Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-16@04:52:21 GMT

موانع میان برانکو و نیمکت تیم‌ملی

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۲۱۱۷۰

موانع میان برانکو و نیمکت تیم‌ملی

طلب برانکو یکی از مهم ترین موانع بر سر راه همکاری این مربی کروات با فدراسیون فوتبال است.

به گزارش مشرق، فاصله برانکو با نیمکت تیم ملی ایران هم خیلی نزدیک است و هم خیلی دور. مسئولان فدراسیون با فاکتورهایی که درذهن دارند و با توجه به فاصله کم تا مسابقات دور بعدی گزینه چندانی جز برانکو ندارند. از آن سو موانع رسیدن این مربی کروات به نیمکتی که سابقه نشستن روی آن را دارد آنقدر پرتعداد است که این فاصله را زیاد می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

فسخ قرارداد ویلموتس

قرارداد ویلموتس فسخ شده است. این ادعای تاج و فدراسیون‌نشینان است. قرارداد ویلموتس فسخ نشده است. این هم ادعای سرمربی بلژیکی و اطرافیانش است. تا زمانی که این معما حل نشود تکلیف سرمربی جدید نمی‌تواند مشخص شود. نکته جالب این است که با وجود این اصرار تاج و انکار ویلموتس، رئیس فدراسیون فوتبال وقتی در مورد گزینه بعدی تیم ملی حرف می‌زند حرف‌های قبلی خودش را نقض می‌کند. تاج در مورد سرمربی آینده تیم ملی گفته بود با توجه به اینکه هنوز قرارداد فدراسیون با ویلموتس فسخ نشده نمی‌تواند اطلاعاتی درباره انتخاب سرمربی جدید تیم ملی ارائه کند چون این باعث می‌شود مشکلات حقوقی در فسخ قرارداد ایجاد شود و به نوعی ویلموتس فرصتی برای شکایت احتمالی پیدا کند. اگرچه این موضوع دیر یا زود حل خواهد شد اما فعلا تا حل نهایی این مشکل احتمال اتفاقات زیادی وجود دارد. 

طلب برانکو از پرسپولیس

طلب برانکو یکی از مهم ترین موانع بر سر راه همکاری این مربی کروات با فدراسیون فوتبال است. برانکو به خوبی می‌داند که فرصت به دست آمده بهترین راه حل مشکلش با پرسپولیس است. راهی که او تمام و کمال و با کمترین دردسر به بدهی‌اش برسد. پرسپولیسی‌ها هم تمایل دارند که از این فرصت بهره ببرند و مانع مطرح شدن این پرونده در فیفا شوند. آنها به دنبال این هستند که در نهایت و از هر طریقی که می‌تواننند مبلغ مورد نظر خود را به برانکو پرداخت کنند. یعنی مبلغ 500 هزار دلار که نصف مبلغ موردنظر برانکوست. فعلا نه برانکو و نه پرسپولیس از مبلغ مورد نظرشان کوتاه نیامده‌اند.

بیشتر بخوانید:

وحید هاشمیان سرمربی موقت تیم ملی؟

بدهی مالیاتی برانکو 

مشکل برانکو با پرسپولیس به گرفتن طلبش از این تیم ختم نمی‌شود. یک مشکل بزرگتر به نام مالیات هم وجود دارد. او به دنبال این است که برای ورود و خروج به ایران مشکلی نداشته باشد و باشگاه پرسپولیس هم بر اساس تعهدی که دارد باید این مشکل را حل کند. حل این مشکل هم برای پرسپولیس حدود 800 میلیون تومان هزینه در بردارد. 

مبلغ قرارداد با تیم‌ملی

از تمام مشکلات مالی که مربوط به گذشته برانکو و طلب‌هایش از باشگاه پرسپولیس است که بگذریم به مشکل مالی بزرگتری می‌رسیم. مشکلی که این بار میان برانکو و خود فدراسیون وجود دارد و مربوط به مبلغ قرارداد این مربی است. تاج در مورد گزینه بعدی تیم ملی و ضرر مالی که فدراسیون با تغییر مربی متحمل می‌شود گفته بود که آنها قرار نیست مبلغ زیادی را به گزینه بعدی تیم ملی پرداخت کنند و به همین دلیل بابت فسخ قرارداد با ویلموتس ضرر چندانی نخواهند کرد. البته حضور یک مربی با مبلغ قرارداد کم فقط خواسته تاج است و از سوی برانکو به عنوان اصلی‌ترین گزینه آنها مورد قبول نیست. برانکو حاضر نیست با مبلغ پیشنهادی فدراسیون قراردادش را امضا کند و این اختلاف قیمتی نسبتا بالا هم یکی از موانع حضور برانکو روی نیمکت تیم ملی است. پیشنهاد فدراسیون زیر یک میلیون دلار برای هر سال است و برانکو با توجه به مبلغ قرارداد ویلموتس بالای یک میلیون دلار میخواهد.

