Web Analytics Made Easy - Statcounter

 مسلم مروجی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از ۲۴ آبان‌ماه که شاهد افزایش قیمت بنزین بودیم، همزمان با سراسر کشور جلسات تنظیم بازار در هفت شهرستان جنوبی استان کرمان برگزار شد.

وی ادامه داد: هم اکنون نیز تمامی تیم‌های نظارتی این سازمان در حالت آماده باش قرار دارند.

مروجی فرد با اشاره به اینکه تخلفات ریالی این پرونده‌ها ۹۰۰ میلیون ریال گزارش شده، تصریح کرد: تعداد ۱۳۰ شکایت از طریق سامانه ۱۲۴ ثبت شده که بیشترین این شکایت‌ها مربوط به حوزه حمل و نقل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان ادامه داد: جلساتی با اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و شهرداری‌ها در خصوص کنترل قیمت‌ تاکسی‌های درون شهری و جاده‌ای برگزار شد.

وی با بیان اینکه دولت در حال مشخص کردن سهمیه برای حوزه حمل و نقل است، بیان کرد: تقریبا شرایط عادی در جنوب استان حاکم است اما در مجموع بهترین بازرس، خود مردم هستند.

مروجی فرد با اشاره به اینکه در خصوص کرایه آژانس‌ها و تاکسی تلفنی‌ها شاهد افزایش قیمت‌ بودیم، عنوان کرد: در راستای تعادل و تنظیم بازار جیرفت، یک واحد بازرسی در مرکز شهر راه‌اندازی شده تا سریع‌تر به مشکلات بازار رسیدگی شود.

وی همچنین در رابطه با افزایش قیمت گوجه اظهار داشت: افزایش قیمت گوجه ربطی به افزایش قیمت بنزین ندارد بلکه دلیل آن کمبود محصول گوجه در بازار است که این مشکل تا ۲۰ آذرماه مرتفع می‌شود و قیمت گوجه با ورود بیشتر این محصول در بازار کاهش پیدا خواهد کرد.

مروجی فرد از مردم خواست تا در صورت مشاهده هرگونه تخلف در زمینه گران‌فروشی از طریق تماس با سامانه ۱۲۴ و یا مراجعه به ادارات صنعت، معدن و تجارت در شهرستان‌ها، موارد را برای پیگیری به همکاران واحد بازرسی اطلاع دهند.

سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان مستقل از مرکز استان، هفت شهرستان جنوبی این دیار را تحت پوشش دارد.

برچسب‌ها صنعت و معدن تنظیم بازار جیرفت كرمان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: صنعت و معدن تنظیم بازار جیرفت كرمان صنعت و معدن تنظیم بازار جیرفت كرمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۲۱۵۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظارت بر بازار شرط تحقق شعار سال است

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: شرط تحقق شعار سال نظارت و بازرسی بر بازار است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط عمومی اداره‌کل صمت کردستان، بختیار خلیقی اظهار کرد: نظارت و بازرسی مدون از سطح بازار بستر حمایت از کالاهای داخلی و رشد تولید را به دنبال دارد.

وی افزود: در تحقق شعار سال، مشارکت مردم نقش بسیار تعیین‌کننده‌ای دارد و جهش تولید و شاخص‌های اقتصادی تسریع می‌شود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان با اشاره به شعار سال ۱۴۰۳ که توسط مقام معظم رهبری به نام سال جهش تولید با مشارکت مردم نامگذاری شده است، خاطرنشان کرد: بیش از ۱۰ سال است که مقام معظم رهبری شعارهای سال را اقتصادی نامگذاری کرده‌اند و همانگونه که فرمودند یکی از مسائل اصلی کشور اقتصاد است و همه ما وظیفه داریم در این رابطه تلاش بیشتری داشته باشیم.

خلیقی اضافه کرد: رسالت تنظیم بازار در راستای تحقق شعار سال به وضوح مشهود است و باید در بحث بازار و کالاهای اساسی و تنظیم بازاری به صورت جدی ورود پیدا کنیم.

وی ادامه داد: در مجموعه صمت کردستان در راستای تحقق شعار سال با تدوین سند راهبردی اهداف، برنامه عملیاتی، مشکلات و الزامات اجرایی ورود پیدا کرده‌ایم.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: در سال جاری در بعد صنعت رشد تولید هشت درصد، معدن رشد ۱۳ درصد و در حوزه تجارت نیز رشد ۲۳ درصد در هدف کمی اداره کل صنعت، معدن و تجارت کردستان گنجانده شده است.

خلیقی گفت: شفاف‌سازی کالاها، نظارت عالی بر قیمت‌گذاری‌ها و توزیع مناسب کالاهای اساسی مورد نیاز شهروندان از جمله رسالت‌های تنظیم بازار است.

کد خبر 745557

دیگر خبرها

  • ۲ واحد صنفی در طبس پلمب شد
  • جوجه یک روزه گران شد؟ | فروش جوجه با این قیمت ها تخلف است
  • ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال پرونده تخلف صنفی در آذربایجان‌غربی تشکیل شد
  • نظارت بر بازار شرط تحقق شعار سال است
  • شرط تحقق شعار سال نظارت و بازرسی بر بازار است
  • تشکیل بیش از ۲ هزار پرونده تخلف صنفی در خوزستان
  • انجام بیش از ۳ هزار و ۴۰۰ بازرسی از واحد‌های صنفی و غیرصنفی کردستان
  • ۳ تخلف مهم اصناف هرمزگان در طرح نظارتی رمضان و نوروز
  • ۳۴۹۳ مورد بازرسی از واحدهای صنفی و غیرصنفی انجام شد
  • سال گذشته ۱۹ هزار میلیارد ریال پرونده تخلف صنفی در قم تشکیل شد