Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر محمد هاشمی شهری روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: همزمان با اوج گرفتن همه گیری جهانی آنفلوآنزا از ۲ هفته قبل شاهد افزایش مراجعه هموطنان به کلینیک‌ها و درمانگاه‌های بیمارستان‌های رازی سراوان، دارالشفای میرجاوه، کلینیک الزهراء(س) خاش، بیمارستان‌ها و کلینیک‌های تابعه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان بوده‌ایم که برای دریافت خدمات ویزیت سرپائی به دلیل علائم این بیماری به مراکز درمانی مراجعه کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: بیش‌از ۷۵۰ نفر با علائم سرماخوردگی و آنفلوآنزا به بیمارستان‌های تابعه دانشگاه در شهر زاهدان مراجعه کرده‌اند که برخی از آنان به دلیل شدت بیماری بستری شدند.

 رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: پنج مورد فوت هم در اثر شدت علائم بیماری به وقوع پیوسته که عموما در افراد با بیماری‌های زمینه اتفاق افتاده است.

وی بیان کرد: با استقرار آزمایشگاه منطقه‌ای آنفلوآنزا در زاهدان روند تشخیص و درمان این بیماری در سیستان و بلوچستان تسریع شده و این آزمایشگاه قابلیت پاسخگویی به سایر دانشگاه‌های همجوار را داراست.

هاشمی شهری افزود: از ابتدای بحران آنفلوآنزا بیش‌از ۴۰۰ نمونه آزمایشگاهی مشکوک به آنفلوآنزا به آزمایشگاه ارسال شد که در کمتر از ۲۴ ساعت نتایج آن برای بیمارستان‌ها ارسال شده است.

وی تصریح کرد: برخی از استان‌ها نمونه را برای تشخیص قطعی به تهران ارسال می‌کنند ولی خوشبختانه امکان تشخیص قطعی نمونه‌های آزمایشگاهی آنفلوآنزا وجود دارد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان بابیان اینکه آنفلوآنزا و سرماخوردگی جزو بیماری‌های خود محدود شونده است، گفت: بیش‌از ۹۵ درصد از موارد بیماری نیازی به ویزیت و بستری ندارند و با مراقبت‌های معمول در منزل از قبیل استراحت، مصرف مایعات و در صورت نیاز استفاده از مسکن‌های ساده قابل مدیریت هستند.

وی تاکید کرد: استفاده از آنتی بیوتیک برای درمان آنفلوآنزا هیچ جایگاهی ندارد و هر گونه تجویز دارو به جز مسکن‌های ساده باید با ویزیت و نظر پزشک انجام شود.

هاشمی شهری اظهار داشت: بدن درد شدید، تهوع، استفراغ شدید، درد ستون فقرات، تنگی نفس از علائم شایع در انفلوآنزا است و همچنین آب ریزش بینی، عطسه، لرز خفیف و سردردهای خفیف از علائم سرما خوردگی است.

وی توصیه کرد: افراد سالم ضمن رعایت اصول بهداشت تنفسی اگر ناچار به مراقبت از بیماران آنفلوآنزا هستند دستان خود را با آب و صابون بشویند و  از دست دادن و روبوسی با افراد خودداری کنند.

برچسب‌ها سیستان و بلوچستان بهداشت و درمان مراقبت های ویژه آنفلوآنزا پروندهٔ خبری گسترش آنفلوآنزا در کشور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سیستان و بلوچستان بهداشت و درمان مراقبت های ویژه آنفلوآنزا سیستان و بلوچستان بهداشت و درمان مراقبت های ویژه آنفلوآنزا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۲۲۲۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اخذ حدود یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال جریمه از مشاورین املاک متخلف زاهدان

ابوالفضل مهدیار گفت: جریمه های مذکور از ۷۲ پرونده معرفی شده به تعزیرات حکومتی استان اخذ شده است که بیشترین این تخلفات شامل اخذ حق الزحمه مشاور املاک بيش از قيمت مصوب ابلاغی اتحاديه و تنظيم قرارداد خارج از سامانه است. 

وی گفت: مشاوران املاک متخلف بعد از محرز شدن تخلف علاوه بر استرداد وجه اضافی به شاکی، به پرداخت جزای نقدی محکوم می شوند.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان تاکید کرد: مسکن جزو کالاهای ضروری زندگی محسوب می شود نمی توانیم اجازه دهیم برخی با اقدامات غیرقانونی خود موجب اخلال در بازار مسکن و اجحاف در حق شهروندان را فراهم کنند.

مهدیار خاطرنشان کرد: ضمن حمایت از کاسبان خوش انصاف با مشاورین املاکی که به جهت دریافت سهم بیشتری از معامله اقدام به سوداگری، قیمت سازی و گرانفروشی می کنند به صورت قاطعانه و بدون هیچ مسامحه ای برخورد خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • اخذ حدود یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال جریمه از مشاوران املاک متخلف زاهدان
  • همه‌چیز در مورد یک ویروس بهاری؛ بیشتر مراقب کودکان خود باشید
  • سیل مسیر ریلی راه آهن زاهدان - میرجاوه را بست | عکس
  • کشف باکتری‌های خو‌ن‌آشام مرگباری که جذب خون می‌شوند
  • درمان رایگان انواع سرطان‌ها در دست برنامه‌ریزی است
  • برای درمان بواسیر باید به چه موضوعاتی توجه کرد؟
  • قطع ارتباط ۳۰۰ روستا در جنوب استان
  • تداوم بارش های رگباری در سیستان و بلوچستان
  • اخذ حدود یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال جریمه از مشاورین املاک متخلف زاهدان
  • هشدار دامپزشکی تربت حیدریه به دامداران در خصوص بیماری آنتروتوکسمی (قلوه نرمی)