مدت زمان قرارداد با فدراسیون

نحوه قرارداد تجربه قبلی فدراسیون و ضررهایی که بابت فسخ قرارداد متحمل شده است باعث شده تا مسئولان به دنبال این باشند که قرارداد بلندمدت‌شان را به صورت پلکانی ببندند. به این صورت که قرارداد برانکو پس از هر مرحله مسابقات به صورت خودکار تمدید شود و پاداشی به او تعلق بگیرد ولی برانکو تاکید دارد که یک قرارداد بلندمدت تا پای جام‌جهانی با او امضا شود.  

این موضوعات نشان می‌دهد که برانکو به عنوان اصلی‌ترین گزینه فدراسیون موانع زیادی برای حضور روی نیمکت تیم ملی دارد. موانعی که شاید به نوبت و با مسالمت از سرراه برداشته شوند. مگر اینکه پایان پروسه انتخاب سرمربی جدید تیم ملی، سورپرایز عجیبی داشته باشد.

منبع: وب سایت برنامه نود

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار سکه و ارز تحولات عراق سلبریتی ها سهمیه بندی بنزین برانکو ایوانکوویچ تیم ملی فوتبال ایران فدراسیون فوتبال مهدی تاج مارک ویلموتس سرمربی تیم ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۲۱۱۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غرورانگیز‌ ترین برد پرسپولیس با برانکو

به گزارش ورزش سه، پرسپولیس لیگ پانزدهم با نمایش های چشم نواز و هجومی خود حسابی دل هواداران این تیم را برده بود. تیمی که فصل را به شکل فاجعه باری آغاز کرد اما از هفته پنجم و کسب پیروزی دو بر صفر مقابل فولاد در اهواز بود که روند خوب این تیم آغاز شد.

تیمی که با ستارگان کم سن و سالی مانند مهدی طارمی، رامین رضاییان، فرشاد احمدزاده،‌احمد نوراللهی و محسن مسلمان و البته علی علیپور حسابی دل از هواداران پرسپولیس ربوده بود.

یکی از به یاد ماندنی‌ترین نمایش های پرسپولیس برانکو در لیگ پانزدهم برتری پرگل‌ و دو از انتظار این تیم مقابل استقلال در شهرآورد هشتاد و دوم بود. دیداری در کنار برتری شش بر صفر سرخپوشان در سال ۵۲، تبدیل به پرگل ترین شهرآورد تاریخ سرخابی ها نیز شد. بازی ای که اگر درخشش رحمتی درون دروازه آبی ها نبود شاید تبدیل به یکی از عجیب ترین نتایج تاریخ فوتبال ایران نیز می‌شد.

شرح بازی:
میل به حمله بالای تیم برانکو در آن فصل اصلی ترین محرک هواداران پرسپولیس برای تماشای بازی های تیم محبوبشان بود. برای پرسپولیسی ها فرقی نمی‌کرد حریف شان استقلال باشد یا یک تیم ته جدولی چرا که از همان ابتدای کار جوری بازی می‌کردند که انگار بازی را با گل خورده آغاز می‌کنند. استراتژی برانکو در بازی مقابل استقلال نیز جواب داد و سرخپوشان خیلی سریع با گل مهدی طرامی‌روی ریباند شوت تماشایی احمد نورالهیی در هفتمین دقیقه بازی به گل رسیدند تا سیلی اول را بر خلاف دربی رفت به صورت آبی ها بزنند.

