Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از شرق، شاکی با مراجعه به پلیس فتا در شکایتی گفت: در شبکه اجتماعی اینستاگرام با صفحه‌ای آشنا شدم که اقدام به فروش بازی‌های کامپیوتری می‌کرد. من نیز برای خرید بازی به آن صفحه مراجعه و درخواست خرید کردم. ادمین کانال لینکی برای من فرستاد و گفت فقط از طریق این لینک می‌توانید مبلغ خرید را واریز کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بعد از وارد‌کردن اطلاعات کارت بانکی خود در درگاه، عملیات ناموفق بود. بعد از گذشت یک روز متوجه شدم مبلغ یک میلیون و 460 هزار تومان از حساب بانکی من کسر شده است. با مراجعه به بانک مطلع شدم در دام فیشینگ گرفتار شده‌ام.

رسیدگی به این پرونده در دستور کار مهندسان پلیس قرار گرفت و مأموران تجسس‌های خود را در این زمینه آغاز کردند. پس از بررسی‌های فنی و پلیسی و هماهنگی با دادسرای مبارزه با جرائم رایانه‌ای تهران، هویت متهم که جوانی ۲۵ساله است، شناسایی و متهم به پلیس احضار شد. سرهنگ تورج کاظمی، رئیس‌پلیس فتای تهران بزرگ، درباره این پرونده گفت: متهم با مشاهده مدارک و مستندات پلیس صراحتا به جرم خود اقرار و انگیزه خود از این کار مجرمانه را کسب منفعت مالی با استفاده از ساده‌لوحی برخی از کاربران فضای مجازی اعلام کرد.

سرهنگ کاظمی به شهروندان هشدار داد: شهروندان برای خرید اینترنتی نیاز‌های خود هیچ‌گاه نباید به کانال‌ها، گروه‌ها و صفحات شبکه‌های اجتماعی اعتماد و از آنها خرید کنند و برای این کار حتما از سایت‌های معتبر که دارای نماد اعتماد الکترونیک هستند، استفاده کنند.

وی خاطرنشان کرد: فیشینگ تکنیک سرقت هویت در شبکه اینترنت است. فیشر‌ها از طرق مختلف کاربر را به سمت صفحات شبیه‌سازی‌شده بانک‌ها یا سایر سرویس‌ها هدایت کرده و اطلاعات شخصی نظیر شماره کارت بانکی، نام کاربری، کلمه عبور و همه اطلاعات لازم برای برداشت از حساب را سرقت می‌کنند.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: کارت بانکی کلاهبرداری بازی کامپیوتری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۲۱۶۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدیو) هشدار درباره پیامک‌های جعلی یارانه معیشتی

پلیس فتا تهران بزرگ اعلام کرد: هر پیام دریافتی حاوی لینک از شماره‌های شخصی یا پیام‌رسان‌های موبایلی با موضوع دریافت یارانه معیشتی به قصد کلاهبرداری و سرقت از حساب شماست.

در صورت دریافت چنین پیامکی، از باز کردن لینک خودداری کنید.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • (ویدیو) هشدار درباره پیامک‌های جعلی یارانه معیشتی
  • بازداشت کلاهبردار ۶ میلیارد ریالی در بروجرد
  • بلیط فروشی بازی تراکتور و نساجی آغاز شد + لینک سایت خرید بلیط footballeticket.ir
  • بازداششت کلاهبردار رسیدساز جعلی در شیراز
  • استرداد ۸۶۰ میلیون ریال به حساب مالباختگان در نیکشهر
  • کلاهبرداری ۲ میلیاردی با ترفند فروش طلا در سایت واسطه‌گر
  • دستگیری کلاهبردار رسید ساز جعلی در غرب استان تهران 
  • عامل ساخت پیام‌های جعلی و هتک حرمت افراد در اینستاگرام دستگیر شد
  • کاربران فضای مجازی مراقب لینک های جعلی و کلاهبرداران اینترنتی باشند + فیلم
  • کاربران فضای مجازی مراقب لینکهای جعلی و کلاهبرداران اینترنتی باشند