Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-25@19:09:04 GMT

نیمی از زنان ۳۰ساله بی‌فرزند هستند

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۲۰۹۷۹

نیمی از زنان ۳۰ساله بی‌فرزند هستند

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، نتایج تازه‌ترین بررسی‌ آماری نشان می‌دهد نیمی از زنان ۳۰ ساله صاحب فرزند نیستند و این یک تفاوت آشکار را نسبت به نسل قبل بیان می‌کند. 

داده‌های منتشر شده حاکی از آن است،‌ در نسل‌های گذشته و نسل مادران زنان بی فرزند کنونی از هر 5 زن سی ساله، دست کم ۴ زن صاحب فرزند بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

کارشناسان باور دارند، تغییر شرایط زندگی همراه با پیشرفت‌ها در عرصه‌های مختلف، علاقه زنان به ادامه تحصیل و اشتغال در کار منجر به ازدواج در سنین بالا و خودداری از فرزندآوری شده است.

گاهی اگر ازدواج هم در سنین جوانی صورت گیرد از تولد فرزند خبری نیست و تمام این‌ها جامعه امروزی را ساخته که کمک و بیش درگیر بحرانی پیری و کاهش جمعیت هستیم.

آمارهای رسمی نشان می‌دهد که تقریبا نیمی از زنان، خانواده خود را تا ۳۰ سالگی تشکیل نمی‌دهند و تعداد فزاینده‌ای نیز همچنان بی‌فرزند می‌مانند.

بررسی اخیر به طور کامل روی کشور انگلیس متمرکز بوده؛ کاهش نرخ فرزندآوری زنان کنونی یک تقابل واضح در مقابل نسل مادرانشان است که در دهه 1940 به دنیا آمدند؛ هشت  نفر از  هر ۱۰ نفر از آنها حداقل یک نوزاد در سن سی سالگی داشتند.

بررسی‌های اخیر حاکی از آن است که فشارهای مالی نیز در این امر نقش داشته‌اند و زنان احساس می‌کنند نمی‌توانند در ۲۰ سالگی فرزندی داشته باشند.

عدم اطمینان شغلی ، افزایش قیمت خانه و افزایش هزینه های فرزندآوری شایع ترین دلایل اقتصادی آنها برای تأخیر مادر بودن بوده است.

گزارش دفتر آمار ملی (ONS) حاکی از‌ آن است، تعداد زنانی که تصمیم می‌گیرند هرگز بچه‌دار نشوند نیز به طور مداوم  رو به افزایش است؛ تقریباً از هر پنج زن (19 درصد) بالای زنان 45 سال هیچ فرزندی ندارند.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: ازدواج بارداری زنان نوزاد فرزند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۲۰۹۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ عادت ناسالم که بدن را فرسوده و چاق می‌کند

آفتاب‌‌نیوز :

برای حفظ و تقویت سلامت خود تا ۳۰ سالگی و بعد از آن، این دو عادت ناسالم را ترک کنید:

۱) دریافت ناکافی ویتامین D و کلسیم

مصرف ناکافی کلسیم و ویتامین D می‌تواند تراکم استخوان را کاهش و خطر پوکی استخوان و شکستگی را افزایش دهد. به همین دلیل، مصرف غذا‌های غنی از کلسیم (مانند محصولات لبنی و سبزیجات) و هم‌چنین دریافت نور کافی خورشید یا مصرف مکمل‌های ویتامین D بسیار مهم است. استخوان‌ها در دهه چهارم زندگی (۳۰ سالگی) به مرور تراکم خود را از دست می‌دهند. برای کند کردن این فرآیند و حفظ استحکام استخوان‌ها می‌بایست از مواد مغذی، مانند کلسیم و ویتامین D، استفاده کنید که سلامت استخوان را تقویت می‌کنند.

۲) مصرف بیش از حد قند و شکر

مصرف کربوهیدرات‌هایی با شاخص گلیسمی بالا در ۳۰ سالگی باعث می‌شود که سطح قند خون شما دائماً افزایش یابد؛ که همین مسئله می‌تواند با ذخیره چربی اضافی همراه باشد. در مقابل، مصرف کربوهیدرات‌هایی با شاخص گلیسمی پایین و هم‌چنین انتخاب کربوهیدرات‌هایی که حاوی نوع خاصی از پری‌بیوتیک، به نام نشاسته مقاوم، هستند، می‌تواند به تنظیم بهتر سطح قند خون کمک کرده و سلول‌ها را وادار کند تا به انسولین واکنش بیشتری نشان دهند. همه این‌ها در کنار هم، حتی با افزایش سن، می‌توانند علاوه بر حفظ سلامت بدن، از اثرات متابولیکی منفی جلوگیری کنند.

منبع: خبرآنلاین

دیگر خبرها

  • به بهانه کاهش نرخ زاد و ولد در ایران/ چرا زنان ایرانی میلی به فرزندآوری ندارند؟
  • «رزاق» بودن خداوند را در فرزندآوری فراموش نکنیم
  • شاد، اما خسته!
  • شاد اما خسته
  • زنان بدون فرزند شاد‌تر هستند یا مادران؟
  • ۲ عادت ناسالم که بدن را فرسوده و چاق می‌کند
  • ۲۷.۳ سالگی میانگین سن مادران ایرانی در تولد اولین فرزند؛ پدر ۳۲.۱ سالگی
  • کلاهبرداری سایبری با ترفند وام فرزندآوری در اصفهان
  • انتقاد از کم کاری برخی از ارگانها در حمایت از فرزند آوری
  • زندگی با چندفرزند لذت بخش است