Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-25@16:36:08 GMT

رژه شخصیت‌های شیطانی کرامپوس

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۲۱۰۰۸

رژه شخصیت‌های شیطانی کرامپوس

یکی از المان‌های اصلی و مهم ایام کریسمس، حضور سانتا کلوز یا همان بابانوئل است اما در مقابل این شخصیت جالب، شخصیتی مخوف و اهریمنی هم حضور دارد که طعم ترس و وحشت را به ایام کریسمس بخشیده و استقبالی متفاوت را ایام رقم زده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فرارو، این شخصیت های شیطانی ترسناک و با خلق و خویی تند و ناخوشایند به خیابان ها می آیند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این شخصیت کرامپوس (Krampus) نام دارد.

لغت کرامپوس از یک لغت قدیمی و کهن آلمانی گرفته شده و به معنی چنگال و پنجه است. این شخصیت به ویژه در افسانه‌های فولکلور اروپای مرکزی حضوری چشمگیر دارد. این افسانه به ویژه در کشورهایی همچون جمهوری چک، منطقه باواریا آلمان، اتریش، کرواسی، اسلواکی، اسلوونی و شمال ایتالیا مورد توجه قرار گرفته است.

منشأ اصلی شکل‌گیری این شخصیت هم در هاله‌ای از ابهام قرار دارد، هرچند در این میان برخی از کارشناسان معتقدند داستان کرامپوس به دوران پیش از مسیحیت بازمی‌گردد.

برخلاف بابانوئل، کرامپوس از دل تاریکی‌ها می‌آید تا کودکانی که شیطنت کرده و رفتار خوبی نداشتند را مجازات کند. از نظر ظاهری کرامپوس اهریمنی است دیو مانند که بدنش با خز پوشیده شده و دارای شاخ‌هایی شبیه به شاخ بز است.

مراسم رژه کرامپوس یکی از مراسم‌های سنتی و معروف ناحیه آلپاین است. مراسمی جالب توجه که با رژه‌ مخصوص رنگ و لعابی جالب، متفاوت و البته ترسناک پیدا کرده و از این منظر می‌تواند مورد توجه علاقمندان دنیای گردشگری وحشت نیز قرار بگیرد.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: کریسمس مسیحیت بابانوئل اهریمنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۲۱۰۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جان باختن هزار و ۶۵ نفر بر اثر تصادفات در تعطیلات نوروز

عباس مسجدی رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور در رابطه با میزان مرگ و میر ناشی از تصادفات رانندگی در ایام نوروز سال ۱۴۰۳، گفت: در حدفاصل روز‌های ۲۵ اسفند ۱۴۰۲ تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۳ (۲۰ روز)، تعداد هزار و ۶۵ نفر بر اثر تصادفات رانندگی، جان خود را از دست دادند.

وی افزود: این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که هزار و ۱۷۵ نفر فوتی ناشی از تصادفات رانندگی داشتیم، حدود ۹ و نیم درصد کاهش داشته است.

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور با بیان اینکه بیشترین آمار مرگ و میر‌های ناشی از تصادفات رانندگی نوروز امسال در روز‌های ۳ فروردین و ۲۸ اسفند رقم خورد، عنوان کرد: ۷۶ درصد فوتی‌های ناشی از تصادفات ایام نوروز سال جاری را آقایان و ۲۴ درصد را خانم‌ها تشکیل می‌دهند.

وی تصریح کرد: تعداد مصدومین ناشی از تصادفات رانندگی نیز در این ایام، ۱۷ هزار و ۲۴۴ نفر بود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۴ و نیم درصد کاهش داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی حقوقی قضایی

دیگر خبرها

  • تمجید دل‌پیرو از بلینگام: جود استثنایی است
  • بازگشت حدود ۸۵۰ شخصیت‌ به افغانستان
  • پرچم گنبد حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) تعویض شد
  • شادی بلینگام و واسکز در تهران تکرار شد! (عکس)
  • قتل آتشین پدر در خواب با نقشه شیطانی دخترش
  • قتل آتشین پدر در خواب عصرگاهی با نقشه شیطانی دخترش
  • عکس | تصویر جالب توجه منتشر شده از سوی قسام در دویستمین روز جنگ
  • تصویر جالب توجه منتشر شده از سوی قسام در دویستمین روز جنگ+ عکس
  • قتل آتشین پدر در خواب عصرگاهی با نقشه شیطانی دختر جوان
  • جان باختن هزار و ۶۵ نفر بر اثر تصادفات در تعطیلات نوروز