Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@15:08:29 GMT

بازی شطرنج در تراکتور و کیش و مات هواداران

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۲۲۲۷۳

بازی شطرنج در تراکتور و کیش و مات هواداران

به گزارش ایرنا، تراکتور پس از آنکه در خرداد سال ۹۷ به طور رسمی به زنوزی واگذار شد، تغییرات گسترده ای را هم در سطح بازیکنان و هم در سطح کادر فنی و مدیرعاملی تیم تجربه کرد که البته هیج کدام از این تغییرات تاکنون این تیم پرطرفدار را به اهدافش نرسانده و تغییرات در کادر فنی و مدیرعاملان تیم راه به جایی نبرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این تیم در سال نخست مالکیت زنوزی در پایان رقابت ها و به رغم به کارگیری سه سرمربی در طول فصل و چندین مدیرعامل، به دلایل مختلف نتواست در رده ای بهتر از پنجمی قرار گیرد تا آرزوی هواداران این تیم برای قهرمانی در لیگ برتر  به سال بعد موکول شود؛ این تیم در آن سال در رقابت های جام حذفی نیز در مرحله یک شانزدهم و نخستین دیدار مقابل صنعت نفت آبادان شکست خورد و حذف شد.

تراکتور در نخستین سال تجربه با زنوزی در ابتدای فصل، جان توشاک ولزی را به خدمت گرفت، اما حضور وی در ایران و تیم تراکتور چندی نپایید و این مربی پس از ۷ بازی ایران را ترک کرد.

تیم زنوزی با توشاک ۲ برد، ۳ تساوی و ۲ شکست تجربه کرد و با ۹ گل زده و میانگین ۱.۲۸ گل برای هر بازی و ۱۰ گل خورده میانگین ۱.۴۲ گل برای هر بازی را تجربه کرد و این مربی ولزی شبانه تبریز را ترک کرد تا هدایت تیم به طور موقت به محمد تقوی برسد.

تقوی تا نیم فصل هدایت تراکتور را به عنوان سرمربی موقت برعهده گرفت و به رغم موقت بودن، بهترین عملکرد را در بین دیگر سرمربیان این تیم برجا گذاشت و با ثبت میانگین ۱.۹ امتیاز برای هر بازی، این تیم را ترک کرد.

تقوی پس از توشاک در ۹ بازی بر روی صندلی سرمربیگری تراکتور نشست و ۵ برد، ۲ تساوی و ۲ شکست را با این تجربه کرد و در این ۹ دیدار ۱۷ گل برای تراکتور به ثمر رسید و ۷ گل نیز وارد دروزاه این تیم شد و این نشانگر هجومی بودن تیم و عملکرد بهتر در خط دفاعی بود.

با برکناری تقوی از تراکتور در نیم فصل، جرج لینکز، پیرمرد بلژیکی، جانشین او شد؛ لیکنز موفق شد در ۷ دیداری که روی نیمکت تراکتورسازی نشست، ۵ پیروزی و ۲ تساوی کسب و امیدها برای قهرمانی این تیم را بیش از پیش کند.

اما آمار بسیار خوب لیکنز تا بازی سپیدرود ادامه داشت و اتفاقات این بازی و باخت های پی در پی تراکتور موجب حاشیه رفتن تیم شد و این اتفاق کار را برای لیکنز سخت تر و هواداران را از قهرمانی در لیگ برتر مایوس تر کرد.

لیکنز با تراکتور در ۱۵ بازی نیم فصل دوم ۷ برد، ۵ تساوی و ۳ باخت را تجربه کرد تا میانگین امتیاز لیکنز تا ۱٫۷ برای هر بازی کاهش یابد و همه این برکناری ها و انتصاب ها در پایان رده ای بهتر از پنجمی برای تراکتور نداشت.

سال نخست تراکتور زنوزی با تمام اتفاقات و کم و کاستی ها و فراز و فرودها و جدایی چند بازیکن کلیدی و تاثیرگذار از این به پایان رسید.