این گل زودهنگام شاگردان مظلومی را به شوک فرو برد هرچند در پاسخ به آن حملات جسته و گریخته ای روی دروازه پرسپولیس شکل دادند که یک بار لوکا ماریچ کروات توپ را از روی خط دروازه برگشت داد و بار دیگر‌ نیز آرش برهانی در مصافی تک به تک مقابل سوشا مکانی توپ را به بیرون زد. در این بین ضدحملات مرگبار پرسپولیس نیز ترس را به جان هواداران استقلال می انداخت اما درخشش مهدی رحمتی مانع از گلزنی سرخپوشان می‌شد تا اینکه در سی مین دقیقه بازی یک ارسال بی نقص از فرشاد احمدزاده با ضربه سر غیرقابل مهار طارمی تبدیل به دومین گل مهاجم بوشهری و پرسپولیس در این بازی شد.

حالا هواداران پرسپولیس سر از پا نمی‌شناختند و از تیم شان تقاضای زدن گل های بعدی را داشتند. اتفاقی که در آخرین دقیقه نیمه نخست با خطای عمران زاده روی محسن بنگر در محوطه جریمه آبی ها در حال رخ دادن بود اما مهدی رحمتی فریب مهدی طارمی را نخورد و پنالتی اش را مهار کرد تا نیمه اول با همان برتری دو بر صفر پرسپولیس به پایان برسد.

در آغاز نیمه دوم بود که شوت سرکش خرسندنیا توسط مکانی‌راهی کرنر شد تا آبی ها کمی امیدوار به جبران مافات در نیمه دوم باشند اما شاگردان برانکو خیلی زود این حمله را با زدن گل سوم توسط رامین رضاییان پاسخ دادند. این بار ارسال محسن مسلمان با دفع ناقص رحمتی مقابل سر رامین قرار گرفت و او هم راحت ترین کار ممکن را با باز کردن دروازه خالی استقلال انجام داد تا نتیجه عجیب و غریبی تا پایان دقیقه پنجاه و پنج رقم بخورد.

بلافاصله بعد از این گل بود که سانتر خسرو حیدری با چاشنی باد، گلر پرسپولیس را دچار اشتباه کرد و توپ مقابل پای جابر انصاری افتاد تا یکی از گل های خورده توسط استقلالی ها پاسخ داده شود. بازی تماشایی دو تیم یه قدری پر موقعیت بود که فرصت تماشای صحنه آهسته را به کارگردان تلویزیونی نمی‌داد.

بعد از گل استقلال بازی تا حدی آرام دنبال شد تا اینکه در هشتاد و سومین دقیقه بازی یک ضربه کاشته پشت محوطه جریمه پرسپولیس نصیب آبی ها شد. ضربه کاشته ای که با برخورد شوت ابراهیمی به دیواره دفاعی سرخ ها تبدیل به ضد حمله ترسناک پرسپولیس شد و مهدی طارمی و محسن مسلمان را با مهدی رحمتی دو به تک کرد. لحطه ای که همه انتظار هتریک مهدی طارمی‌را داشتند اما مهاجم باهوش قرمزها با یک پاس ساده محسن مسلمان را مقابل دروازه خالی استقلال قرار داد تا نتیجه عجیب چهار بر یک برای پرسپولیس رقم بخورد.

نتیجه ای که منجر به خدشه دار شدن عدد ۴ آبی ها نیز شد و روی سکو های قرمز توسط هواداران پرسپولیس به نمایش درمی‌آمد. یک پنالتی در آخرین دقایق بازی منجر به گلزنی امید ابراهیمی برای آبی ها شد تا در پایان بازی با نتیجه ۴ بر ۲ به سود پرسپولیس به پایان برسد و یکی از تاریخی ترین دربی های پایتخت را در یک روز بارانی در استادیوم آزادی شاهد باشیم.

دیگر خبرها

  • فرمول استقلال برای کاهش خسارت تعیین شده توسط فیفا
  • غرورانگیز‌ ترین برد پرسپولیس با برانکو
  • اعلام دو رای کمیته وضعیت فدراسیون فوتبال
  • نیمکت‌نشینی غیرمنتظره ستاره محبوب در استقلال؛ پای دعوای خطیر و نکونام در میان است؟
  • ۲ ستاره پرسپولیس در تیررس باشگاه تراکتور | مبلغ قراردادی که به رخ کشیده شد
  • یازده هزار مشترک آذربایجان‌غربی، بسیار بدمصرف بودند
  • شناسایی ۱۱ هزار مشترک پرمصرف گاز در آذربایجان‌غربی
  • استقلال باز هم محکوم شد
  • محکومیت استقلال و فولاد در کمیته تعیین وضعیت فدراسیون فوتبال
  • کمیته وضعیت فدراسیون | استقلال محکوم شد