Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر قم گفت: انگیزه کلی در بافت فرسوده پایین است و باید هم دولت و هم مدیریت شهری اقدامات موثرتر و بیشتری را برای ایجاد تحرک در بافت فرسوده قائل شوند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محسن محرری  در گفتگو با خبرنگار قم فردا با اشاره به مشکلات بافت‌های فرسوده به عنوان معضلی که همچنان در قم وجود دارد، اظهار داشت: بافت فرسوده استان قم که توسط شورای عالی شهرسازی اعلام شده است 1700هکتار می باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: این مقدار حجم قابل توجهی از شهر را تشکیل می دهد که در مناطق 1، 7،3 و بخش هایی از منطقه 6 را هم در برمی گیرد.

احیا و بازسازی بافت فرسوده بسیار مهم است
عضو شورای شهر قم افزود: هدف از مشخص کردن و جدا کردن بافت فرسوده در شهر این است که توجه ویژه ای برای احیا و بازسازی این مناطق صورت بگیرد.
وی با اشاره به اقدامات انجام شده در این مناطق، عنوان داشت: اقدامات خوبی انجام گرفته است اما کافی نیست البته حمایت هایی که از سوی شورای شهر و شهرداری انجام شده است باعث ایجاد انگیزه و تحرک در شهروندان نشده است.
محرری اضافه کرد: در حال حاضر شهرداری برای دوطبقه در حد تراکم پروانه رایگان می دهد و اخیرا هم اعلام شده اگر دو ملک تجمیع شود و متراژ آن بیش از 400 متر باشد طبقه اضافه هم می دهد.
وی افزود: دولت هم برای بافت فرسوده تسهیلات ارزان قیمت در نظر گرفته که برای هر واحد 50میلیون تومان وام تعلق می گیرد.
رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر قم با اشاره به شرایط اقتصادی امروز، خاطرنشان کرد: امروز پروانه های صادره در محدوده بافت فرسوده قابل توجه نیست و آمارها نشان می دهد اهدافی که مدیریت شهری و دولت در بافت فرسوده داشته است محقق نشده است.

تسهیلات بانکی بافت فرسوده باید 50درصد ساخت واحد باشد
وی در ادامه با اشاره به عدم استقبال شهروندان، عنوان داشت: یکی از دلایل می تواند تسهیلات بانکی باشد؛ با توجه به قیمت تمام شده ساختمان باید میزان تسهیلات حداقل 50درصد قیمت تمام شده را تشکیل دهد.
محرری ادامه داد: 400سهمیه وام بانکی برای سال 97 در نظر گرفته شده بود که تا الان فقط 150مورد آن جذب شده است که نشان از عدم استقبال مردم است.

میزان تراکم از مشکلات دیگر سازندگان در بافت فرسوده است
وی تاکید کرد: میزان تراکم درخواست بعدی مردم است، در طرح تفصیلی تراکم ها به لحاظ تعداد طبقات محدود شده است به همین دلیل مردم مخصوصا سازندگان تقاضا دارند تا بتوانند تعداد طبقات بیشتری را در بافت فرسوده بسازند در حالی که طرح تفصیلی به دلیل محدودیت های ترافیکی و عرض شوارع این اجازه را نمی دهد.
عضو شورای شهر قم در خاتمه گفت: انگیزه کلی در بافت فرسوده پایین است و باید هم دولت و هم مدیریت شهری اقدامات موثرتر و بیشتری  را برای ایجاد تحرک در بافت فرسوده قائل شوند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۲۱۸۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرداری تهران تا پایان فروردین برای ارسال مدارک نوسازی مسکن مهلت دارد

حسین جنتی مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران جوان با بیان اینکه هشت شهرداری تاکنون برای بومی کردن بسته‌های تشویقی شهرسازانه در استان تهران وارد عمل شده‌اند گفت: از شهرداری‌ها  درخواست کرده ایم که‌ تا پایان فروردین ماه ۱۴۰۳ نسبت به ارسال مستندات و مدارک خود به معاونت شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان تهران اقدام کنند. 

او گفت: با ارسال مدارک و مستندات  توسط شهرداری ها در تلاش هستیم تا هر چه سریع‌تر این بسته‌ها به تصویب کمیسیون ماده ۵ برسد.

وی تصریح‌کرد:  برای نوسازی محلات هدف ما نیازمند صد‌ها گروه داوطلب جهادی متخصص هستیم، گروه‌هایی که وظیفه ترویج و آموزش ساکنان محلات هدف شهری را بر عهده دارند که در این زمینه از تمامی سازندگان ،انبوه سازان و بخش خصوصی  برای احیای نوسازی بافت های فرسوده دعوت می کنیم.

جنتی با اشاره به اینکه عمده مالکان واحد‌های فرسوده از توان مالی مناسبی برای نوسازی واحد‌های فرسوده خود برخوردار نیستند گفت:  در واقع حلقه‌های میانی یا همان حلقه‌های جهادی متخصص وظیفه دارند تا بستر مشارکت آنان را با سازندگان و توسعه گران فراهم کنند.

مدیرکل راه وشهرسازی استان تهران  توضیح داد: طبق برنامه ریزی های انجام شده در تلاش هستیم که امسال روند نوسازی بافت های فرسوده را  در تمامی محلات  هدف افزایش دهیم.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • رتبه دوم شبکه بانکی استان قم در پرداخت تسهیلات
  • ساخت حسگری دقیق برای نظارت بر سلول‌های قلب
  • پرداخت ۱۷ هزار میلیارد تومان تسهیلات به واحد‌های تولیدی
  • نوسازی بیش از ۶۰۰ پلاک بافت فرسوده در منطقه ۱۷
  • مشارکت مردمی در نوسازی بافت‌های فرسوده پررنگ می‌شود
  • رکورد ۱۰ ساله صدور پروانه در منطقه ۱۰ شکسته شد
  • میزبانی از یک میلیون گردشگر تا پایان نوروز در قلب تهران
  • رکورد ۱۰ ساله صدور پروانه ساخت در منطقه ۱۰ شکسته شد
  • ابلاغ قانون پرداخت تسهیلات ازدواج به شبکه بانکی/ تخلفات وام ازدواج را گزارش دهید
  • شهرداری تهران تا پایان فروردین برای ارسال مدارک نوسازی مسکن مهلت دارد