Web Analytics Made Easy - Statcounter

«ابراهیم صالحی عمران» رییس دانشگاه فنی و حرفه‌ای در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره بودجه پیشنهادی این دانشگاه برای سال آینده گفت: تا جایی که اطلاع دارم، کل بودجه‌ای که برای دانشگاه فنی و حرفه‌ای در نظر گرفته شده، حدود ۸۲۴ میلیارد تومان است و علاوه بر آن ۱۱۰ میلیارد هم درآمد اختصاصی برای این دانشگاه وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مشکل ما این است، شاخص‌هایی که به دانشگاه فنی و حرفه‌ای تخصیص داده می‌شود، اصلا با سایر دانشگاه‌ها هماهنگ نیست.

وی ادامه داد: در واقع شاخص‌هایی که برای اختصاص بودجه دانشگاه فنی و حرفه‌ای در نظر گرفته می‌شود، بر اساس شاخص‌های دانش‌آموزی است، در حالی که برای دانشگاه‌های دیگر بر اساس شاخص‌های دانشجویی بودجه اختصاص می‌یابد. بنابراین بودجه اعلام شده، اصلا کفاف هزینه‌های دانشگاه فنی و حرفه‌ای را نخواهد داد.

صالحی عمران با بیان اینکه آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌های این دانشگاه نیازمند بودجه بیشتری هستند، گفت: بارها گفته‌ایم که این میزان بودجه‌ها برای دانشگاه فنی و حرفه‌ای کافی نیست. ما ۲۲۰۰ کارگاه و آزمایشگاه داریم که اکثرا به تجهیزات و مواد مصرفی نیاز دارند. همچنین حدود ۳۰۰ پروژه عمرانی داریم که سال‌هاست درگیر آنها هستیم، در عین حال با توجه به تملک دارایی که اختصاص داده می‌شود، اصلا نمی‌توانیم این پروژه‌ها را تمام کنیم و به هیچ وجه با این مبالغ نمی‌توان کارگاه‌ها و آزمایشگاه‌ها را نوسازی و بهسازی کرد.

رییس دانشگاه فنی و حرفه‌ای اظهار داشت: حدود ۶۰ تا ۷۰ درصد دروس دانشگاه فنی و حرفه‌ای به صورت عملی هستند، یعنی دانشجو برای آموزش به آزمایشگاه و کارگاه می‌رود؛ از این رو نیازمند مواد و تجهیزات است. به طو کل دانشگاه ما با توجه به رشته‌هایی که ارائه می‌دهد با دانشگاه‌های نظری متفاوت است و به همین دلیل نیازمند حمایت و سرمایه‌گذاری بیشتر است، زیرا یک سری تجهیزات ما قدیمی هستند که باید همگی جدید تهیه شوند.

وی افزود: بودجه‌های این چنینی پاسخگوی نیازهای دانشگاه فنی و حرفه‌ای نیست و نمی‌تواند کیفیت آموزشی مطلوب را در پی داشته باشد و یک بودجه حداقلی است، حتی در خصوص تغذیه نیز این بودجه کفاف جمعیت دانشجویی ما را نمی‌دهد.

صالحی عمران با تاکید برتوجه مسئولان به اهمیت مهارت‌آموزی و بودجه مورد نیاز این بخش گفت: اگر آموزش‌های مهارتی و فنی و حرفه‌ای برای مسئولان مهم است، فکری در این زمینه کرده و به طور ویژه به این مساله نگاه کنند تا بلکه بتوان به اشتغال جامعه کمک کرد.

او با اشاره به اینکه بیشترین درصد بوجه، صرف حقوق نیروهای دانشگاه می‌شود، گفت: ۸۰ تا ۹۰ درصد بودجه‌ای که به همه دستگاه‌های اداری اختصاص داده شده، صرف حقوق می‌شود. ضمن اینکه باید در نظر گرفت ما برای سال آینده افزایش حقوق هم خواهیم داشت. در سراسر ایران ۱۷۶ دانشکده داریم و تعداد اعضای هیات علمی و کارمندان این دانشکده‌‎ها بالاست. همچنین نیاز داریم برای ارتقای کیفیت یک سری نیرو جذب کنیم، از طرفی حدود ۲۰ هزار نیروی حق التدریس در دانشگاه داریم و حقوق آنها هم باید در نظر گرفت. در اینجا اشکال از ما نیست، بلکه اشکال از ساختار بودجه‌‌ای است که متناسب با نیاز، اعتبار در نظر نمی‌گیرد.

رییس دانشگاه فنی و حرفه‌ای در پایان اظهار داشت: حداقل انتظار ما این بود، بودجه‌ای که به دانشگاه فنی و حرفه‌ای اختصاص داده‌اند مثل سایر دانشگاه‌های کشور باشد. برای تحقق این امر بارها با سازمان برنامه و بودجه نامه‌نگاری کردیم که اگر شاخص دانشگاه ما مانند سایر دانشگاه‌ها نیست، لااقل رشد بودجه‌ای ما نیز مانند دانشگاه‌های دیگر کشور باشد.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: بودجه دانشگاه رییس دانشگاه فنی و حرفه ای لایحه بودجه سال ۹۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۲۱۶۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ثبت نام وام شهریه دانشجویی دانشگاه جامع علمی کاربردی از اول اردیبهشت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ عباسی، معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: دانشجویان متقاضی برای ثبت نام وام شهریه دانشجویی تا ۳۱ اردیبهشت می‌توانند درخواست خود را در سامانه پکپارچه صندوق رفاه دانشجویان به نشانی refah.swf.ir ثبت کنند. به گفته وی، مبلغ وام شهریه به ازای هر نیم سال تحصیلی ۳ میلیون تومان است.

دیگر خبرها

  • هدایت دانشجویان در قالب طرح بورسیه به صنایع میبد
  • کارگاه طراحی در دانشگاه دولتی بجنورد برگزار می‌شود
  • انجام ۵ میلیون و ۸۰۰ هزار تست آزمایشگاهی در کردستان
  • بودجه آموزش عالی برای همه دانشجویان؛ آری یا خیر؟
  • فعالیت ۲۵۴ آزمایشگاه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد
  • تمام تلاش برای ارائه بهترین خدمات به مردم می شود
  • فرآیند مهارت‌آموزی در مهدیشهر با عنایت اعتباری دولت سیزدهم تکمیل می‌شود
  • آغاز ثبت نام وام شهریه دانشجویی دانشگاه جامع علمی کاربردی از اول اردیبهشت
  • قیمت پیشنهادی آپارتمان در منطقه ۵ تهران
  • بازدید مقام سازمان غذا ودارو از آزمایشگاه معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی نیشابور