات حفاری شرکت ملی حفاری ایران گفت: از این تعداد چاه ۷ حلقه در گستره فعالیت شرکت‌های بهره برداری نفت و گاز تابع شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب و یک حلقه در اجرای پروژه‌های حفاری تکمیل نهایی و تحویل کارفرما گردید.

او با بیان اینکه همچنین در این مدت متراژ حفاری چاه‌ها به رقم ۸ هزار و ۵۹۸متر رسید، افزود: در زمان حاضر ۲۱ دکل ناوگان حفاری شرکت در حال جابجایی در مناطق عملیاتی است.

افشار اظهارکرد: براساس برنامه‌های شرکت ملی نفت ایران در اجرای طرح‌های توسعه‌ای با هدف نگهداشت و افزایش تولید نفت و گاز، بازسازی و نوسازی دستگاه‌ها و تجهیزات حفاری در دست اجرا و از حداکثر ظرفیت‌های سازمان در ارتباط با پیشبرد و تحقق برنامه‌ها در سال ۱۴۰۳ استفاده به عمل می‌آید. 

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • برخی از بناهای تاریخی در گذشته چگونه به نظر می رسیدند (عکس)
  • انهدام دو انبار بزرگ نفت روسیه توسط پهپادهای اوکراین/ استقرار ۱۶۰۰۰ سرباز و جنگنده انگلیسی در لهستان/ چرا اوکراین فقط ۶ ماه وقت دارد؟
  • حفر و تکمیل هشت حلقه چاه نفت در مناطق نفت‌خیز جنوب غرب کشور 
  • حفر و تکمیل ۸ حلقه چاه نفت طی فروردین ماه در مناطق نفتخیز جنوب غرب کشور 
  • استقرار هزاران نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون انگلیسی در لهستان
  • «عملیات وعده صادق» از نگاه شخصیت‌های سیاسی ترکیه
  • تسریع اجرای پروژه فیبرنوری استان بوشهر
  • مراسم روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در ترکیه
  • اولین نبرد هوایی یک جنگنده تحت کنترل هوش مصنوعی و انسان انجام شد
  • نشانه‌های پایان رژیم منحوس