Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ايتنا»
2024-04-20@10:45:43 GMT

اسکن چهره شهروندان آمریکایی توسط سازمان امنیت ملی

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۲۱۳۷۴

اسکن چهره شهروندان آمریکایی توسط سازمان امنیت ملی

ایتنا- سازمان امنیت ملی ایالات‌متحده برای تقویت استفاده از فناوری تشخیص چهره برای مسافران این کشور با برخی از سازمان‌های دولتی همکاری می‌کند. سازمان امنیت ملی ایالات‌متحده برای تقویت استفاده از فناوری تشخیص چهره برای مسافران این کشور با برخی از سازمان‌های دولتی همکاری می‌کند.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از  engadget، سازمان امنیت ملی ایالات‌متحده به‌تازگی پیشنهاد کرده است که شهروندان آمریکایی و نه‌فقط دارندگان ویزا و توریست‌ها، باید در هنگام ورود و خروج از خاک این کشور فرایند اجباری تشخیص چهره را انجام بدهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این امر در ظاهر به مقامات رسمی کمک می‌کند که تروریست‌هایی که با مدارک سفری دزدیده‌شده سفر می‌کنند را دستگیر کنند. قوانین فعلی شهروندان و افراد مقیم دائمی این کشور را از انجام این فرایند معاف می‌کند.
 
البته همان‌طور که انتظار می‌رفت مدافعان حقوق مدنی به این تصمیم اعتراض کرده‌اند. جی استنلی به‌عنوان تحلیلگر ارشد سیاست‌ها در اتحادیه آزادی‌های شهروندی آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد که دولت قول همیشگی‌اش مبنی بر جداسازی شهروندان از «فناوری‌های نظارت اتفاقی» را زیر پا گذاشته است. او همچنین مدعی شد که این فرایند مانند بار اضافی روی دوش شهروندانی است که از حق قانونی سفر خود استفاده می‌کنند و به سو استفاده از قدرت، رخنه اطلاعاتی و  خطاهای احتمالی به‌عنوان دلایلی محکم برای جلوگیری از توسعه استفاده از این فناوری اشاره کرد.
     
اتحادیه آزادی‌های شهروندی آمریکا نیز دراین‌باره اظهار کرده که از کنگره درخواست شده است تا توسعه استفاده از ابزار تشخیص چهره را متوقف کند اما ازآنجایی‌که پروپوزال کامل آن آماده نیست، مشخص نیست که نتیجه این درخواست چه خواهد شد و آیا کنگره در این رابطه اقدامی خواهد کرد یا خیر.
 
علاوه بر این مشخص نیست که تشخیص چهره در حال حاضر به حدی پیشرفت کرده باشد که بتواند به اهداف سازمان امنیت ملی جامه عمل بپوشاند. قرار بر این بود که این فناوری در سال 2021 در 20 فرودگاه برتر ایالات‌متحده به کار گرفته شود اما با نقص‌های فنی و عملی از قبیل کمبود کارمند، مشکلات شبکه و دقت ناکافی روبرو شد. حتی اگر این سازمان تصمیم خود را عملی کرده و در زمان مشخص‌شده از فناوری تشخیص چهره در فرودگاه‌ها استفاده کند، مشخص نیست که نتایج ارائه‌شده به حدی قوی باشد که بتواند تروریست‌ها را تشخیص بدهد.
 

منبع: ايتنا

کلیدواژه: تشخیص چهره آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.itna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ايتنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۲۱۳۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصارف مالیات به خوبی برای شهروندان تبیین شود

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، آیت الله علیرضا اعرافی، مدیر حوزه های علمیه شامگاه پنجشنبه ۳۰ فروردین در دیدار رئیس کل و معاون سازمان امور مالیاتی کشور با تبریک علمیات غرورآفرین «وعده صادق» و درهم کوبیدن سرزمین‌های اشغالی، رسالت سازمان امور مالیاتی کشور را بسیار مهم توصیف کرد و گفت: حضرت امیرالمؤمنین امام علی (ع) در نامه ای به کارگزاران خود به ویژه مالک اشتر به چهار اولویّت اصلی حکومت در جامعه اسلامی اشاره کرده اند.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور ادامه داد: حضرت وقتی مصر را به مالک اشتر سپردند، چهار توصیه را هم متذکر شدند، جالب این است که این چهار سفارش مهم‌ترین چیزهایی است که از حکومت و دولتمردان به ویژه شما دست اندرکاران امر امورمالیات کشور انتظار می رود که حضرت با اولویت آن را بیان کرده اند شامل؛ «جِبایَةَ خَراجِها، جمع آوری مالیات»، «وَ جِهادَ عَدُوِّها، جهاد با دشمنان»، «وَ استِصلاحَ اَهلِها، سازندگی معنوی» و «و عماره بلادها، سازندگی مادّی» که در آخر هم «وَ عِمارَةَ بِلادِها»؛ کشور را هم آباد کنید را به والیان سفارش کرده است.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه با اشاره به وظایف نظام اسلامی در قبال مردم و جامعه، گفت: نظام اسلامی در حوزه جمع آوری مالیات، ایجاد امنیت، سالم‌سازی و آباد کردن جامعه و رسیدگی به شهروندان وظایف سنگینی به عهده دارد.

عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: اخذ مالیات از شهروندان و فعالان اقتصادی باید با عمران آبادانی شهرها همراه باشد و عمران و آبادانی شهرها جلوی چشم شهروندان رخ دهد.

وی در ادامه به ابعاد مختلف نظام مالیاتی پرداخت و گفت: یکی از این اضلاع، بعد فرهنگی و ارزشی اخذ مالیات در جامعه و بین شهروندان است و باید فرهنگ پرداخت مالیات در جامعه ترویج پیدا کند.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با تاکید بر این که عدالت مالیاتی، همراهی مردم را به دنبال دارد، گفت: اگر مصارف مالیات به خوبی برای شهروندان تبیین شود جامعه با آمادگی بیشتری مالیات پرداخت خواهد کرد.

در ابتدای این دیدار، رئیس کل سازمان امور مالیاتی گزارشی از برنامه‌ها و فعالیت‌های این سازمان ارائه کرد.

دیگر خبرها

  • ردیابی جنگنده آمریکایی توسط رادار جدید چین
  • دستگیری ۸ سارق در بیجار
  • نقش فناوری‌های مدنی در سیاست‌های مردم‌محور
  • آمریکا برنامه «جاسوسی خارجی» را تمدید کرد
  • رونمایی از ابزار جدید مایکروسافت/ ساخت چهره سخنگو با هوش مصنوعی
  • مصارف مالیات به خوبی برای شهروندان تبیین شود
  • دستبند پلیس بر دستان اختلالگر امنیت عمومی در بوکان
  • محدودیت ترافیکی در مسیرهای منتهی به دیدار رییس جمهور با مردم
  • امداد رسانی پلیس سیستان و بلوچستان به سیل زدگان جنوب استان
  • این بار یکی بزنند، صد تا می‌ خورند | به آمریکایی‌ها هشدار می دهیم