Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان از کاهش آمار خودکشی در استان طی سال‌های اخیر خبر داد.

محمدعلی دریک امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خرم‌آباد، با اشاره به کاهش آمار خودکشی در لرستان، اظهار کرد: آمار خودکشی در استان از 11 نفر در هر 100 هزار نفر سال 96 به 9 نفر در هر 100 هزار نفر در سال 97 رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: سال‌های گذشته لرستان در بین 4 استان اول در خصوص خودکشی بود اما با انجام اقدامات بسیار آموزشی و غربالگری اکنون از منطقه بحران خارج شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی لرستان از پایلوت قرار گرفتن استان در طرح ملی پیشگیری از خودکشی خبر و ادامه داد: در این طرح برنامه‌هایی را وزارت بهداشت  به منظور پیشگیری از وقوع خودکشی طراحی و به معاونت بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی لرستان ارائه کرده است.

دریک بیان داشت: از جمله مواردی که آمار خودکشی را بالا می‌برد در دسترس بودن ابزار خودکشی است، بنابراین بایستی تمهیداتی را برای محدودکردن مراکز عرضه برخی محصولات مسموم‌کننده همانند قرص برنج پیش‌بینی کرد.

وی با بیان اینکه حلق آویزکردن، مسمومیت با قرص برنج و خوردن مواد سمی سه روش مرسوم خودکشی است، افزود: در این بین 30 تا 40 درصد خودکشی‌های منجر به فوت در استان به علت مصرف قرص برنج بوده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم‌پزشکی لرستان تصریح کرد: مرکز مشاوره شبانه‌روزی با شماره تماس 3515 راه‌اندازی شده که افراد نیازمند به مشاوره روانشناسی می‌توانند تماس بگیرند و از خدمات روانشناختی بهره ببرند.

انتهای پیام/85018

منبع: فارس

کلیدواژه: خودکشی برنج لرستان دانشگاه علوم پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۲۱۷۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمار واقعی قربانیان تصادفات در نوروز اعلام شد | بیشترین فوتی‌ها در این ۲ روز اتفاق افتاد

به گزارش همشهری آنلاین، عباس مسجدی رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور در رابطه با میزان مرگ و میر ناشی از تصادفات رانندگی در ایام نوروز سال ۱۴۰۳ گفت: در حدفاصل روزهای ۲۵ اسفند ۱۴۰۲ تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۳ (۲۰ روز) ۱۰۶۵ نفر بر اثر تصادفات رانندگی جان خود را از دست دادند.

وی افزود: این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که ۱۱۷۵ نفر فوتی ناشی از تصادفات رانندگی داشتیم، حدود ۹/۵ درصد کاهش داشته است.

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور با بیان اینکه بیشترین آمار مرگ و میر ناشی از تصادفات رانندگی نوروز امسال در روزهای ۳ فروردین و ۲۸ اسفند رقم خورد، عنوان کرد: ۷۶ درصد فوتی‌های ناشی از تصادفات ایام نوروز سال جاری را آقایان و ۲۴ درصد را خانم‌ها تشکیل می‌دهند.

وی تصریح کرد: تعداد مصدومین ناشی از تصادفات رانندگی نیز در این ایام ۱۷ هزار و ۲۴۴ نفر بود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۴/۵ درصد کاهش داشت.

کد خبر 846634 منبع: ایسنا برچسب‌ها پزشکی قانونی خبر مهم نوروز حوادث ایران تصادف

دیگر خبرها

  • اغازواکسیناسیون پنوموکوک (سینه پهلو)در مجموعۀ زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه
  • آخرین آمار تصادفات نوروز ۱۴۰۳
  • کاهش محسوس علاقه پسران به دانشگاه ها؟!
  • آمار واقعی قربانیان تصادفات در نوروز اعلام شد | بیشترین فوتی‌ها در این ۲ روز اتفاق افتاد
  • آمار سازمان پزشکی قانونی؛ نوروز امسال هزار و ۶۵ نفر در تصادفات جان باختند
  • مرگ ۱۷۸ نفر بر اثر مسمومیت با قرص برنج در مازندران
  • افزایش چشمگیر آمار سرطان در استان
  • قدر دانی از خیرین سلامت در کرمان
  • مرگ‌ومیر حوادث ترافیکی در خوزستان ۱۲ درصد کاهش داشت
  • تکمیل بیش از ۸۰ درصد زیرساخت‌های بهداشتی در خوزستان