Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-19@17:31:44 GMT

استیضاح زنگنه از دید نمایندگان آذربایجان‌غربی

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۲۲۱۷۵

استیضاح زنگنه از دید نمایندگان آذربایجان‌غربی

در حالی که خبر استیضاح بیژن زنگنه در مجلس مطرح است نظر چند نماینده ٰآذربایجان‌غربی را در مورد این استیضاح جویا شدیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، در روزهای اخیر خبر استیضاح «بیژن زنگنه» وزیر نفت در مجلس شورای اسلامی مطرح و گفته می‌شود که تاکنون 70 نفر موافق استیضاح وی بوده و جزو امضاءکنندگان استیضاح بوده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما در این بین، برخی نمایندگان نیز با دلایل خاص خود مخالف موضوع استیضاح بوده و از عملکرد زنگنه راضی بوده‌اند، در این گزارش خبرنگار فارس نظر چندنماینده آذربایجان‌غربی رادر مورد استیضاح وزیر نفت را جویا شده است.

زنگنه در شرایط تحریم فروش نفت را به حداکثر رساند

سیدهادی بهادری نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی یکی از مخالفان استیضاح وزیر نفت است، وی در رابطه با دلایل مخالفت با استیضاح بیژن زنگنه اظهار کرد: وزیر نفت از وزرای قدیمی کشور و فردی باتجربه است و در شرایط تحریم نیز تلاش دارد که فروش نفت را به حداکثر برساند.

وی تصریح کرد: زنگنه از لحاظ شناخت اوپک و بازارهای جهانی و نیز قدرت خطرپذیری و سرمایه‌گذاری فرد باسابقه‌ای است و در این شرایط، هر کسی نمی‌تواند تصدی پست وزارت نفت را بپذیرد اما در کنار آن، برخی نمایندگان نیز برخی انتقادات را بر عملکرد وی وارد می‌کنند.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: اخیر چند اظهارنظر وزیر نفت، بازتاب چندان مناسبی در جامعه نداشت چون اظهار کرده بود، تا جایی که مردم آستانه تحمل دارند باید قیمت بنزین را افزایش داد که این ادبیات مناسب یک مدیر باسابقه نبوده است.

استیضاح وزیر نفت در 9 محور طراحی شده است

نادر قاضی‌پور نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه خود از طراحان اصلی استیضاح وزیر نفت بوده و تاکنون 70 نماینده آن را امضا کرده‌اند اظهار کرد: استیضاح بیژن زنگنه در 9 محور عنوان شده است.

وی افزود: از جمله محورهای آن، حذف کارت سوخت و راه‌اندازی مجدد و وارد کردن خسارات مادی و معنوی به کشور، افزایش قاچاق سوخت و عدم ارائه راهکار مناسب برای پیشگیری از آن و نیز عدم اجرای قانون هدفمندی یارانه در 6 سال گذشته برای افزایش تدریجی قیمت بنزین و ایجاد شوک قیمتی است.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: همچنین ارائه اطلاعات غلط و نادرست برای افزایش قیمت بنزین و آثار مرتبط با آن، عدم صداقت در بیان مطالب و برخورد با مردم در موضوع گران شدن قیمت بنزین، وجود دستگاه کارت‌خوان در دفتر وزارتی و سو استفاده از آن از دیگر محورهای استیضاح وزیر نفت به شمار می‌رود.

وی تصریح کرد: از سوی دیگر، ناکارآمدی در انعقاد قراردادهای میادین مشترک نفتی و گازی و تخریب روابط مشترک با برخی از کشورهای همسایه و شرکای راهبردی، اتخاذ برخی تصمیمات نادرست در واگذاری‌ها و نیز عدم توجه به توسعه پالایشگاه‌های نفت و پتروشیمی و نیز توسعه فرآورده‌های نفتی برای مقابله با تحریم‌ها از سایر دلایل استیضاح بیژن زنگنه به شمار می‌رود.

