Web Analytics Made Easy - Statcounter

فولکس‌واگن برآورد و اعلام کرده است که ۲۰ درصد از کل فروش آن تا سال ۲۰۲۵ میلادی به خودروهای الکتریکی تعلق خواهد داشت.

به گزارش ایسنا، بسیاری از کشورهای جهان قصد دارند با هدف مقابله با آلودگی هوا و کاهش میزان انتشار آلاینده‌ها و گازهای گلخانه‌ای و حفظ بیشتر محیط زیست، خودروهای تمام الکتریکی و برقی را به تولید انبوه برسانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

افزایش روزافزون خودروهای برقی و محبوبیت استفاده بیشتر از این خودروهای پاک، موجب شده است شرکت‌های خودروسازی در سراسر جهان به رقابتی تنگاتنگ پرداخته و هر یک از برنامه‌های خود برای طراحی و تولید خودروهایی بهتر و با توان پیمایش بیشتر رونمایی کنند.

بدین ترتیب شرکت‌های خودروسازی بزرگی تصمیم گرفته‌اند که تغییر رویکرد داده و به سمت و سوی ساخت و طراحی خودروهای برقی و الکتریکی و هیبریدی بپردازند تا در سال‌های آینده، مشتریان خودرو بیشتر به خرید این محصولات روی بیاورند.   

یکی از فعال‌ترین و بزرگترین شرکت‌های خودروسازی در زمینه توسعه، تولید و عرضه خودروهای الکتریکی، پاک و دوستدار محیط زیست، فولکس واگن است که به تازگی برآورد و اعلام کرده است که تا شش سال آینده (سال ۲۰۲۵ میلادی)، ۲۰ درصد معادل ۳۰ میلیون دستگاه از تولیدات این شرکت را خودروهای برقی تشکیل داده‌اند.

این در حالیست که در سال جاری میلادی سهم فروش خودروهای تمام برقی از کل تولیدات فولکس واگن تنها ۱ درصد بوده و پیش‌بینی می‌شود این رقم تا سال آینده به ۴ درصد برسد که بیشتر مرهون افزایش استقبال در بازارهای اروپا و چین خواهد بود.

بر اساس گزارش وب سایت insideevs، کارشناسان و تحلیلگران فعال در حوزه خودرو همچنین برآورد کرده‌اند که سهم خودروهای تمام الکتریکی در سال ۲۰۲۲ به ۸ درصد خواهد رسید.

آنها بر این باورند که در میان شرکت‌های خودروسازی بزرگ و معروف جهان، فولکس واگن تاکنون از برنامه‌های بهتر و جدی‌تری برای توسعه خودروهای برقی، پاک و دوستدار محیط زیست سخن گفته و خبر داده است که این امر می‌تواند منجر به افزایش سهم آن در بازارهای جهانی شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: فولكس واگن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۲۱۸۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماجرای اتوبوس‌های برقی داخلی به کجا رسید؟

مهدی چمران در آغاز دویست‌وبیست‌ونهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در گفتگو با خبرنگاران در خصوص دستور کار جلسه امروز شورا، افزود: «در جلسه امروز گزارش‌های حسابرسی سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ ارائه و بررسی می‌شود.»

به گزارش ایرنا، رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: «در حوزه مسکن، کار و فعالیت اصلی با وزارت راه و شهرسازی است و مدیریت شهری و ما می‌توانیم کمک‌کننده باشیم و هماهنگی‌ها را برای ارائه زمین انجام دهیم.»

رئیس شورای اسلامی شهر تهران سپس با بیان اینکه خوشبختانه ساخت واگن‌های ملی در حال طی کردن مراحل آزمایشی است، اظهار کرد: شاید هفته آینده بازدید از این واگن‌ها صورت بگیرد و این واگن‌ها می‌توانند وارد خطوط شوند.

چمران همچنین گفت: به نظر نمی‌رسد اتوبوس‌های برقی تولید داخلی تا پایان سال نیز وارد خطوط حمل و نقل پایتخت شوند و با برنامه‌هایی که ما دیدیم بعید است امسال به پایان برسد و آنچه خواهیم گرفت اتوبوس‌های دیزلی است که متاسفانه تحویل نگرفتیم.

به گفته وی، روز سه‌شنبه معاون حمل و نقل و ترافیک گزارش آن را ارائه خواهد داد و فکر نمی‌کنیم بیشتر از ۶۵۰ دستگاه اتوبوس تحویل داده شده باشد.

وی ادامه داد: برخی قطعات اتوبوس‌های داخلی در گمرک ترخیص نشده و پیگیری کردیم که این مشکلات برطرف شد، امیدواریم زودتر وارد شود و اگر این اقدام صورت بگیرد تعداد زیادی اتوبوس به کار گرفته خواهد شد.

چمران با بیان اینکه تامین تاکسی از طریق بخش خصوصی دنبال می‌شود، گفت: شهرداری نمی‌تواند تاکسی دار باشد و باید به رانندگان ارائه شود، اگر تاکسی‌های برقی وارد شهر شوند اتفاق خوبی خواهد افتاد وقتی خودرو‌های برقی وارد شوند در کاهش آلودگی هوا نیز اثرگذار خواهند بود.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه ما در بخش مسکن برنامه خاصی نداریم و این اقدام با وزارت راه و شهرسازی است، یادآور شد: ما می‌توانیم هماهنگی‌ها را برای ارائه زمین انجام دهیم و کمک‌های ما به این شکل است و کار اصلی با وزارت مسکن است.

دیگر خبرها

  • (تصاویر) خودرویی که شیشه جلو و سقف ندارد
  •  قدم جدید مدیران خودرو برای رهبری بازار خودروهای برقی در ایران
  • خلاص؛ استقلال و پرسپولیس صاحب جدید پیدا کردند
  • افول تسلا؛ قیمت سه مدل از خودروهای برقی تسلا در آمریکا کاهش می‌یابد
  • فولکس واگن تی راک؛ وارداتی جدید بازار ایران
  • پلاک گذاری تاکسی های برقی در انتظار نامه شورای عالی ترافیک
  • ترمز رشد خودروهای برقی کشیده شد
  • ماجرای اتوبوس‌های برقی داخلی به کجا رسید؟
  • مژده چمران به تهرانی ها: واگن های قطار جدید و ملی به مترو می آیند
  • واگن‌ ملی مترو در حال گذران مراحل آزمایشی/ برنامه خاصی برای مسکن نداریم