Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-04-25@12:12:00 GMT

از اجرای برجام ناراضی هستيم

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۲۲۲۶۱

از اجرای برجام ناراضی هستيم

به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان به منظور حضور در اجلاس وزرای امور خارجه روند استانبول - قلب آسیا، وارد فرودگاه استانبول شد.

هشتمین کنفرانس روند استانبول-قلب آسیا فردا دوشنبه با حضور وزرای خارجه ۱۴ کشور منطقه در استانبول برگزار می شود. موضوع هشتمین کنفرانس وزیران امور خارجه روند استانبول-قلب آسیا، صلح همکاری و رفاه، خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کنفرانس با سخنرانی‌های افتتاحیه رجب طیب اردوغان و محمد اشرف غنی روسای جمهور و با ریاست مشترک مولود چاووش‌اوغلو و ادریس زمان وزیران امور خارجه ترکیه و افغانستان آغاز به کار خواهد کرد.

نخستین نشست روند استانبول- قلب آسیا در در سال ۲۰۱۱ به منظور گسترش همکاری‌های منطقه‌ای در قبال افغانستان و با شرکت وزیران امور خارجه ۱۴ کشور؛ ترکیه، افغانستان، آذربایجان، چین، هند، ایران، قزاقستان، قرقیزستان، پاکستان، روسیه، عربستان، تاجیکستان، ترکمنستان و امارات متحده عربی در استانبول برگزار شد.
 
وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت: میزان تعهد اتحادیه اروپا و کشورهای عضو نسبت به اجرای برجام رضایت بخش نیست و این موضوع از سوی ایران و دو عضو غیر اروپایی با صراحت در کمیسیون برجام مطرح شده است.
 
وزیر امور خارجه کشورمان در بدو ورود به فرودگاه استانبول، به منظور حضور در اجلاس وزرای خارجه روند استانبول - قلب آسیا در گفتگو با خبرنگاران، با تاکید بر ضرورت اجرای واقعی تعهدات برجام توسط طرف های مذاکره گفت:جمهوری اسلامی ایران همواره آماده است، در صورت اجرای کامل تعهدات توسط دیگران، اقدامات مبتنی بر ماده 36 را متوقف کند.

محمد جواد ظریف با ابراز نارضایتی از میزان تعهدات اتحادیه اروپا و کشورهای عضو نسبت به اجرای برجام افزود: این موضوع هم از سوی ایران و هم از سوی چین و روسیه، به عنوان دو کشور غیر اروپایی عضو در کمیسیون برجام به صراحت مطرح شده است.

وزیر امور خارجه کشورمان با مثبت ارزیابی کردن پیوستن 6 کشور عضو اتحادیه اروپا به اینستکس، عملیاتی شدن اینستکس را شرط لازم این اقدام عنوان کرد و تصریح کرد:آنچه لازم است عملیاتی شدن با امضای تفاهم نامه طرفهای ایرانی و اروپایی است که امکان اجرای این روش و مکانیسم در آینده وجود دارد.

ظریف هدف از سفر به ترکیه را حضور در هشتمین اجلاس ابتکار استانبول، قلب آسیا برای هماهنگی همکاری های منطقه ای با هدف ایجاد ثبات، امنیت و توسعه همه جانبه در افغانستان عنوان کرد و گفت:در شرایط کنونی وضعیت افغانستان، با توجه به انتخابات ریاست جمهوری و تحولات مذاکرات صلح در شرایط ویژه است و نقش فعال کشورهای هم منطقه ای و هسایگان در روند صلح و بازسازی افغانستان، ضروری است.

وی افزود: این اجلاس فرصت مناسبی است که کشورهای مختلف در این زمینه ها بحث و در حوزه هایی که میتوانند به افغانستان کمک کنند.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به روابط ویژه جمهوری اسلامی ایران با همسایگان، تصریح کرد که از ابتدای مسئولیت وزارت خارجه، بیشترین تعداد سفرهای وی به کشورهای همسایه، از جمله روسیه و ترکیه بوده است.
 
انتهای پیام/
 
 

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۲۲۲۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارش زنده: ایران 0- کویت 0

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی فوتسال ایران در نخستین بازی جام ملت‌های آسیا موفق به کسب پیروزی 3 بر یک برابر افغانستان شد و در دومین مسابقه به برتری 4 بر 2 مقابل بحرین رسید تا صدرنشین گروه D شود ولی شاگردان وحید شمسایی برای صعود به‌عنوان تیم نخست به دور حذفی نیاز به گرفتن امتیاز در جدال با کویت دارند؛ تیمی که یک برد و یک تساوی در دو دیار اخیرش داشته و می‌خواهد از ایران امتیاز بگیرد تا مانع از سقوط افغانستان شود.

گروه D جام ملت‌های فوتسال آسیا- 2024 تایلند- بازی سوم
سالن: هوآ مارک ایندور (بانکوک)- ساعت 17:30
داوران: بنجاپول موچاروئنساپ (تایلند)؛ آن ران (چین)، آناتولی روباکوف (ازبکستان)، هیرویوکی کوبایاشی/ وقت نگهدار: فهد الحُسنی (امارات)

تیم ملی فوتسال ایران
سعید مومنی، محمدحسین درخشانی، مسلم اولادقباد، سالار آقاپور و بهروز عظیمی
سرمربی: وحید شمسایی

تیم ملی فوتسال کویت
فهد الخواری، محمد العجمی، عبدالرحمن الطاویل، ناصر العلبان و صالح الفاضل
سرمربی: دیوید مارین اورتگا

در حاشیه

 استقبال بهتری از این بازی نسبت به دو بازی گذشته تیم ملی فوتسال ایران به عمل آمده است.

ملی پوشان فوتسال ایران شروع خوبی در این بازی داشتند و دو حمله جدی در همان ثانیه‌های نخست ایجاد کردند.

دیگر خبرها

  • کرسپو و کیول: از فینال استانبول تا لیگ قهرمانان آسیا
  • افغانستان جنایات رژیم صهیونیستی در بیمارستان ناصر را محکوم کرد
  • وزیر امور خارجه انگلیس در نقش آشپز (فیلم)
  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران نیستیم
  • واکنش امیرعبداللهیان به تصمیم اتحادیه اروپا درباره ایران
  • اتحادیه اروپا باید رژیم اسرائیل را تحریم کند
  • امیرعبداللهیان: اتحادیه اروپا باید رژیم اسرائیل را تحریم کند
  • وزیر خارجه اسرائيل: جلوی ایران را بگیرید
  • تاریخ‌سازی افغانستان در جام ملت‌های فوتسال آسیا
  • گزارش زنده: ایران 0- کویت 0