Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، امروز سالروز درگذشت یکی از علمای بزرگ جهان تشیع است، عالمی که امروز جای خالی او و اندیشه‌هایش در جامعه به وضوح دیده می‌شود، عالمی که وقتی زندگی‌نامه‌اش را مرور کردم بار دیگر افسوس خوردم به اینکه چقدر امروز نیاز به چنین مردان بزرگی داشتیم، مردانی که یک‌تنه و مقاوم پای آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی بایستند و لحظه‌ای هم از آن دست نکشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در روستای گوگد واقع در پنج کیلومتری شهرستان گلپایگان متولد شد و زمانی که دو سال و نیم بیشتر نداشت، مادرش را از دست داد و در سن ۹ سالگی در سوگ از دست دادن پدر نشست.

زمانی که مرحوم حاج شیخ عبدالکریم حائری یزدی در شهر قم تصمیم به اقامت گرفت، به همراه جمعی دیگر به دعوت رسمی استادش حائری به سوی این شهر حرکت کرد و در مدرسه فیضیه ساکن شد. هرچند بیشتر تحصیلاتش در قم سپری شد، اما مدت چندماهی را در شهر نجف در محضر آیات غروی اصفهانی و سید ابوالحسن اصفهانی تلمّذ کرد.

پنجشنبه ۱۸ آذر ۱۳۷۲ روز آخر حضور این مرد بزرگ در این دنیا بود. وقتی خبر رحلت او در رسانه‌ها پیچید، ۷ روز عزای عمومی و یک روز تعطیل اعلام شد و پیکرش نیز روز ۱۹ آذر در تهران با حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی آیت‌الله خامنه‌ای و مردم عزیزمان تشییع شد.

یک روز بعد (شنبه) بر پیکر او به امامت آیت‌الله لطف‌الله صافی گلپایگانی نماز میّت اقامه و در مسجد بالاسر حرم حضرت فاطمه معصومه (س) به خاک سپرده شد. امروز ۱۸ آذر و ۱۲ ربیع‌الثانی سالروز رحلت او؛ آیت الله سیدمحمد رضا گلپایگانی زعیم عالیقدر حوزه علمیه قم است.

رهبر معظم انقلاب در پیام تسلیتی که برای ایشان صادر کردند، فرمودند: «آن بزرگوار یکی از اسطوانه‌های انقلاب و نظام جمهوری اسلامی بشمار می‌آمد. در دوران اختناق و در مقابله با حوادث سهمگین سال‌های تبعید امام‌خمینی قدس سره مواردی پیش آمد که صدای این مرد بزرگ، تنها صدای تهدیدکننده‌ای بود که از حوزه علمیه قم برخاست و به نهضت شور و توان بخشید.

پس از پیروزی انقلاب، همواره در قضایای عمومی کشور، حضوری بارز و پشتیبانی‌ای صریح از نظام جمهوری اسلامی و از مقام منیع رهبری و شخص شخیص امام راحل قدس‌الله نفسه الزکیه داشت و مورد تکریم و احترام بلیغ آن حضرت بود. فقدان این بقیه السلف اعاظم، و این ملجاء و مرجعه مؤمنان، ثلمه‌ای بزرگ و ضایعه‌ای جبران‌ناپذیر است.»

منبع: راه دانا

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: امام خمینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۲۲۰۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جز امام (ره) و رهبری کسی در ابتدای انقلاب حامی ارتش نبود

به گزارش خبرگزاری مهر، امیر سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی، فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران به مناسبت ۲۹ فروردین و روز ارتش در گفت‌وگویی با پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله‌العظمی سیدعلی خامنه‌ای (مدظله‌العالی) به بررسی عملکرد ارتش در سال‌های بعد از انقلاب و تفاوت‌های بنیادین آن با ارتش پیش از انقلاب پرداخت.

فرمانده کل ارتش با تاکید بر اینکه جز حضرت امام (ره) و رهبر انقلاب، کسی در ابتدای انقلاب حامی ارتش نبود، گفت: شاید کسی تصور نمی‌کرد ارتشی که در دوران پهلوی اول بنیان گذاشته شد و در دوران پهلوی دوم به نماد اصلی طاغوت و ژاندارم منافع غرب در خاورمیانه تبدیل شده بود، بعد از سرنگونی طاغوت بلافاصله با انقلابِ برآمده از دل مردم، اعلام وفاداری کرده و در ادامه به بازوی قدرتمندی برای حفظ و حراست از منافع ملت ایران و انقلاب اسلامی تبدیل شود. ارتشی که حالا بنا بر فرمایش حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در جبهه‌های مقاومت هم ایفای نقش می‌کند.

کد خبر 6081836 نفیسه عبدالهی

دیگر خبرها

  • جز امام (ره) و رهبری کسی در ابتدای انقلاب حامی ارتش نبود
  • ارتش مایه مباهات و سربلندی ملت ایران است
  • ۲۹ فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی گرامی باد
  • رهبر انقلاب با قدرت و حکمت امروز در حال اداره کشور است
  • ۲۹ فروردین تاریخی ماندگار برای ارتش جمهوری اسلامی ایران
  • امام خمینی چطور جلوی انحلال ارتش را گرفت؟
  • اعلام آمادگی پایگاه پدافندی ارتش در آبدانان
  • ضرورت معرفی خدمات انقلاب اسلامی درعرصه عمل وخدمت
  • کار شجاعانه ایران برگرفته از آموخته‌های امام خمینی بود
  • تجدید میثاق کارکنان ارتش با آرمان‌های امام خمینی (ره)