با شروع فصل نقل و انتقالات فصل جاری لیگ برتر، محمدرضا زنوزی در اولین اقدام، مصطفی دنیزلی، سرمربی ترکیه ای را به عنوان سکاندار تیم انتخاب و معرفی کرد و این مربی ترک که قبلا لیگ ایران را با تیم های پاس و پرسپولیس تجربه کرده بود، وارد گود مربیگری تراکتور شد و از همان ابتدا به هواداران قول قهرمانی در لیگ را داد.

۷ هفته نخست برای تراکتور رویایی و ایده آل بود و این تیم با دنیزلی و برخورداری از بازیکنان بزرگ و سرشناس بدون باخت و حتی گل خورده، خود را به به عنوان یکی از مدعیان به یگر تیم ها معرفی کرد. 

اما هفته هشتم رقابت ها، هفته پایان رکوردهای تراکتور در لیگ بود و این تیم مقابل صنعت نفت آبادان ۲ بر یک بازنده شد و روند پیروزی ها تراکتور در این بازی قطع شد.

به دنبال این بازی، تراکتور در تبریز ۴ بر ۲ به استقلال باخت و نقاط ضعف این تیم در خطوط سه گانه بیشتر بروز کرد و اصرار بر استفاده از بازیکنانی که انگیزه و رمقی برای بازی نداشتند، به تدوام نتیجه نگرفتن تراکتور در رقابت ها منجر شد.

تراکتور در هفته دهم ۲ بر صفر بازنده بازی با سپاهان شد و در پی لغو 2 بازی با شهر خودرو و پیکان، ضعیف ترین نتیجه را مقابل ضعیف ترین تیم لیگ کسب کرد و با تساوی مقابل شاهین شهرداری بوشهر در تبریز، موج انتقادات را متوجه این تیم کرد.

پس از کسب نتایج ضعیف اخیر، هرچند سرمربی تراکتور عنوان کرد که هنوز برای قهرمان کردن تراکتور امیدوار است و این تیم را قهرمان خواهد کرد، اما به یکباره این سرمربی ترک، کناره گیری خود را از هدایت تراکتور اعلام کرد تا تراکتور در طول ۱۸ ماه و کمتر از ۲ فصل چهار سرمربی را تجربه کند؛ بعید نیست این روند تا پایان رقابت های فصل جاری چندین بار تکرار شد و تراکتور پنجمین و یا ششمین مربی را نیز تجربه کند و آزمون و خطا در این تیم همچنان ادامه داشته باشد.

با این روند بازی شطرنجی که در تراکتور شروع شده و این بار به مهره احد شیخ لاری رسیده، به طور قطع نتیجه نخواهد داد و نتیجه ای جز کیش و مات هواداران و عقب افتادن آرزوی چندین ساله آنها منجر نخواهد داشت.

مدیریت باشگاه برای موفقیت در لیگ برتر باید برنامه ریزی بلند مدت داشته باشد و با پرهیز از آزمون و خطا در این تیم و بکارگیری بازیکنان جوان و باانگیزه و کادر فنی مجرب به خواسته هواداران جامه عمل بپوشاند.

برچسب‌ها تراکتورسازی تبریز مصطفی دنیزلی جان توشاک

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تراکتورسازی تبریز مصطفی دنیزلی جان توشاک تراکتورسازی تبریز مصطفی دنیزلی جان توشاک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۲۲۲۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاکو خمس: هیج وقت حس عدم امنیت در ایران نداشتم

پاکو خمس، سرمربی اسپانیایی سرانجام هفته گذشته به حضور ۴۹۵ روزه خود در تراکتور پایان داد و رسماً از این تیم جدا شد. خمس که دوران متفاوتی را در تراکتور پشت سر گذاشت درباره آنچه در این مدت تجربه کرد به صحبت پرداخت.

