Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-19@22:38:30 GMT

انتخاب نخست‌وزیر جدید لبنان به تعویق افتاد

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۲۱۰۶۹

انتخاب نخست‌وزیر جدید لبنان به تعویق افتاد

به گزارش جماران؛ رایزنی‌های پارلمانی لبنان برای انتخاب نخست‌وزیر جدید این کشور به دوشنبه هفته آینده موکول شد.

با اعلام انصراف «سمیر خطیب» از تشکیل کابینه جدید لبنان، پارلمان این کشور به ریاست «نبیه بری» تصمیم گرفته رایزنی‌ها برای انتخاب نخست‌وزیر جدید را به هفته آینده موکول کند. 

بر اساس بیانیه ریاست‌جمهوری لبنان، قرار است این جلسه دوشنبه هفته آینده برگزار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی است که پیشتر قرار بود این نشست فردا برگزار شود. 

«سمیر خطیب» گزینه مورد حمایت «سعد الحریری» برای تصدی سمت نخست‌وزیری لبنان روز یکشنبه از تشکیل دولت این کشور انصراف داد. وی پس از اعلام انصراف خود گفت که شیخ «عبداللطیف دریان» مفتی معروف لبنان به او گفته که از نامزدی سعد الحریری برای تصدی سمت نخست‌وزیری حمایت می‌کند.

خطیب دومین گزینه تصدی پست نخست‌وزیری لبنان پس از اعلام استعفای سعد الحریری به شمار می‌رود. گزینه اول برای تصدی این پست پس از استعفای الحریری، «محمد الصفدی» بود که وی هم در تاریخ ۲۶ آبان‌ماه انصراف داده بود.

خطیب نامزد مورد حمایت سعد الحریری نخست‌وزیر دولت پیشبرد امور و رهبر جریان المستقبل لبنان است که هفته پیش رسما حمایت خود را از نخست‌وزیری سمیر الخطیب اعلام کرده بود.

شهرهای لبنان از ۲۴ مهر در اعتراض به اوضاع معیشتی و اقتصادی و اعمال مالیات بر برخی از خدمات دولتی، به عرصه برگزاری تظاهرات مردمی تبدیل شده است. معترضان خواهان اصلاحات جدی و برکناری مسئولان فاسد و فاقد صلاحیت هستند.

در پی این اعتراضات «سعد الحریری» نیز در تاریخ هفتم آبان استعفای خود را تقدیم رئیس‌جمهور لبنان کرد و تا زمان انتخاب نخست‌وزیر جدید، دولت پیشبرد امور را به خواسته رئیس جمهور تشکیل داد.

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت بنزین بودجه 99 سعد حریری لبنان نبیه بری سعد الحریری نخست وزیر جدید لبنان قیمت خودرو قیمت بنزین بودجه 99 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۲۱۰۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حزب الله : از رویارویی با اسرائیل و حمایت غزه عقب نمی‌کشیم

معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان با اعلام مجدد حمایت خود از غزه تاکید کرد که با هرگونه تجاوز و تشدید تنش از سوی رژیم صهیونیستی مقابله خواهند کرد.   به گزارش ایسنا، «نعیم قاسم» معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان امروز (جمعه) تصریح کرد: ما به هرگونه تخطی اسرائیل پاسخ خواهیم داد.   وی افزود: ما با هرگونه تشدید تنش از سوی اسرائیل، آنطور که ایجاب کند، مقابله خواهیم کرد.   نعیم قاسم عنوان داشت: ما نه از رویارویی با اسرائیل و نه از حمایت غزه دست نخواهیم کشید و نخواهیم پذیرفت که این پرونده بسته شود مگر بعد از آنکه پرونده غزه و آتش‌بس بسته شود.    معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان همچنین خاطرنشان کرد: پشتیبانی ما برای غزه است و لبنان می‌داند که اگر در برابر آنچه که امروز در این باریکه رخ می‌دهد سکوت کند، نفر بعدی خواهد بود. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • حزب الله : از رویارویی با اسرائیل و حمایت غزه عقب نمی‌کشیم
  • دیدار محسن رضایی با اعضای شورای نگهبان
  • استخر شهدای دانش آموز سمنان به بهره‌برداری رسید
  • تشکر نتانیاهو از انگلیس و آلمان بابت «حمایت‌های بی‌چون و چرا»
  • رئیس جمهور هوادار روسیه در سودای نخست‌وزیری کرواسی
  • دیدار نخست‌وزیر قطر و وزیر خارجه ترکیه
  • مذاکرات آتش‌ بس غزه متوقف شده است
  • وزیری که سردسته اوباش شد | ببینید
  • موضع‌گیری نخست وزیر قطر درباره تحولات غزه
  • اردوغان: اسرائیل تنها مقصر تشدید تنش در خاورمیانه است