Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-28@18:28:29 GMT

شهید ذاکری نیای: نگذارید دشمن برما بتازد

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۲۱۷۸۲

شهید ذاکری نیای: نگذارید دشمن برما بتازد

شهید غلام ذاکری نیای یادگار هاشم(هاشم عباس) و زهرا یکم مهر ۱۳۳۴ در روستای فخرآباد از توابع شهرستان میناب به دنیا آمد.

وی سواد خواندن و نوشتن داشت، و  همچون سایر مردم این روستا که اغلب آن‌ها کشاورز و باغدار هستند، در کار کشاورزی فعالیت داشت اما با شروع جنگی تحمیلی او نیز دیگر رزمندگان میناب عزم رفتم به جبهه کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ۰ا اردیبهشت ماه سال ۶۱ براثر اصابت ترکش در منطقه ام الرصاص عراق به شهادت رسید.

مزار شهید غلام ذاکری نیای در گلزار شهیدان شهرستان میناب قرار دارد.

«فخرآباد، روستایی در دهستان حومه بخش مرکزی شهرستان میناب استان هرمزگان ایران است که بر پایه سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۹۵ جمعیت این مکان ۹۸۱ نفر (۲۸۰خانوار) بوده است. شغل عمده مردم این روستا کشاورزی و باغ‌داری است و یکی از محصولات عمده‌ای که در این روستا قدمتی ۵۰ ساله دارد، کشت و برداشت انبه است».

این شهید دفاع مقدس ۲۵ فروردین سال ۶۱ در بخشی از وصیت نامه‌اش در جایگاه پدر آورده است: پدر بزرگوارم هاشم عباس ذاکری سلام امیدوارم که خداوند صبر و شکیبایی به شما بدهد...مرا حلال کنید و برایم طلب آمرزش کنید.

وی افزوده است: پدرجان همان طور که می‌دانید مملکت ما در حال جنگ است و به خاطر دفع تجاوز دشمن نیاز به خون شهید دارد و می‌بینید که جوانان این مملکت چه طور عاشقانه به استقبال شهادت می‌روند و از میهن اسلامی خود دفاع می‌کنند و آن‌ها هم پدر و مادر دارند و برای آن‌ها عزیزند وبا تمام مهرو محبتی که بین آن‌ها وجود دارد ولی در راه خدا از همه چیز خود می‌گذرند و در راه معبود نثار می‌کنند.

شهید غلام ذاکری نیای نوشته است: در تربیت فرزندان بکوشید آن‌ها را با راه خدا آشنا سازید، آن‌ها را به مدرسه بفرستید، قرآن خواندن به آن‌ها بیاموزید و آن‌ها را نمازگزار بار بیاورید.

وی هم‌چنین به آشنایان خود توصیه کرده است: از این جمهوری اسلامی پشتیبانی کنید و نگذارید که دشمن برما تسلط یابد و برما بتازد و دوباره ما را به بند بکشد.

استان هرمزگان در مجموع دارای یکهزار و ۲۵۰ شهید و  یکهزار و ۱۰ جانباز شامل( ۷۷۰ جانباز ۲۵ درصد تا ۳۹ درصد، ۱۰۹ جانباز ۴۰ درصد تا ۴۹ درصد ،۹۰ جانباز ۵۰ تا ۶۹ درصد، ۴۱ جانباز ۷۰ درصد) است.

از این تعداد جانبازان استان هرمزگان، ۲۱ اردیبهشت ماه امسال 'سلیمان داج' یکی دیگر از این جانبازان شیمیایی پس از سال‌ها تحمل درد و رنج عوارض شیمیایی از ناحیه ریه در بیمارستان ام لیلا بندرعباس به برادران شهیدش پیوست.

با درگذشت مرحوم محمد نیرومند جانباز ۷۰ درصد نیز تعداد جانبازان استان هرمزگان هم‌اکنون به ۱۰۰۸ نفر رسیده است.

برچسب‌ها دفاع مقدس ایثار و شهادت شهدا هرمزگان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دفاع مقدس ایثار و شهادت شهدا هرمزگان دفاع مقدس ایثار و شهادت شهدا هرمزگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۲۱۷۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اردوی تیم ملی والیبال ساحلی زیر ۱۹ سال کشور در هرمزگان

محمد قویدل مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان افزود: طبق هماهنگی‌های انجام شده، زمین‌های والیبال ساحلی دانش‌آموزی طرح شهید سلیمانی میناب که به نام «شهید مدافع سلامت شهید ایرج رحیمی» نامگذاری شده است، از دهم تا دوازدهم فروردین جاری میزبان شاگردان عبدالرئوف بستگانی سرمربی فرهنگی و با تجربه هرمزگانی تیم ملی والیبال ساحلی زیر ۱۹ سال جمهوری اسلامی ایران خواهد بود.

وی گفت: علاقه‌مندان به این رشته ورزشی و همچنین دانش‌آموزان و دوستداران تیم ملی والیبال می‌توانند شاهد این تمرینات در روزهای جمعه (عصر) و شنبه و یکشنبه (در نوبت صبح و عصر) در بازه زمانی ۱۰ تا ۱۲ فروردین باشند.

این مقام مسئول اذعان کرد: چنین اقدامات فرهنگی ورزشی باعث ایجاد انگیزه و پیشرفت رشته ورزشی والیبال ساحلی دانش آموزی در نقاط مختلف استان هرمزگان خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • اردوی تیم ملی والیبال ساحلی زیر ۱۹ سال کشور در هرمزگان
  • تردد دریایی در قشم برقرار است/ تعطیلی ۳ اسکله گردشگری
  • مراسم بزرگداشت شهید جانباز سید محمد حسینی در فهرج
  • پیکر شهید جانباز ۷۰ درصد در مشهد تشییع شد
  • پیکر مطهر جانباز شهید در مشهد تشییع و خاکسپاری شد
  • ◄ کابل‌های مخابراتی و فیبرنوری از بندر پهل به بندر قشم انتقال یافت
  • تشییع شهید جانباز ۷۰ درصد دوران هشت سال دفاع مقدس در مشهد
  • تشییع پیکر مطهر جانباز معزز ۷۰ درصد در مشهد
  • جانباز ۷۰ درصد دفاع مقدس خراسان رضوی به شهدا پیوست
  • توقیف خودرو میلیاردی قاچاق در هرمزگان