* از تجربه زندگی و کار در ایران راضی بودید؟

تجربه فوق العاده مثبتی در ایران داشتم، چه به لحاظ کاری و چه زندگی. قبل از اینکه ایران را ببینم تصویر خیلی مبهمی از این کشور داشتم ولی برایم تجربه فوق العاده و فراموش نشدنی شد.

* رفتار مردم تبریز با شما چگونه بود؟

از مهمان‌نوازی بی‌نظیر مردم تبریز بسیار تشکر می‌کنم. رفتار آنها با ما فوق‌العاده بود؛ پُر از عشق و احترام. این خیلی مهم بود، چون احساس غربت نمی‌کردیم. برای ما خداحافظی خیلی سخت بود چرا که یک سال و نیم پُر از محبت داشتیم و جمع شدن اشک در چشم من و دستیارانم و مسئولان تیم و اطرافیان مشهود بود.

* این سؤال‌ها را از این بابت مطرح کردیم که برخی رسانه‌های خارجی اعلام کردند شما حس مثبت و امنیت در تبریز نداشتید.

حتی یک لحظه حس عدم امنیت نداشتم. همیشه جو تبریز و ایران را امن می‌دیدم و از این نظر بسیار خوشحال بودم. تنها دغدغه من نگرانی خانواده‌ام و مسائل خانوادگی بود.

* دوباره به ایران بازخواهید گشت؟

معلوم است که دوست دارم برگردم. ایران همیشه در ذهن من است. ولی صادقانه بگویم فکر نمی‌کنم در تیمی غیر از تراکتور بخواهم مربیگری کنم. شاید، چون که بیش از حد با باشگاه و دوستم آقای زنوزی و مدیر باشگاه و هواداران بی‌نظیر و بی شمار تراکتور از نظر عاطفی درگیر بوده و هستم. آقای زنوزی همانند یکی از اعضای خانواده‌ام بود.

* حقیقت دارد که تنها حقوق ماهانه‌تان تا زمان فسخ قرارداد را دریافت کرده و هیچ غرامتی نگرفته‌اید؟

بله فقط حقوقم تا روزی که کار کردم را گرفتم و هیچ غرامتی دریافت نکردم.

* چه پیامی برای هواداران در ایران و البته تراکتوری‌ها دارید؟

تراکتور و هوادارانش همیشه در قلب من هستند. صادقانه بگویم حق فوتبال ایران بهترین‌هاست. باید همه در کنار هم بجنگند تا لیگ ایران را تبدیل به یکی از برترین لیگ‌ها کنند؛ چرا که هم ظرفیتش موجود است هم حق فوتبال ایران و هوادارانش است.

منبع: تسنیم

tags # تراکتورسازی تبریز سایر اخبار آیا انسان می‌تواند در فضا تولید مثل کند؟ | رابطه جنسی و زایمان در فضا چگونه است؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • انتقاد عربستانی‌ها از غرور سرمربی الهلال
  • هم از استقلال امتیاز می گیریم هم از پرسپولیس | خط و نشان برای سرخابی ها
  • پاکو خمس: هیج وقت حس عدم امنیت در ایران نداشتم
  • بیگی: در قائمشهر از استقلال و پرسپولیس امتیاز می‌گیریم
  • اظهارنظر جالب پاکو خمس درباره احساس امنیت در ایران | سرمربی صاحب‌نام دوباره به ایران برمی‌گردد؟
  • تراکتور به خاطر طرفدارانش جریمه شد
  • خمس: یک لحظه هم در ایران احساس عدم امنیت نداشتم
  • هیج وقت حس عدم امنیت در ایران نداشتم |برگردم فقط سرمربی یک تیم خواهم شد
  • اوسمار: اهانت‌ها تبدیل‌ به حمایت شده است؛ آلیسون‌ بکر را من کشف کردم
  • کاناوارو سرمربی اودینزه شد