Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-19@12:45:35 GMT

فرهنگنامه «جاودانه‌های تاریخ» در یزد رونمایی شد

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۲۲۲۶۳

فرهنگنامه «جاودانه‌های تاریخ» در یزد رونمایی شد

گروه فرهنگی ــ فرهنگنامه «جاودانه‌های تاریخ» با حضور معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور در دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد رونمایی شد.

به گزارش ایکنا از یزد، کتاب فرهنگنامه جاودانه‌های تاریخ یکشنبه شب، 17 آذرماه با حضور حجت‌الاسلام محمدحسن کاویانی راد ، معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور و مدیرکل اسناد و انتشارات بنیاد در دفتر آیت‌الله ناصری، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌ جمعه یزد رونمایی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آیت‌الله ناصری، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد در این مراسم با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه گفت: دستگاه‌های فرهنگی باید همگی تلاش کنند تا این فرهنگ غنی در جامعه بسط و گسترش یابد.

امام‌جمعه یزد بر لزوم انتقال پیام انقلاب اسلامی به مردم جهان تأکید کرد و افزود: مردم مظلوم و ستمدیده در اقصی نقاط جهان تشنه دریافت پیام انقلاب اسلامی هستند و ما باید با برنامه‌ریزی و تلاش بیشتر این پیام را به آنان برسانیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان یزد تربیت و هدایت فرزندان شهدا در راستای اهداف عالیه نظام مقدس جمهوری اسلامی را خواستار شد و اظهار کرد: فرزندان شهدا و ایثارگران مدیران آینده انقلاب اسلامی و لشکریان مخلص حضرت ولیعصر ارواحنا له الفداه خواهند بود و مسئولان فرهنگی باید برای تربیت و هدایت صحیح آنان همت کنند.

حجت‌الاسلام محمدحسن کاویانی راد، معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امورایثارگران نیز با تأکید بر لزوم انتقال مفاهیم ارزشمند جهاد و شهادت به نسل جوان اظهار کرد: نگارش و تألیف کتاب در حوزه ایثار و شهادت تکلیف اخلاقی و معنوی نظام مقدس جمهوری اسلامی در پاسداشت یاد و خاطره شهدای والامقام و حماسه‌های ماندگار هشت سال دفاع مقدس است.

حجت‌الاسلام کاویانی راد افزود: سیاست فعلی بنیاد در این حوزه نشر و تألیف، جذب مشارکت و حمایت از تولید آثار به‌صورت نشر الکترونیک در فضای مجازی با کم‌ترین هزینه و بیشترین اثرگذاری است.

این مقام مسئول با بیان اهمیت و جایگاه قلم در دین مبین اسلام تصریح کرد: تمدن انسان از جایی شروع شد که به‌جای پرتاب سنگ القای کلمه را از طریق نگارش آغاز کرد و در بیان جایگاه و اهمیت نگارش همین بس که خداوند به قلم که وسیله نگارش است قسم یادکرد.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره 230 هزار شهید یادآور شد: انقلاب اسلامی ثمره خون مطهر شهداست و ما وظیفه‌داریم نسبت به پاسداشت دستاوردهای ارزشمند آنان همت کنیم.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری ایکنا ایکنا یزد یزد رونمایی از کتاب امام جمعه یزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۲۲۲۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات وعده صادق، عملیاتی موفق و بازدارنده

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، حجت الاسلام والمسلمین نکونام گفت: پایگاه نواتیم رژیم غاصب صهیونیستی از مجهزترین نقاط بود که مورد اصابت موشک‌های عملیات وعده صادق قرار گرفت.
وی افزود: اکنون آنها با جنگ روایت‌ها در رسانه‌ها به دنبال همراه کردن افکار عمومی هستند.
نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به شکست حمله نظامی آمریکا در طبس در اردیبهشت سال ۱۳۵۹ گفت: این یک معجزه الهی بود که با طوفان شن زمین گیر و خوار کرد.
حجت الاسلام والمسلمین نکونام افزود: این اتفاق حقیقت انقلاب اسلامی را روشن کرد.
وی گفت: تاسیس سپاه در دوم اردیبهشت ۱۳۵۸ هم عنایتی دیگر از پروردگار بود که با درایت امام راحل شکل گرفت که امروز در عرصه‌های مختلف حافظ انقلاب اسلامی است.
نماینده ولی فقیه در استان گفت: نیرو‌های مسلح ما هم پیمان و منسجم از آرمان‌های انقلاب اسلامی دفاع می‌کنند.
حجت الاسلام والمسلمین نکونام با اشاره به اینکه مسئله عفاف و حجاب نیاز به تدبیر درست دارد، افزود: یک مسئله نقش عمومی جامعه است و عرصه دیگر نقش حاکمیت و مسئولیت آن است که نباید اجازه دهد ناهنجاری‌ها گسترش یابند.
وی گفت: در این راستا دستگاه‌های متولی باید در میدان بوده و کمک کنند و از تجربه‌های قبلی استفاده شود.
نماینده ولی فقیه در استان گفت: دست دشمن در این زمینه آشکار است و در این زمینه نباید میدان را دست دشمن دهیم.
حجت الاسلام والمسلمین نکونام افزود: از تشییع معنادار و خوب راوی دفاع مقدس حاج جمعلی کیانی قدردانی می‌کنم، چرا که این جانباز بی حاشیه و همیشه در میدان بود.
وی در پایان از مسئولان خواست تا در خصوص مشکلات آورده نهضت ملی مسکن به صورت جدی ورود کرده تا بار این طرح فقط بر دوش متقاضیان نباشد.

دیگر خبرها

  • عملیات وعده صادق، عملیاتی موفق و بازدارنده
  • پاسخ کوبنده و سریع ایران در صورت هرگونه اقدام رژیم صهیونیستی
  • رفیعی در تاریخ لیگ جاودانه شد
  • دیدار جمعی از شعرای استان البرز با امام جمعه کرج
  • قدردانی نماینده ولی‌فقیه در استان از اجرای طرح نور
  • شورای فرهنگی در ادارات کردستان تشکیل شود
  • وعده صادق بخش کوچکی از توانمندی نظامی ایران بود
  • تجلیل مادران شهدا از نماینده ولی فقیه و فرماندهان سپاه ایلام
  • پیام نماینده ولی فقیه در لرستان به مناسبت روز ارتش
  • عصر شعر آئینی وعده صادق در کرج برگزار شد