Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم ماهشهر و امیدیه در مجلس تاکید کرد برخی دوستان با تفسیرهای غلط در رأس امور بودن را خدشه دار می‌کنند.

«علی گلمرادی»، نماینده مردم ماهشهر و امیدیه در مجلس، در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی برنا، درباره «در راس امور نبودن مجلس» گفت: این دوستانی که ادعا دارند مجلس در رأس امور نیست آنها باید زیر سوال بروند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اختیارات قانونی و مسئولیت‌هایی که متوجه مجلس است قانونا بیانگر در راس امور بودن مجلس است اما برخی دوستان با تفسیرهای غلط در رأس امور بودن را خدشه‌دار می‌کنند.

او در ادامه بیان کرد: در راس امور بودن مجلس بدین معنا نیست که همه مسائل و امورات در دست مجلس است. در این کشور تقسیم کار به درستی صورت گرفته و مسئولیت‌ها تعریف شده و جایگاه‌ها مشخص است. نگاه به مجلس به این معناست که عمده مسائل و موضوعات کشور وابسته به قوانین حاکم بر کشور است که همه‌ از مجاری مجلس می‌گذرد.

گلمرادی گفت: یک مسئولیت دیگر مجلس بعد نظارتی است، بعد نظارتی اگر به خوبی انجام شود خیلی از مسائل و دغدغه‌ها حل می‌شود و از این منظر است که می‌گوئیم مجلس در رأس امور قرار دارد. وقتی افراد کم اراده و ضعیف وارد مجلس می‌شوند عاملی برای تضعیف و ناکارآمدی مجلس می‌شوند. امیدوارم در مجلس یازدهم با انتخاب درستی که از جانب مردم صورت می‌گیرد افراد مجرب، با اراده، مجلس باور، قانون باور و قانون‌مدار وارد مجلس شوند تا دغدغه‌هایی که عامل اساسی عقب ماندگی کشور است را شاهد نباشیم.

نماینده مردم ماهشهر مطرح کرد: مجلس عملا تا خرداد ماه 1399 برقرار  و مسئولیت دارد و باید پاسخگوی تکالیف قانونی خودش باشد. مجلس دهم همانند سایر دوره‌های گذشته موفقیت و ناکامی داشته است. در مجلس دهم کارهای بسیار خوبی انجام شده است مانند برنامه ششم توسعه، برنامه‌های سالیانه و موضوعات خاصی مثل منع به کارگیری بازنشستگان، بحث رتبه‌بندی معلمان و رفع موانع تولید.

این عضو کمیسیون انرژی اظهار کرد: مجلس دهم از اهرم‌های قانونی خود در مقاطع مختلف خوب استفاده کرده است. مجلس تابع یک خرد جمعی و یک نظر آرا اکثریتی است، به هر حال نقطه نظرات همکاران متفاوت است.

گلمرادی گفت: به عنوان یک فرد کاملا مستقل صادقانه عرض کنم وضعیت موجود کشور ماحصل عملکرد جناح‌های چپ و راست بوده یعنی اصلاح‌طلبان و اصولگرایان، یعنی کشور برایند عملکرد اینها این شده است. هر دو طیف باید پاسخگو باشند و زیر سوال هستند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اصلاح طلبان اصولگرایان انتخابات قانون کمیسیون انرژی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۲۱۴۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجلس جدید قوانینی را وضع کند که تحولات اقتصادی را به دنبال داشته باشد

حمیدرضا ترقی گفت: هر نماینده در مجلس علاوه بر اینکه نماینده شهر خود به حساب می‌آید نماینده کل ملت ایران نیز محسوب می‌شود.

نماینده اسبق مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: نمایندگان در مجلس در همه مسائل جاری کشور حق اظهار نظر دارند و هر نماینده علاوه بر اینکه نماینده شهر خود به حساب می‌آید نماینده کل ملت ایران نیز محسوب می‌شود. مجلس توسط هیچ مقام و قوه‌ای انحلال شدنی نیست و این نشان دهنده نقش مردم و مردم سالاری در کشور ما است که توانسته چنین جایگاهی را به مردم دهد که در سرنوشت خود نقش موثری داشته باشند.

 

وی افزود: مجلسی موفق است که چالش‌ها، نیاز‌ها و راهکار‌های اداره کشور را درست تشخیص دهد و مجلسی کارآمد است که بر قانونی که وضع می‌کند نظارت دقیق داشته باشد و بتواند رضایتمندی مردم را در اجرای قوانین محقق کند. مجلسی موفق است که در تصمیمات، مسائل و منافع ملی کشور را بر هرچیزی ارجحیت دهد.

 

علی حدادی نماینده مردم البرز نیز با بیان اینکه ویژگی مجلس شورای اسلامی در راستای حل مشکلات مواضع مجلس بسیار مهم و اساسی است، گفت: مردمی بودن نمایندگان مجلس از ویژگی مجلس کارآمد است، اینکه همراه با مردم باشد و مشکلات جدی مردم را حل کند.

این نماینده مجلس افزود: یکی از وظایف مهم مجلس در صحن قانون گذاری و ریل گذاری درست است، همچنین باید قوانینی را تصویب کند که راهگشا باشد و بتواند آنچه را که مطالبه مردم است حل کند.

 

وی ادامه داد: قوانینی را وضع کند که تحولات اقتصادی را به دنبال داشته باشد و قابلیت اجرا شدن داشته باشد. در قانون گذاری یک بخش لوایح است و یک بخش طرح‌هایی است که توسط مجلس ارائه می‌شود.

 

بیشتر بخوانید: دستگاه دیپلماسی نقش مهمی در حل مشکلات اقتصادی دارد

 

وی گفت: مجلس کارآمد مجلسی است که اندیشه‌ها و مشارکت نخبگان در موضوعات مختلف را در بر داشته باشد.

 

 مجید نصیرپور نیز درباره کیسیون‌ مجلس گفت: این گزارش‌های کمیسون‌های تخصصی است که مجلس را راهبری می‌کند و اگر کمیسیون‌های تخصصی قوی داشته باشیم، شاهد یک مجلس قوی و کارآمد خواهیم بود.

وی ادامه داد: نمایندگان باید زبان گویای مردم باشند و اگر مردم از موضوعی ناراحت هستند باید به آن توجه شود و آن مشکل را برطرف کرد.

دیگر خبرها

  • «دستیار مردمی سازی» رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور منصوب شد
  • خدشه‌دار کردن رشد اقتصادی ایران، هدف دشمنان نظام است
  • وعده نائب رئیس مجلس برای برخورد با بی‌حجابی
  • طرح رژیم صهیونیستی برای تغییر وضعیت موجود در مسجد الاقصی
  • محل هزینه‌کرد درآمدهای مالیاتی از ارکان دولتی مشخص می‌شود
  • ذوالنوری: زنانی که حجاب غیرکاملی دارند، داغ و درفش نمی‌شوند
  • مردمی سازی در مالیات سرعت گرفت
  • گزارش‌های جدید دیوان محاسبات در اختیار تصمیم‌گیران اقتصادی کشور قرار گرفت
  • مجلس جدید قوانینی را وضع کند که تحولات اقتصادی را به دنبال داشته باشد
  • تسلیت کنعانی به دولت و مردم عمان