Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس ستاد انتخابات خراسان رضوی گفت: هزار و ۱۱۳ نفر از استان در انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت نام کردند که این تعداد 88 درصد جمعیت را آقایان شامل می شوند. به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حسن جعفری رئیس ستاد انتخابات خراسان رضوی در نشست خبری که با حضور اصحاب رسانه گفت: یازدهمین دوره داوطلبی انتخابات مجلس شورای اسلامی دیروز در ساعت ۱۸ به پایان رسید و در مجموع در خراسان رضوی شاهد تعداد هزار و ۱۱۳ نفر داوطلب بودیم که نسبت به دوره دهم، نیم برابر و نسبت به دوره نهم، سه برابر افزایش داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او با اشاره به اینکه آقایان با ۹۸۳ نفر ۸۸ درصد و بانوان با ۱۳۰ نفر، ۱۲ درصد مجموع داوطلبان را تشکیل می‌دهند، ادامه داد: ۲۴۷ نفر که ۲۲ درصد جمعیت ثبت‌نام کنندگان را تشکیل می‌دهند دارای سابقه داوطلبی و ۸۶۶ نفر دیگر که ۷۸ درصد آمار ثبت نام کنندگان را به خود اختصاص داده‌اند فاقد سابقه داوطلبی هستند.
رئیس ستاد انتخابات خراسان رضوی ضمن اعلام حضور ۲۹۷ ایثارگر در مجموع داوطلبان، در خصوص سابقه نمایندگی فعلی و ادوار داوطلبان گفت: ۱۷ نفر نماینده فعلی و ۱۶ نفر از نماینده ادواری مجلس شورای اسلامی در حوزه خراسان رضوی هستند.
جعفری افزود: بیشترین گروه سنی بین ۴۱ تا ۴۵ سال با ۲۰۸ نفر و کمترین گروه سنی داوطلبان یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در خراسان رضوی ۷۱ تا ۷۵ سال هستند که ۲ نفر را شامل می‌شود.
او با اشاره به اینکه بر اساس ملاک شغل، داوطلبان به ترتیب کارمندان، فرهنگیان، مشاغل آزاد، اساتید دانشگاه و پزشکان را شامل می‌شوند، تصریح کرد: در این دوره از شهرستان‌های درگز ۴۳ نفر، کاشمر، بردسکن و خلیل‌آباد ۳۴ نفر، تربت حیدریه، مه‌ولات و زاوه ۳۷ نفر، مشهد و کلات ۵۳۶ نفر، قوچان و فاروج ۳۷ نفر، فریمان، سرخس و بخش‌های احمدآباد و رضویه ۴۱ نفر، چناران و بینالود ۵۱ نفر، تربت‌جام، تایباد، باخزر و صالح‌آباد ۷۹ نفر، گناباد و بجستان ۲۸ نفر، نیشابور و فیروزه ۸۵ نفر، سبزوار، جغتای، جوین، خوشاب و داورزن ۸۵ نفر، خواف و رشتخوار ۵۷ نفر در یازدهمین دوره داوطلبی انتخابات مجلس شورای اسلامی از خراسان رضوی ثبت‌نام کرده‌اند که مجموعا تعداد آن‌ها به ۱۱۱۳ نفر می‌رسد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی گفت: از تعداد مشمولان ماده ۲۹ که ۱۹ نفر قبلا به منظور شرکت در این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی، استعفا داده بودند، تعداد ۱۳ نفر در انتخابات ثبت نام کرده‌اند.
جعفری افزود: به دلیل همزمانی دو انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری، ملاک هیات اجرایی، مجلس خبرگان قرار گرفت و بعد از دستور وزیر کشور مبنی بر آغاز ثبت‌نام داوطلبان، تشکیل هیات‌های اجرایی در استان آغاز شد.
او با بیان اینکه ۷۵ هیات اجرایی در استان به منظور انتخابات تشکیل شده است، ادامه داد: تعداد کل افراد هیات‌های اجرایی ۸۲۵ نفر است که اعضای اداری ۲۲۵ نفر و تعداد معتمدین این هیات‌ها ۶۰۰ نفر هستند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی گفت: ۷۵ حوزه انتخابیه در استان وجود دارد که شامل ۱۲ حوزه انتخابیه اصلی و ۶۳ حوزه انتخابیه فرعی است که این ۶۳ حوزه شامل ۱۸ فرمانداری و ۴۵ بخشداری می‌شود.
جعفری در خصوص میزان حضور احزاب در هیات‌های اجرایی انتخابات، افزود: اصولگرایان ۲۲ درصد، اصلاح‌طلبان و اعتدالیون ۳۴ درصد و مستقلین ۴۴ درصد اعضای هیات اجرایی خراسان رضوی را تشکیل می‌دهند.
او در خصوص تبلیغات پیش از موعد داوطلبان، ادامه داد: تبلیغات پیش از موعد براساس ماده ۶۵ قانون انتخابات به ویژه در فضای مجازی ممنوع است و مرتکبان تحت پیگرد قانونی قرار خواهند گرفت.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی با اشاره به اینکه هیات اجرایی انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری در خراسان رضوی مشترک است، گفت: با توجه به فوت آیت‌ الله محمود شاهرودی که نماینده خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری بودند این انتخابات برای یک کرسی در این استان برگزار می‌شود که تاکنون پنج نفر، در این زمینه داوطلب شده‌اند و ثبت نام از این افراد تا ۲۱ آذرماه ادامه دارد.     انتهای پیام//ف.س

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: استانداری انتخابات مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۲۲۰۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات کامل زمان‌بندی برگرازی مرحله دوم انتخابات مجلس

ستاد انتخابات کشور کلیات جدول برنامه زمان‌بندی مرحله دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی را منتشر کرد.

منبع: مهر

tags # مجلس شورای اسلامی سایر اخبار غذای ویژه انسان‌های اولیه چه بود و چه مزه‌ای داشت؟ | دستور پخت یک غذای مخصوص نئاندرتال‌ها! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟! انسان‌های نخستین چگونه صحبت می‌کردند؟

دیگر خبرها

  • آمادگی استان اردبیل برای برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی
  • دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه کرمانشاه تمام الکترونیک برگزار می‌شود
  • از هزینه شدن جایگاه رهبری در امور حزبی ممانعت شود
  • درخواست از بیت رهبری درپی تکرار یک ادعای عجیب درباره ریاست مجلس آینده
  • جنگ لیست‌ها در مرحله دوم انتخابات مجلس دوازدهم
  • افزایش ۲۱ درصدی دستگیری متهمان مواد مخدر در خراسان شمالی
  • صدور اعتبار نامه نمایندگان منتخب تهران در مجلس دوازدهم
  • صدور اعتبارنامه ۱۴ نماینده منتخب تهران در مجلس
  • جزئیات کامل زمان‌بندی برگرازی مرحله دوم انتخابات مجلس
  • تمهیدات لازم برای برگزاری دور دوم انتخابات مجلس در ملایر اندیشیده شده است