برداشت  از معادن مشترک نفت و گاز در زمان زنگنه دو برابر شده است

در ادامه جلال محمودزاده نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی نیز که مخالف استیضاح وزیر نفت است در رابطه با دلایل مخالفت خود گفت: وی در بحث برداشت از معادن مشترک نفتی و گازی بین کشورهای همسایه خلیج فارس عملکرد مناسبی داشته و برداشتش حداقل دو برابر شده است.

وی بیان کرد: همچنین عملکرد وزیر نفت در گازرسانی به مناطق محروم بسیار مطلوب بود برای مثال به استانی مانند سیستان و بلوچستان که هیچ کدام از شهرها و روستاهایش گازرسانی نشده بود، هم اکنون گازرسانی آغاز شده و در آذربایجان‌غربی که از حیث گازرسانی وضعیت مناسبی نداشت، در بیشتر روستاها عملیات مطلوبی انجام شده است.

نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی افزود: از سوی دیگر ارتباطاتی که زنگنه با وزرای نفت سایر کشورها به ویژه کشورهای عضو اوپک ایجاد کرده است، ارتباطی بسیار مطلوب و نزدیک بوده و همین امر سبب شده که کشورمان در این شرایط تحریم ظالمانه دشمن، بتواند تا اندازه ای فروش نفت داشته باشد و بی‌شک اگر این ارتباطات برقرار نبود، فروش نفت بسیار پایین‌تر از این مقدار بود.

 

انتهای پیام/61024/ن

منبع: فارس

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی نفت آذربایجان غربی زنگنه فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۲۲۱۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم فرهنگ سازی مناسب برای مشارکت مردم در احیای دریاچه ارومیه

مدیر کل فرهنگ و ارشاد آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه در برگزاری جشنواره فرهنگی هنری دریاچه ارومیه تمامی دست گاه‌های اجرایی مشارکت داشتند برلزوم فرهنگ سازی مناسب برای مشارکت مردم در احیای نگین فیروزه ای آذربایجان غربی تاکید کرد.

علیرضا نوروزی افزود: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی، وظیفه کمیته فرهنگی و هنری این جشنواره را برعهده داشت و تمامی برنامه‌های فرهنگی برگزار شده در جشنواره با هماهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان صورت گرفته بود.

وی به نتایج برگزاری نخستین جشنواره فرهنگی ورزشی دریاچه ارومیه اشاره کرد و گفت:  مردمی که برای بازدید از دریاچه در این حشنواره حضور داشتند زنگ خطر خشکی دریاچه را احساس کرده و متوجه شدند که این دریاچه در خطر قرار گرفته و باید برای احیای ان مشارکت کنند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد آذربایجان غربی با بیان اینکه اصلی‌ترین عامل خشکی دریاچه ارومیه اسراف در مصرف آب بوده گفت: با برگزاری چنین برنامه‌هایی مردم با مصرف درست استفاده کردن از اب آشنا می‌شوند.

نوروزی تصریح کرد: ملت ایران در این دریاچه سهم دارند پس باید در احیای دریاچه ارومیه نیز مشارکت داشته باشند با درست مصرف کردن و اگاهی از تبعات خشکی دریاچه ارومیه مردم می‌توانند کمک بزرگی به احیای نگین فیروزه‌ای آذربایجان کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان غربی ارومیه

دیگر خبرها

  • آمریکا به دنبال ترمیم چهره کتک‌خورده اسرائیل در جریان عملیات «وعده صادق» است
  • نماینده ولی فقیه در استان و استاندار آذربایجان‌غربی درگذشت روحانی جهادی را تسلیت گفتند
  • لزوم فرهنگ سازی مناسب برای مشارکت مردم در احیای دریاچه ارومیه
  • علاقه مردم آذربایجان به مرحوم حسنی بی حد و اندازه است
  • برگزاری میز خدمت فرماندار چالدران با جامعه هدف بهزیستی
  • درخواست آیت‌الله علم‌الهدی برای نظارت جدی بر وضعیت معادن
  • سرانه فضای ورزش دانش آموزی کشور دو و نیم برابر می شود
  • آیا وزیر آموزش و پرورش استیضاح می شود؟
  • مردم قدردان نیروهای مسلح عزتمند ایران اسلامی هستند
  • نماینده مجلس: کاش رئیسی، بلوچ بود